AnonymBruker 42 Skrevet 14. september 2021 #101 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tar 10 pull ups, men kun 1 en-arms pull up, Det er veldig sært (du burde klare langt fler enn 10), men samtidig utrolig imponerende! Det er det ikke mange damer som klarer, altså. (dvs. en "ei stk.arms") Bra jobba!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #102 Del Skrevet 14. september 2021 Realverdien skrev (1 minutt siden): Hvorfor kommenterer du anonymt? Er du egentlig en kvinneprofil som later som om du er mann for anledningen? Nei det er jeg ikke, det kan jeg love. Men jeg skjønner at denne diskusjonen med deg ikke går noen vei da, når du avstår å kommenterer innholdet, og heller ikke tror på at det jeg skriver er sant. Da er jo diskusjonen dødfødt fra starten av. Er du ikke enig? Det er forøvrig lite profiler på kvinneguiden som er identifiserbare til privatpersoner. Et profilbilde kan jo være hentet fra hvor som helst. Anonymkode: 07e34...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 14. september 2021 #103 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er jeg ikke, det kan jeg love. Men jeg skjønner at denne diskusjonen med deg ikke går noen vei da, når du avstår å kommenterer innholdet, og heller ikke tror på at det jeg skriver er sant. Da er jo diskusjonen dødfødt fra starten av. Er du ikke enig? Det er forøvrig lite profiler på kvinneguiden som er identifiserbare til privatpersoner. Et profilbilde kan jo være hentet fra hvor som helst. Anonymkode: 07e34...272 Hvorfor kommenterer du som anonym bruker da, når profilene på KG uansett er anonyme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #104 Del Skrevet 14. september 2021 Realverdien skrev (Akkurat nå): Hvorfor kommenterer du som anonym bruker da, når profilene på KG uansett er anonyme? Fordi jeg faktisk er delvis gjenkjenbar i min profil og innlegg, men forbeholder meg retten til å være anonym i denne tråden. Tror du jeg går rundt og ønsker å ha en åpen diskusjon med gud og hvermann om min egen følelse av mindreverd som mann? Anonymkode: 07e34...272 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 14. september 2021 #105 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi jeg faktisk er delvis gjenkjenbar i min profil og innlegg, men forbeholder meg retten til å være anonym i denne tråden. Tror du jeg går rundt og ønsker å ha en åpen diskusjon med gud og hvermann om min egen følelse av mindreverd som mann? Anonymkode: 07e34...272 Men du tar jo diskusjonen med meg. Bare at du ikke vil kobles til dine tidl. Innlegg, hvor man trolig kan se at det du skriver nå er bare bøff. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #106 Del Skrevet 14. september 2021 Realverdien skrev (Akkurat nå): Men du tar jo diskusjonen med meg. Bare at du ikke vil kobles til dine tidl. Innlegg, hvor man trolig kan se at det du skriver nå er bare bøff. Nei, det er du som er paranoid og unnviker tema. Men denne "diskusjonen" gidder jeg ikke ha mer. Du får tro hva du vil. Ha en fin kveld. Anonymkode: 07e34...272 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 14. september 2021 #107 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, det er du som er paranoid og unnviker tema. Men denne "diskusjonen" gidder jeg ikke ha mer. Du får tro hva du vil. Ha en fin kveld. Anonymkode: 07e34...272 Jeg unnviker ikke tema. Jeg spør hvorfor du trykker på anonym bruker knappen før hver post om temaet? Det unnviker du svaret på, samtidig som du krever å bli diskutert med ang fiksjonen som du dikter om deg selv. Drøfter gjerne på forum, men ikke med gjestekontoer som hopper ned fra gjerdet 100 poster inn intråden med skreddersydd bakgrunn. 😂😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #108 Del Skrevet 14. september 2021 Realverdien skrev (4 minutter siden): Jeg unnviker ikke tema. Jeg spør hvorfor du trykker på anonym bruker knappen før hver post om temaet? Det unnviker du svaret på, samtidig som du krever å bli diskutert med ang fiksjonen som du dikter om deg selv. Drøfter gjerne på forum, men ikke med gjestekontoer som hopper ned fra gjerdet 100 poster inn intråden med skreddersydd bakgrunn. 😂😂 Jeg svarte nettopp på det, men du godtok ikke svaret. Du får tro hva du vil. I don't care ! Anonymkode: 07e34...272 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 14. september 2021 #109 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg svarte nettopp på det, men du godtok ikke svaret. Du får tro hva du vil. I don't care ! Anonymkode: 07e34...272 Uff da. Kan vi ikke bare bli enige om at du er en dame som kledde deg ut som en mann i denne tråden? Det skinner jo gjennom i alle postene dine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #110 Del Skrevet 14. september 2021 Realverdien skrev (7 minutter siden): Jeg unnviker ikke tema. Jeg spør hvorfor du trykker på anonym bruker knappen før hver post om temaet? Det unnviker du svaret på, samtidig som du krever å bli diskutert med ang fiksjonen som du dikter om deg selv. Drøfter gjerne på forum, men ikke med gjestekontoer som hopper ned fra gjerdet 100 poster inn intråden med skreddersydd bakgrunn. 😂😂 Forøvrig hvis du ikke ønsker å ha anonyme diskusjoner med andre, hva i all verden gjør du på kvinneguiden? Anonymkode: 07e34...272 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #111 Del Skrevet 14. september 2021 Realverdien skrev (Akkurat nå): Uff da. Kan vi ikke bare bli enige om at du er en dame som kledde deg ut som en mann i denne tråden? Det skinner jo gjennom i alle postene dine. Kan vi ikke bare bli enig om at du er paranoid? Det er jo helt opplagt Anonymkode: 07e34...272 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 14. september 2021 #112 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forøvrig hvis du ikke ønsker å ha anonyme diskusjoner med andre, hva i all verden gjør du på kvinneguiden? Anonymkode: 07e34...272 Jeg er gammel forumbruker. Helt fra 1990 tallet. Etter at vgd ble stengt for alle praktiske formål, tenkte jeg kikke på 'Norges største nettforum'. Ser at mange av trådene har karakter av kommentarfelt, heller enn diskusjonsforum. Store flertallet av tråder virker også mod generert for å skape trafikk og diskusjon. KG er svært annerledes enn mer organiske forum. Man mangler f.eks. profilerte brukere med mange poster som setter tone og standard som på andre forum. På den annen side er det interessant fordi de norskspråklige er her. Virker som om de færreste deltakerne her kunne deltatt på engelskspråklige forum. Ei heller har de smale nok interesser til det virker det som. Endret 14. september 2021 av Realverdien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #113 Del Skrevet 14. september 2021 Rar tråd! Her sammenblandes styrkeløft-styrke med om man kunne hamlet opp med en mann i en slåsskamp 😅 Herrejemini. Man må bestemme seg for hva man diskuterer. De to tingene der er jo ikke det samme! Anonymkode: 15493...bb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 14. september 2021 #114 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rar tråd! Her sammenblandes styrkeløft-styrke med om man kunne hamlet opp med en mann i en slåsskamp 😅 Herrejemini. Man må bestemme seg for hva man diskuterer. De to tingene der er jo ikke det samme! Anonymkode: 15493...bb1 Det kan jeg forsåvidt si meg enig i. Men slike tråder utvikler seg gjerne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #115 Del Skrevet 14. september 2021 Noterer også at mange menn (her inne) føler seg voldsomt truet av at noen kvinner løfter tyngre enn dem. Underholdende, men også trist. Hva handler det om? Redsel for å miste manndommen? Å bli gjort overflødig? Det er stusselige greier, det må jeg bare si. Anonymkode: 15493...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #116 Del Skrevet 14. september 2021 Beeblebrox skrev (44 minutter siden): Det er veldig sært (du burde klare langt fler enn 10), men samtidig utrolig imponerende! Det er det ikke mange damer som klarer, altså. (dvs. en "ei stk.arms") Bra jobba!!! Hm, takk tror jeg, men hvorfor tenker du jeg burde klare flere enn 10? Jeg klarer stort sett ikke flere enn 10 av noe som helst, er definitivt bedre på eksplosivitet enn på stamina 😂 Anonymkode: 632ef...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 14. september 2021 #117 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hm, takk tror jeg, men hvorfor tenker du jeg burde klare flere enn 10? Jeg klarer stort sett ikke flere enn 10 av noe som helst, er definitivt bedre på eksplosivitet enn på stamina 😂 Anonymkode: 632ef...572 JA, altså, det var jo selvsagt et kompliment (du får jo tolke det som du vil), men grunnen til at jeg sier at det er "sært" er fordi er spesielt (mer eller mindre ekstraordinært, vil si). F.eks. om du kun klarer 50x10 i benk, så er det lite sannsynlig at du tar 150 max, lizm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #118 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noterer også at mange menn (her inne) føler seg voldsomt truet av at noen kvinner løfter tyngre enn dem. Underholdende, men også trist. Hva handler det om? Redsel for å miste manndommen? Å bli gjort overflødig? Det er stusselige greier, det må jeg bare si. Anonymkode: 15493...bb1 En form for maskulin depresjon antagelig... Anonymkode: 07e34...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #119 Del Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Noterer også at mange menn (her inne) føler seg voldsomt truet av at noen kvinner løfter tyngre enn dem. Underholdende, men også trist. Hva handler det om? Redsel for å miste manndommen? Å bli gjort overflødig? Det er stusselige greier, det må jeg bare si. Anonymkode: 15493...bb1 Ts her. Jeg husker da jeg studerte for ca 15 år siden (rundt 2006/2007) hadde jeg et vorspiel med noen av mine mannlige medstudenter, som jeg også bodde med. Av en eller annen grunn husker jeg denne episoden. Det var før vi skulle ut på byen. Jeg kommenterte at jeg hadde startet å trene på treningsstudio og at selv om jeg var ganske ny så løftet jeg likevel betydelig mer enn alle jentene på treningsstudio. Dette var i Trondheim så jeg trente på 3T. Kameraten min sa : «Ja, men det er fordi de er jenter vet du, jenter er mye svakere , det går ikke ann å sammenligne menn og kvinner mtp fysisk styrke». Og jeg har liksom slått meg til ro med det at – ja menn er mye sterkere enn kvinner. Selv jeg som bare er 173cm, 70kg, og var en nesten en totalt utrent mann den gangen var betydelig sterkere enn selv kvinner som frekventerte 3T ganske ofte. Men nå, i 2019/20, da jeg begynte å trene på studio igjen (SATS i Oslo) innser jeg plutselig at jeg levde i en illusjon. Fordi jenter tidligere løftet med vilje veldig lette vekter (fordi de var redde for å bli store) var det mulig for meg å tro at jeg var sterkere. Men etter at «strong is the new skinn» og crossfit og fitness påvirkningen har jenter overalt begynt å løfte tungt, og deres reelle fysiske styrkepotensial har blitt mer tydelig. Jeg innser nå (til min forskrekkelse) at min idé om meg selv som en «sterkere mann» står for fall. Og det er ikke bare det at noen kvinner er sterkere enn meg fordi de har trent lenge. De fleste kvinner har også raskere styrkeprogresjon enn meg (noe bl.a. eksemplene denne tråden viser), og at en kvinne kan bli sterkere enn meg etter kortere tids trening. Jeg har altså gått fra å være det sterke kjønn til å bli det svake skjønn i mitt eget hode. Dette er et stort sjokk og rører ved en slags eksistensiell grunnvoll hos meg. Det er mulig det fremstår idiotisk sett utenfra og egentlig ikke spiller noen rolle (at det er irrasjonelt), men det skaper likevel en slags angst og maskulin identitetskrise. Jeg kan ikke hjelpe for det. Det skaper også motsetningsfylte følelser hos meg. Når jeg ser pene damer rundt omkring med sprettrumpe og muskuløs rygg og skuldre tenker jeg ofte «å så vakker hun er», samtidig tenker jeg – «hun kunne sikkert banka meg lett». Anonymkode: 20ce4...6f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #120 Del Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Jeg husker da jeg studerte for ca 15 år siden (rundt 2006/2007) hadde jeg et vorspiel med noen av mine mannlige medstudenter, som jeg også bodde med. Av en eller annen grunn husker jeg denne episoden. Det var før vi skulle ut på byen. Jeg kommenterte at jeg hadde startet å trene på treningsstudio og at selv om jeg var ganske ny så løftet jeg likevel betydelig mer enn alle jentene på treningsstudio. Dette var i Trondheim så jeg trente på 3T. Kameraten min sa : «Ja, men det er fordi de er jenter vet du, jenter er mye svakere , det går ikke ann å sammenligne menn og kvinner mtp fysisk styrke». Og jeg har liksom slått meg til ro med det at – ja menn er mye sterkere enn kvinner. Selv jeg som bare er 173cm, 70kg, og var en nesten en totalt utrent mann den gangen var betydelig sterkere enn selv kvinner som frekventerte 3T ganske ofte. Men nå, i 2019/20, da jeg begynte å trene på studio igjen (SATS i Oslo) innser jeg plutselig at jeg levde i en illusjon. Fordi jenter tidligere løftet med vilje veldig lette vekter (fordi de var redde for å bli store) var det mulig for meg å tro at jeg var sterkere. Men etter at «strong is the new skinn» og crossfit og fitness påvirkningen har jenter overalt begynt å løfte tungt, og deres reelle fysiske styrkepotensial har blitt mer tydelig. Jeg innser nå (til min forskrekkelse) at min idé om meg selv som en «sterkere mann» står for fall. Og det er ikke bare det at noen kvinner er sterkere enn meg fordi de har trent lenge. De fleste kvinner har også raskere styrkeprogresjon enn meg (noe bl.a. eksemplene denne tråden viser), og at en kvinne kan bli sterkere enn meg etter kortere tids trening. Jeg har altså gått fra å være det sterke kjønn til å bli det svake skjønn i mitt eget hode. Dette er et stort sjokk og rører ved en slags eksistensiell grunnvoll hos meg. Det er mulig det fremstår idiotisk sett utenfra og egentlig ikke spiller noen rolle (at det er irrasjonelt), men det skaper likevel en slags angst og maskulin identitetskrise. Jeg kan ikke hjelpe for det. Det skaper også motsetningsfylte følelser hos meg. Når jeg ser pene damer rundt omkring med sprettrumpe og muskuløs rygg og skuldre tenker jeg ofte «å så vakker hun er», samtidig tenker jeg – «hun kunne sikkert banka meg lett». Anonymkode: 20ce4...6f5 😂 du skal ha for å være ærlig - det er jo litt søtt også. Anonymkode: 15493...bb1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå