Gå til innhold

Er jeg sterkere enn trente jenter/ kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 10.04):

Hei. 

Jeg er en mann på 40 år som har trent styrke av/på over en viss tid (mye avbrudd under corona). Jeg har lagt merke til det er veldig mange flere jenter/ kvinner som trener på SATS  der jeg trener nå enn for noen år siden (jeg trener sentralt i Oslo)`Og mange av dem ser veldig veltrente ut, og løfter tunge vekter. De har rank holdning, beveger seg rundt med god selvtillitt, og er ikke redde for å bli svette eller skjære grimaser. Det tok litt tid for meg å bli vant til det, for da jeg trente i starten av 20-årene fantes det nesten ikke kvinner i styrkeavdelingen, i hvert fall ikke som løftet seriøst. Dette har fått meg til å lure på hvordan jeg ligger an styrkemessig jfr en trente kvinne pr i dag? Jeg ser ganske ofte kvinner som løfter tyngre enn meg, men jeg aner ikke hvor lengde har trent, eller om de kan være idrettsutøvere? Jeg lurer derfor på hvordan jeg ligger an styrkemessig i forhold til en gjennomsnittlig kvinne, som f.eks. har trent 3-4 ganger pr uke over en lengre tidsperiode, f.eks. over 2-3 år? I markløft tar jeg f.eks. 105kg x 5, knebøy 80kg x 5, benkpress, 57,5kg x 5, og militærespress 37,5kg x 5.

Spørsmålet er altså til jenter/ kvinner som trener regelemessig. Svar gjerne hvordan du selv sammenligner deg, men også hvordan inntrykket ditt er ut av hva som er vanlige vektbelastning for kvinner mer generelt ?

Anonymkode: 20ce4...6f5

Jeg og et par venninner har trent styrke hjemme i ca 3 år. Jeg begynte etter jeg hadde født mitt første barn i en alder av 18 år (ung ja, jeg vet). Jeg mislikte kroppen min etter fødsel og hadde i utgangspunktet bare som mål å "stramme opp", Men kjæresten min er bodybuilder og ville gjerne ha en "sterk kjæreste", så da ble det til at vi begynte å trene mer seriøst og tungt med vekter, baseløft osv. Kjæresten min har et hjemmegym med utstyr, så vi har aldri trent på noe vanlig treningsstudio, kun hjemme. Pr i dag ligger vi vel rundt 100-110kg i bøy, 120-130kg i markløft, og 70-75kg i benkpress. Men det som vel er tydelig fra denne tråden er ikke at kvinner generelt er sterkere enn menn generelt (som virker å være en avsporing av diskusjonen), men at kvinner generelt er sterkere enn DEG (i hvert fall kvinner som trener), fordi du er nok en del svakere enn en gjennomsnittlig mann.  

Endret av Blomsterogbier98
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Blomsterogbier98 skrev (46 minutter siden):

Jeg og et par venninner har trent styrke hjemme i ca 3 år. Jeg begynte etter jeg hadde født mitt første barn i en alder av 18 år (ung ja, jeg vet). Jeg mislikte kroppen min etter fødsel og hadde i utgangspunktet bare som mål å "stramme opp", Men kjæresten min er bodybuilder og ville gjerne ha en "sterk kjæreste", så da ble det til at vi begynte å trene mer seriøst og tungt med vekter, baseløft osv. Kjæresten min har et hjemmegym med utstyr, så vi har aldri trent på noe vanlig treningsstudio, kun hjemme. Pr i dag ligger vi vel rundt 100-110kg i bøy, 120-130kg i markløft, og 70-75kg i benkpress. Men det som vel er tydelig fra denne tråden er ikke at kvinner generelt er sterkere enn menn generelt (som virker å være en avsporing av diskusjonen), men at kvinner generelt er sterkere enn DEG (i hvert fall kvinner som trener), fordi du er nok en del svakere enn en gjennomsnittlig mann.  

Og jeg er 100% sikker at du som trener og tar over 100 i bøy og over 120 i mark er en hel del sterkere enn en gjennomsnittlig mann.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 13.47):

De fleste kvinner som har trent 3-4 ganger i uken, er seriøse med kosthold, og har trent i i 2-3 år ligger rundt 170 kg i markløft (ca fem reps), rundt 160 - 170 kg knebøy, militærpress 60 kg x 5 og benkpress maks på ca 105 kg. Du er nok ikke sterkere enn trente kvinner. 

Anonymkode: f74e7...fdf

Til AB over her (ble visst feil med siteringen): det du skriver her er jo reinspikka bullshit, og det er skummelt at du har fått så mange likes hvis folk faktisk tror det er sant!😂 

170 kg i mark og benk er høøøyt nivå i kvinneklassen utstyrsfritt, vi snakker på topp i norgestoppen. Benkpress likeså.

Her er historiske norgesrekorder (utstyrsfritt) for kvinner i åpen klasse, vektklasse 47-72:

Markløft:

0589D1C3-A7B5-47C2-B484-82A8E09B42BA.thumb.png.6a1f587eb1ccdd9edf000d538999c18d.png

Benkpress
B67E4FA6-AC81-49F4-86CF-D70CC6295EE0.thumb.png.00d6c83d0695a15e869f79a972c9f60d.png

Knebøy:

A7184F47-7829-438C-8453-63FB3F45CB36.thumb.png.340689bab4023c605a7f43e057c0c8ea.png

Hilsen hun på 58 kg som bare tar 155kg i mark, 110kg i bøy og 70kg i benk etter 5 års trening, men som nok burde løftet minst 200 kg i samtlige løft🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 5bb50...77d

• Liker 4
Skrevet
loveli skrev (På 11.9.2021 den 21.26):

Ingen har reagert på det tidligere så tror ikke det er sååå bra altså. Men takk. :)

Jeg vet jeg er sterkere enn et par venninner, men andre er mye sterkere enn meg igjen. Tror jeg er ganske normal jeg da. Og så var det en mann som spurte hva vi andre klarer, og en mann som trente i tillegg. :) Han burde vel være sterkere enn meg?

Men hvis det faktisk er bra så kan jeg si at hemmeligheten er å være mye fysisk. Løfte ting og holde på med hus og unger. Klatre i stiger, bygge vegger, bære lister og gips og holde på med maskiner og skifte dekk og sette inn dører. Gratis trim tydeligvis, effektivt på flere måter. 😅

Du det er faktisk kjempebra å reppe 12 reps på 70 kg første gang man gjør knebøy - wow🙌🏻

Da jeg startet med knebøy slet jeg med stangen, og brukte nærmere et år med konsekvent trening for å mestre 5x5 på 70kg🙈 Jeg var naturlig «svak» og spinkel og styrke kom virkelig ikke naturlig for meg. Vet om veldig mange som slet med bøy på samme måte da de startet. 

Samtidig har jeg en venninne som aldri trente (litt tyngre enn meg, veldig kraftige ben) som tok 3x10 på 70kg i bøy uten å ha trent på det, så enkelte er også veldig naturlig sterke - særlig i underkroppen :) 

Skrevet

Ts, for trente damer er ikke dette noen imponerende vekter. Jeg lå omtrent på dine vekter etter 8-9 mnd systematisk styrketrening med PT.  Min datter, som går på vgs skole og spiller fotball og trener styrke regelmessig på fritiden løfter MYE tyngre enn deg. Jeg vil tippe også flere av hennes venninner, som kun trener mer bedagelig styrke (i ny og ne) kunne gitt deg hard konkurranse.

Anonymkode: 6a031...997

• Liker 2
Skrevet
Realverdien skrev (På 11.9.2021 den 22.42):

Veier du 56 kilo kan du så klart ikke jobbe i flyttebyrå. Derfor finner man deg heller ikke der. Det de særlig gjør er å flytte tunge ting som piano osv. Bæresele og gjerne trapper pga små eller ingen heis på frogner og lignende bydeler. Ja, eksempelvis.

I 7. Klasse er jentene enda noen ganger større enn guttene. Tipper det er 0 jenter på topp 1000 håndbakbrytere i Norge blant 10. Klassinger, om alle brøt med alle. Kanskje en enkelt traktorjente fra Tolga eller noe slikt. Armbrytersken fra Ensamheten kom vel til seier over en del menn. Men der snakker vi teknikk i en enkeltgren. Og mulig steroidebruk i familien. 

Men nå synes jeg at jeg har gjort poenget mitt. Føler ikke for å gjenta at mannfolk er sterkere enn kvinnfolk helt til midnatt. Dere får bare være uenige.

Så du ser ikke at å bære tungt  betingskjøre  utstyr og  betong elementer ut og inn av lokaler som like mye jobb som flyttebyrå? Skulle bare visst hvor mange flyttelass jeg har kjørt i løpet av livet. Både for meg og bekjente. Og kan trygt si at betong arbeidet er endel tyngre jobb enn møbel bæring. Ei lita jente i 7 klasse er ikke større en de store gutta i 9klasse nei. 

Så peis ovn på 112 kilo alene er ikke nok for ei utrent dame med skavanker. Du veit at alt kan ikke måles bare i ren muskel kraft. Veldig mye ligger også i teknikk. Selv om jeg ikke er kraftig utseende i kroppen, så er jeg heller ikke spebygd. Og som sagt arvelig anlagt iht seighet.  Så ja, litt lei av mann folk som alltid skal putte alle damer i en bås. 

Syntes slike kommentarer har verdi = 0 da hver enkelt klarer og kan det de klarer å kan. Men å hevde at den svakeste fyren tar hvilken som helst dame uansett hvor godt trent hun er, er jo ikke annet enn tåpelig og sier mer om ditt syn på kvinner. Skulle egentlig likt å sett deg bryne deg på hu 19åringen som dro en hel buss i 2017 👍 hun var forøvrig godt trent da

Anonymkode: 7d724...785

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du ser ikke at å bære tungt  betingskjøre  utstyr og  betong elementer ut og inn av lokaler som like mye jobb som flyttebyrå? Skulle bare visst hvor mange flyttelass jeg har kjørt i løpet av livet. Både for meg og bekjente. Og kan trygt si at betong arbeidet er endel tyngre jobb enn møbel bæring. Ei lita jente i 7 klasse er ikke større en de store gutta i 9klasse nei. 

Så peis ovn på 112 kilo alene er ikke nok for ei utrent dame med skavanker. Du veit at alt kan ikke måles bare i ren muskel kraft. Veldig mye ligger også i teknikk. Selv om jeg ikke er kraftig utseende i kroppen, så er jeg heller ikke spebygd. Og som sagt arvelig anlagt iht seighet.  Så ja, litt lei av mann folk som alltid skal putte alle damer i en bås. 

Syntes slike kommentarer har verdi = 0 da hver enkelt klarer og kan det de klarer å kan. Men å hevde at den svakeste fyren tar hvilken som helst dame uansett hvor godt trent hun er, er jo ikke annet enn tåpelig og sier mer om ditt syn på kvinner. Skulle egentlig likt å sett deg bryne deg på hu 19åringen som dro en hel buss i 2017 👍 hun var forøvrig godt trent da

Anonymkode: 7d724...785

19 åring som dro buss? Hva var det?

Skrevet

Unnskyld meg @Realverdien, men her har du ikke bakkekontakt whatsoever over hvor store variasjoner det er mellom menns styrke (og kvinners!). Det er ikke mange måneder jeg skal trene styrke før jeg vinner over mannen min når vi lekesloss. Han er en stillesittende fyr på 172 og 75 kg. Og du tror seriøst han hadde greid å banke Brækhus?? 😂😂😂 Han hadde faen meg løpt som f hadde hun kastet et strengt blikk på han.

Det er på tide å innse at både menn og kvinner finnes i all slags størrelser. Å snakke om snitt gir lite mening, du må se på normalvariasjonen. Og den er at mange menn er stillesittende og lette. De klarer kanskje å slå en stillesittende lett dame, men det er ingen automatikk i at de greier å slå ei godt trent dame. 

Anonymkode: 8d9ca...afd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unnskyld meg @Realverdien, men her har du ikke bakkekontakt whatsoever over hvor store variasjoner det er mellom menns styrke (og kvinners!). Det er ikke mange måneder jeg skal trene styrke før jeg vinner over mannen min når vi lekesloss. Han er en stillesittende fyr på 172 og 75 kg. Og du tror seriøst han hadde greid å banke Brækhus?? 😂😂😂 Han hadde faen meg løpt som f hadde hun kastet et strengt blikk på han.

Det er på tide å innse at både menn og kvinner finnes i all slags størrelser. Å snakke om snitt gir lite mening, du må se på normalvariasjonen. Og den er at mange menn er stillesittende og lette. De klarer kanskje å slå en stillesittende lett dame, men det er ingen automatikk i at de greier å slå ei godt trent dame. 

Bla bla ukeblad. Å lekeslåss er vel nøkkelordet her. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Realverdien said:

Bla bla ukeblad. Å lekeslåss er vel nøkkelordet her. 

Så du tror den stillesittende mannen min på 75 kg som ikke greier mot den relativt utrente kona si i lekeslåsskamp en gang hadde greid å slå Brækhus? 😂😂

Jorden kaller! 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 10.04):

...

Jeg lurer derfor på hvordan jeg ligger an styrkemessig i forhold til en gjennomsnittlig kvinne, som f.eks. har trent 3-4 ganger pr uke over en lengre tidsperiode, f.eks. over 2-3 år? I markløft tar jeg f.eks. 105kg x 5, knebøy 80kg x 5, benkpress, 57,5kg x 5, og militærespress 37,5kg x 5.

Spørsmålet er altså til jenter/ kvinner som trener regelemessig. Svar gjerne hvordan du selv sammenligner deg, men også hvordan inntrykket ditt er ut av hva som er vanlige vektbelastning for kvinner mer generelt ?

Anonymkode: 20ce4...6f5

Jeg tenker det også er relevant hvor mye du veier, altså hvor mange prosent av sin egen kroppsvekt du løfter? 

Jeg er 52 kilo, trener mye, men jeg løfter bare kanskje en gang i måneden, min hovedtrening er en kampsport, der jeg trener ca 12 timer i uka.

Jeg tar 10 pull ups, men kun 1 en-arms pull up, knebøy 60 kg x 10, mark 60 kg x 10, benkpress bare 30 kg x 5 (det har jeg bare prøvd en gang, for noen uker siden, ble overrasket over hvor svak jeg var der). Har aldri prøvd å maxe, men jeg tar 3 sett x 10, ofte litt lavere vekt første settet. 

Hver gang jeg løfter tenker jeg at dette er gøy, dette skal jeg begynne å gjøre flere ganger i uka. Men så er det liksom ikke tid mellom den andre treningen og så sklir det ut.

Jeg går ut i fra at jeg hadde kunnet løfte betraktelig mer om jeg løftet 3 x i uka.

Venninnen min på 62 kilo som løfter 3-4 ganger i uka løfter nesten dobbelt så tungt som meg.

Jeg synes det høres ut som du løfter veldig lite til å ha trent 3-4 dager i uka i 2-3 år. Kanskje du trener på feil måte?

Anonymkode: 632ef...572

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 13.47):

De fleste kvinner som har trent 3-4 ganger i uken, er seriøse med kosthold, og har trent i i 2-3 år ligger rundt 170 kg i markløft (ca fem reps), rundt 160 - 170 kg knebøy, militærpress 60 kg x 5 og benkpress maks på ca 105 kg. Du er nok ikke sterkere enn trente kvinner. 

Anonymkode: f74e7...fdf

What?! Hvor har du dette fra? 

• Liker 2
Skrevet
miss summers skrev (4 minutter siden):

What?! Hvor har du dette fra? 

Fra sin egen fantasi!😂 Eller så er det helt vanlig for vedkommende å kjenne styrkeløftere i verdenstoppen🤷🏻‍♀️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du tror den stillesittende mannen min på 75 kg som ikke greier mot den relativt utrente kona si i lekeslåsskamp en gang hadde greid å slå Brækhus? 😂😂

Jorden kaller! 

Føler ikke for å diskutere på et slikt premiss som du legger.

Men mener CB veier 65 kilo sist jeg sjekka. Utenfor bokseringens regler er det så klart ikke slik at hun kan går rundt og banke mannfolk. Hun mangler den ene tingen som kunne latt henne gjøre det, nemlig punch. Har vel knapt nok KO seiere selv om motstanderne om beltene er 18 åringer fra columbia med fortid fra boksing på 'Browns Car Wash' og 47 år gamle skjønnhetsdronninger fra USA. 

Drøfter gjerne kvinneboksing. Men alle som kan den minste ting om sporten, også som tilskuer, vet hvor lavt nivået er. Det er flere tittelbelter enn det er utøvere blant annet, når man trekker fra journeymen -altså boksere som mer eller mindre reiser rundt og får betalt for å tape.

Skrevet
Realverdien skrev (På 11.9.2021 den 22.26):

Når crossfitdama er 65 kilo og 165cm og datanerden er 85kg og 183cm så vil han grisebanke henne. Det er vel ca gjennomsnittet for kjønn i Norge.

Hei. Du tar utgangspunkt i et gjenomsnitt. Det er flere her som har forsøkt å fortelle deg at det ikke er det diskusjonen handler om.

Jeg er en mann. Jeg er 173cm og veier ca 70kg. Jeg har opplevd å bli reelt fysisk utmannet av flere kvinner. Så jeg er et bevis på at du tar feil. Jeg har tapt flere ganger i håndbak, og jeg hadde også en ekskjæreste som trente styrketrening som hadde null problemer med å dominere meg i ulike fysiske prøvelser.  Du må gjerne si at du tror at jeg likevel hadde vunnet i en reell kamp, men jeg er nesten helt sikker på at du tar feil.

Du skal være klar over at det finnes mange sterke kvinner der ute og mange svake menn. Jeg tilhører nok sistnevnte. Men jeg forsøker å gjøre noe med det, ved å trene systematisk. Det er først og fremst for egen helse, men også selvbilde.

Kvinner har også hatt en langvarig tro på at de er så svake. Kjendistrener Børge Fagerli skriver bl.a. at kvinner påvirkes av sin egen og andres oppfatning om at de ikke kan bli like sterke, raske eller muskuløse som menn (slike som deg). Placebo/nocebo-effekten er så kraftig at i en studie økte forsøkspersonene opptil 321% i styrke fordi de trodde de fikk anabole steroider. Dette var allerede godt trente folk, og disse økninger overgår faktisk de økningene de ville hatt om de virkelig hadde fått steroider.

Det er også flere menn som konkurrerer i sport på elitenivå, så mange jenter går kanskje rundt med uant potensiale hvis de hadde turt å satse. Fysisk styrke utfoldelse blant kvinner relativt nytt, og det tar tid før man kan se det fulle styrkepotensialet hos kvinner tenker jeg. Samme prinsipp som at det tar tid få få flere kvinner i toppen i sjakk, siden det ikke er noen lang tradisjon med kvinnelige sjakkspillere, og langt færre kvinner som spiller på verdensbasis.

Bare noen tanker, for å forsøke å nyansere litt dine bastante påstander.

Anonymkode: 07e34...272

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei. Du tar utgangspunkt i et gjenomsnitt. Det er flere her som har forsøkt å fortelle deg at det ikke er det diskusjonen handler om.

Jeg er en mann. Jeg er 173cm og veier ca 70kg. Jeg har opplevd å bli reelt fysisk utmannet av flere kvinner. Så jeg er et bevis på at du tar feil. Jeg har tapt flere ganger i håndbak, og jeg hadde også en ekskjæreste som trente styrketrening som hadde null problemer med å dominere meg i ulike fysiske prøvelser.  Du må gjerne si at du tror at jeg likevel hadde vunnet i en reell kamp, men jeg er nesten helt sikker på at du tar feil.

Du skal være klar over at det finnes mange sterke kvinner der ute og mange svake menn. Jeg tilhører nok sistnevnte. Men jeg forsøker å gjøre noe med det, ved å trene systematisk. Det er først og fremst for egen helse, men også selvbilde.

Kvinner har også hatt en langvarig tro på at de er så svake. Kjendistrener Børge Fagerli skriver bl.a. at kvinner påvirkes av sin egen og andres oppfatning om at de ikke kan bli like sterke, raske eller muskuløse som menn (slike som deg). Placebo/nocebo-effekten er så kraftig at i en studie økte forsøkspersonene opptil 321% i styrke fordi de trodde de fikk anabole steroider. Dette var allerede godt trente folk, og disse økninger overgår faktisk de økningene de ville hatt om de virkelig hadde fått steroider.

Det er også flere menn som konkurrerer i sport på elitenivå, så mange jenter går kanskje rundt med uant potensiale hvis de hadde turt å satse. Fysisk styrke utfoldelse blant kvinner relativt nytt, og det tar tid før man kan se det fulle styrkepotensialet hos kvinner tenker jeg. Samme prinsipp som at det tar tid få få flere kvinner i toppen i sjakk, siden det ikke er noen lang tradisjon med kvinnelige sjakkspillere, og langt færre kvinner som spiller på verdensbasis.

Bare noen tanker, for å forsøke å nyansere litt dine bastante påstander.

At du mener placeboeffekten gjør at kvinner er svakere enn menn gjør meg en miks av målløs og flirende.

• Liker 1
Skrevet
Realverdien skrev (1 minutt siden):

At du mener placeboeffekten gjør at kvinner er svakere enn menn gjør meg en miks av målløs og flirende.

Jeg sier ikke det, men jeg sier det spiller inn som en variabel. Kan du virkelig så lite om psykologi at du ikke skjønner at din egen tro på hva du kan klare påvirker hva du kan klare?

Du kommenterte forøvrig på 5% av innlegget mitt. Hvordan forholder du deg til at jeg som mann har andre erfaringer og ditto andre konklusjoner?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sier ikke det, men jeg sier det spiller inn som en variabel. Kan du virkelig så lite om psykologi at du ikke skjønner at din egen tro på hva du kan klare påvirker hva du kan klare?

Du kommenterte forøvrig på 5% av innlegget mitt. Hvordan forholder du deg til at jeg som mann har andre erfaringer og ditto andre konklusjoner?

Føler ikke at man skal svare på 100% av det noen skriver i en forumpost, det er dårlig forumskikk faktisk, og en variant av flaming. 

Særlig når du er en anonym bruker som hopper inn i en tråd der jeg egentlig skrev til noen andre. Har ikke peiling på hvem som hevder hva og synes ikke jeg må svare til alle de som har eller er kjærester som knuses i håndbak av jenter. Det har lite med hva jeg skrev opprinnelig å gjøre.

Endret av Realverdien
Skrevet
Realverdien skrev (1 minutt siden):

Føler ikke at man skal svare på 100% av det noen skriver i en forumpost, det er dårlig forumskikk faktisk, og en variant av flaming. 

Særlig når du er en anonym bruker som hopper inn i en tråd der jeg egentlig skrev til noen andre. Har ikke peiling på hvem som hevder hva og synes ikke jeg må svare til alle de som har eller er kjærester som knuses i håndbak av jenter. Det har lite med hva jeg skrev opprinnelig å gjøre.

Jeg skrev svaret direkte til deg (jeg siterte deg), men du virker ikke særlig interessert i å diskutere med meg kanskje da? Jeg froventer ikke at du skal kommentere alt, men du kommentere ikke på mitt hovedpoeng, nemlig at jeg ikke passer inn i din virkelighetsbeskrivelse om at alle menn er sterkere enn alle kvinner. Jeg mener, det er jo mange menn som er mindre og svakere enn meg også, så det er jo ganske mange menn du i så fall utelukker fra din definisjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skrev svaret direkte til deg (jeg siterte deg), men du virker ikke særlig interessert i å diskutere med meg kanskje da? Jeg froventer ikke at du skal kommentere alt, men du kommentere ikke på mitt hovedpoeng, nemlig at jeg ikke passer inn i din virkelighetsbeskrivelse om at alle menn er sterkere enn alle kvinner. Jeg mener, det er jo mange menn som er mindre og svakere enn meg også, så det er jo ganske mange menn du i så fall utelukker fra din definisjon.

Hvorfor kommenterer du anonymt? Er du egentlig en kvinneprofil som later som om du er mann for anledningen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...