Hr. Aktiv Skrevet 11. september 2021 #21 Del Skrevet 11. september 2021 Jeg har trent med damer som du ikke skulle tro kunne løfte så tungt. Hun ene maste jeg inn på trening fordi jeg så hvor sterk hun var når noe skulle løftes. Første trening så dro hun 160 kg i markløft. Ikke var særlig stor heller. Litt tynn faktisk. Så ja det finnes damer som overgår de fleste menn, men de er ikke mange. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #22 Del Skrevet 11. september 2021 Generelt sett er godt trente jenter noe svakere enn en utrent mann med samme kroppsvekt. Finnes selvsagt unntak, men er det fysisk styrke du ser etter, er kvinner feil kjønn å se etter. Anonymkode: b3fdc...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 11. september 2021 #23 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Generelt sett er godt trente jenter noe svakere enn en utrent mann med samme kroppsvekt. Finnes selvsagt unntak, men er det fysisk styrke du ser etter, er kvinner feil kjønn å se etter. Anonymkode: b3fdc...943 Det er ikke mitt inntrykk ut fra de jentene jeg ser på 18-30 +\- som trener med et mindset om no pain no gain, de blir etter ikke veldig lang tid sterkere enn utrente menn, men størrelse som i høyde og vekt har jo mye å si. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #24 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 10.04): Jeg lurer derfor på hvordan jeg ligger an styrkemessig i forhold til en gjennomsnittlig kvinne, som f.eks. har trent 3-4 ganger pr uke over en lengre tidsperiode, f.eks. over 2-3 år? I markløft tar jeg f.eks. 105kg x 5, knebøy 80kg x 5, benkpress, 57,5kg x 5, og militærespress 37,5kg x 5. De fleste kvinner som har trent 3-4 ganger i uken, er seriøse med kosthold, og har trent i i 2-3 år ligger rundt 170 kg i markløft (ca fem reps), rundt 160 - 170 kg knebøy, militærpress 60 kg x 5 og benkpress maks på ca 105 kg. Du er nok ikke sterkere enn trente kvinner. Anonymkode: f74e7...fdf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 11. september 2021 #25 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste kvinner som har trent 3-4 ganger i uken, er seriøse med kosthold, og har trent i i 2-3 år ligger rundt 170 kg i markløft (ca fem reps), rundt 160 - 170 kg knebøy, militærpress 60 kg x 5 og benkpress maks på ca 105 kg. Du er nok ikke sterkere enn trente kvinner. Anonymkode: f74e7...fdf Det kan du ikke mene alvorlig?? Sååå tungt? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #26 Del Skrevet 11. september 2021 @Trening Det er fullt mulig med veldig seriøst kosthold. De fleste kvinner har nok imidlertid et mer bedagelig forhold til trening og trener ikke for å bli sterke, men for å holde seg i form. Jeg tror vedkommende mener de fleste kvinner som går inn for å bli sterke og har høyt proteininntak. De fleste kvinnene på treningssentrene trener ineffektivt og utnytter ikke sitt vekstpotensiale. Derfor kan nok disse tallene som ble nevnt virke fremmede og skremmende. Anonymkode: 2daed...4bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #27 Del Skrevet 11. september 2021 Jeg drar 100 kilo markløft uten å ha trent noe som helst, så vil ikke si at 105kg x 5 er spesielt imponerende som mann... Anonymkode: c6cef...ba4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #28 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): De fleste kvinner som har trent 3-4 ganger i uken, er seriøse med kosthold, og har trent i i 2-3 år ligger rundt 170 kg i markløft (ca fem reps), rundt 160 - 170 kg knebøy, militærpress 60 kg x 5 og benkpress maks på ca 105 kg. Du er nok ikke sterkere enn trente kvinner. Anonymkode: f74e7...fdf Etter å ha vært i styrkeløftmiljø i 8 år så stemmer ikke dette nei 😂😂 Marte Elverum som er en av verdens sterkeste kvinner i sin klasse brukte mange mange år på å komme opp på det nivået. Tror ikke hun benker mye mer enn det der uten skjorte heller 😂 men for all del, du må gjerne spre urealistisk feilinformasjon. Anonymkode: c6cef...ba4 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #29 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Generelt sett er godt trente jenter noe svakere enn en utrent mann med samme kroppsvekt. Finnes selvsagt unntak, men er det fysisk styrke du ser etter, er kvinner feil kjønn å se etter. Anonymkode: b3fdc...943 Nei, vet du hva! Det er ikke sant. En godt trent kvinne som trener på feks løft, løfter mer enn en utrent mann. Det er mange menn som har fått seg et lite sjokk og mistet motivasjon når de merker at de ikke klarer samme løftet som den trente jenta😅 Anonymkode: e208e...c31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #30 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Generelt sett er godt trente jenter noe svakere enn en utrent mann med samme kroppsvekt. Finnes selvsagt unntak, men er det fysisk styrke du ser etter, er kvinner feil kjønn å se etter. Anonymkode: b3fdc...943 Dette er reinspikka bullshit. Trener jevnlig og tungt, og er godt trent. På treningssenteret der jeg trener i Oslo, løfter jeg mye tyngre enn flere av mennene/guttaboys som jeg har sett flere ganger de siste månedene (altså ikke helt utrente menn heller). Ikke at jeg bryr meg en dritt om det. Folk er forskjellige - og det er fantastisk! Anonymkode: 9aeff...b56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #31 Del Skrevet 11. september 2021 Ts her. Ja jeg mener kvinner som løfter seriøst for å bli sterke. Litt av noen tall som ble presentert her. 170kg i markløft og knebøy ! Men jeg antar det må være styrkeløftmiljø, vektløftermiljø e.l. De som driver med dette som idrett/ profesjonelt. På SATS har jeg aldri sett noen jente løfte slike vanvittige vekter. Men jeg har likevel inntrykk av at de fleste jentene som er på SATS løfter så tungt de kan og seriøse i den forstand at de har fått satt opp et skikkelig program og fører logg, har kontroll på pauser osv. De fremstår veldig seriøse, og "i sonen" for meg i hvert fall. Jeg snakket med PT'en min og kommenterte at jeg var overrasket over antall jenter/ kvinner, og han sa med et glis at det var blitt mye mer vanlig å trene tung styrke blant jenter, og at mange av dem var "råsterke". De fleste jeg ser virker i hvert fall å leke "sjela si i det", skal man tolke ansiktsuttrykket Så kvinnene jeg sammenligner meg med er den jevne kvinnen i gata som har trent regelmessig over tid, spiser bra, og som har som mål å bli sterkere og få litt mer muskler. Det har jeg inntrykk gjelder rimelig mange, skal jeg stole på min PT, og hva jeg observerer rundt meg. Men det er mullig at det er aller mest populært blant yngre folk. Jeg vil anslå at 90% av de som trener på SATS er under 30 år. Jeg opplever daglig her å se jenter løfte mer enn meg i stort sett alle øvelser. Ikke alle naturligvis, men kanskje halvparten. Anonymkode: 20ce4...6f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #32 Del Skrevet 11. september 2021 Å drive med løfting handler mye om teknikk og ikke bare fysisk styrke. Anonymkode: 6daeb...6af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #33 Del Skrevet 11. september 2021 ... Anonymkode: 4c022...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #34 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Ja jeg mener kvinner som løfter seriøst for å bli sterke. Litt av noen tall som ble presentert her. 170kg i markløft og knebøy ! Men jeg antar det må være styrkeløftmiljø, vektløftermiljø e.l. De som driver med dette som idrett/ profesjonelt. På SATS har jeg aldri sett noen jente løfte slike vanvittige vekter. Men jeg har likevel inntrykk av at de fleste jentene som er på SATS løfter så tungt de kan og seriøse i den forstand at de har fått satt opp et skikkelig program og fører logg, har kontroll på pauser osv. De fremstår veldig seriøse, og "i sonen" for meg i hvert fall. Jeg snakket med PT'en min og kommenterte at jeg var overrasket over antall jenter/ kvinner, og han sa med et glis at det var blitt mye mer vanlig å trene tung styrke blant jenter, og at mange av dem var "råsterke". De fleste jeg ser virker i hvert fall å leke "sjela si i det", skal man tolke ansiktsuttrykket Så kvinnene jeg sammenligner meg med er den jevne kvinnen i gata som har trent regelmessig over tid, spiser bra, og som har som mål å bli sterkere og få litt mer muskler. Det har jeg inntrykk gjelder rimelig mange, skal jeg stole på min PT, og hva jeg observerer rundt meg. Men det er mullig at det er aller mest populært blant yngre folk. Jeg vil anslå at 90% av de som trener på SATS er under 30 år. Jeg opplever daglig her å se jenter løfte mer enn meg i stort sett alle øvelser. Ikke alle naturligvis, men kanskje halvparten. Anonymkode: 20ce4...6f5 Du er nok definitivt svakere enn den jevne kvinnen som trener slik ja. Når du ser jenter omkring deg på SATS må du jo også være klar over at mange har lette/ moderate økter, der de ikke løfter så tungt de kan. Jeg vil anta at også mange av de du ser som løftere lettere enn deg kunne løftet mer enn deg på "tung dag". Så man kan ikke bedømme for mye maksstyrke utifra hva man ser. Men at du er lavere styrkemessig enn en gjennomsnittlig trent kvinne det tror jeg at jeg kan si veldig sikkert bare ved å se på tallene du skrev i din første post. Anonymkode: 4c022...925 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 11. september 2021 #35 Del Skrevet 11. september 2021 Da jeg begynte å trene var jeg 168cm høy og 64kg tung. Tok 70kg i knebøy x 12 i 3 omganger første gangen innpå senteret der... Synes ikke du hørtes sterk ut, i beina hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #36 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 13.18): Det hele er en illusjon. Menn er sterkere hvis de bestemmer seg. Anonymkode: 328a0...0c8 Det er ikke slik virkeligheten fungerer. Vi har noen fysiske lover å forholde oss til. Det er mange kvinner idag som er veldig mye sterkere enn en random mann på gata. Uansett hvor mye opphøyde tanker mannen har om seg selv, så nytter det lite i praksis når hun faktisk evner å løfte tyngre enn ham. Da er hun sterkere. End of story. Anonymkode: 58596...75e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 11. september 2021 #37 Del Skrevet 11. september 2021 loveli skrev (4 minutter siden): Da jeg begynte å trene var jeg 168cm høy og 64kg tung. Tok 70kg i knebøy x 12 i 3 omganger første gangen innpå senteret der... Synes ikke du hørtes sterk ut, i beina hvertfall... Sterkt! Har du trent lenge siden start og økt mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 11. september 2021 #38 Del Skrevet 11. september 2021 Trening skrev (3 minutter siden): Sterkt! Har du trent lenge siden start og økt mye? Nei... Jeg har ingen å trene sammen med (det passer ikke for de jeg kjenner som trener å trene når jeg trente) og da ble det kjedelig... Har tenkt at jeg burde ta det opp igjen, men det blir med tanken og et støttemedlemskap på gymmen. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #39 Del Skrevet 11. september 2021 Dette har de forsket på, og menn er som regel alltid sterkere enn kvinner, selv når mannen er utrent og kvinnen er godt trent. Derfor vil kvinnelige idrettsutøvere alltid vært best i sin kategori, men KUN sin kategori. Anonymkode: 6762a...618 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #40 Del Skrevet 11. september 2021 Men i hælledussan da. Du løfter omtrent halvparten av 16 åringen min... Anonymkode: 22004...1a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå