Gjest Trøst Skrevet 11. september 2021 #61 Del Skrevet 11. september 2021 Realverdien skrev (19 minutter siden): I overkroppsstyrke har jeg aldri sett kvinner være sterkere enn menn. Er også svært få kvinner som veier mer enn 70kg som ikke er overvektige. Så man snakker vel om forskjellige veltklasser også. En og annen spesialisert markløfterinne ser man jo, sikkert mer enn meg f.eks. men i helhet mangler de styrken til en mann. Selv en tynn nerd er mer nyttig til bærehjelp med møbler og hvitevarer enn ei 'trent' jente. Tenker du mener tjukk her og ikke overvektig? Å være tjukk og overvektig er ikke nødvendigvis de samme tingene. En veltrent kvinne med normal fettprosent kan være overvektig, og veie over 70 kg, og likevel ikke være tjukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #62 Del Skrevet 11. september 2021 Realverdien skrev (1 minutt siden): Har aldri sett noen vinne mot en motstander som er 20kg tyngre. Ti kilo har også mye å si. Kanskje unntak for en eksplosiv mann med god punch som dæljer i vei først uten forvarsel... De aller aller fleste kvinnfolk har ikke sjanse mot en mann. Selv damene som kan forsvare seg ender opp på gulvet og ruller med motparten, hvor han vinner fordi han er større. Selv jevnstore eller mindre menn vil nok vinne mot damer som ikke har lang trening med bryting og slike greier. Man ser jo videoer på youtube av 2 og 3 politikvinner som til sammen ikke makter legge en middels stor mann på bakken engang... Kvinner beste forsvar er nok å rope på hjelp. Tipper TS skal ta det helt med ro. Disse spesialiserte løftene sier nok en del om damene, men de er neppe sterkere enn ham. Heisann, der kom visst macho mannssjånivisten som fremdeles er fastlåst i en tankegang om kvinner som "skjøre, sarte vesener" som sikkert "hører hjemme på kjøkkenet" og skal gå med "rosa skjørt" og "holde kjeft i forsamlinger" . Og du begrunner dine argumenter med at det ikke finnes kvinner i flyttebransjen. Jeg tror jeg nesten aldri har hørt noe så dumt før. Lever du på 50- eller 60-tallet? Mulig du er en stor og sterk mann selv, men du skal være klar over at menn og kvinner kommer i alle størrelser og fasonger. Fysisk styrke er ikke noe som er forbeholdt bare menn lenger. Kan ikke du gå ned på den mørke puben og dele tankene dine videre der? Anonymkode: 4c022...925 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 11. september 2021 #63 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heisann, der kom visst macho mannssjånivisten som fremdeles er fastlåst i en tankegang om kvinner som "skjøre, sarte vesener" som sikkert "hører hjemme på kjøkkenet" og skal gå med "rosa skjørt" og "holde kjeft i forsamlinger" . Og du begrunner dine argumenter med at det ikke finnes kvinner i flyttebransjen. Jeg tror jeg nesten aldri har hørt noe så dumt før. Lever du på 50- eller 60-tallet? Mulig du er en stor og sterk mann selv, men du skal være klar over at menn og kvinner kommer i alle størrelser og fasonger. Fysisk styrke er ikke noe som er forbeholdt bare menn lenger. Kan ikke du gå ned på den mørke puben og dele tankene dine videre der? Anonymkode: 4c022...925 Oj. Her kom det mye om meg. Masse konspiratorisk. Masse hat. Fra en anonym bruker på nett. Fordi jeg sa at mannfolk er sterkere enn kvinnfolk. Noe vi jo er. Jeg er vant til netthatere jeg. Men godtar ikke at sannheten skal hates av tapere som deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #64 Del Skrevet 11. september 2021 Realverdien skrev (38 minutter siden): I overkroppsstyrke har jeg aldri sett kvinner være sterkere enn menn. Er også svært få kvinner som veier mer enn 70kg som ikke er overvektige. Så man snakker vel om forskjellige veltklasser også. En og annen spesialisert markløfterinne ser man jo, sikkert mer enn meg f.eks. men i helhet mangler de styrken til en mann. Selv en tynn nerd er mer nyttig til bærehjelp med møbler og hvitevarer enn ei 'trent' jente. Dummeste jeg har hørt Anonymkode: 7d724...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #65 Del Skrevet 11. september 2021 Realverdien skrev (6 minutter siden): Oj. Her kom det mye om meg. Masse konspiratorisk. Masse hat. Fra en anonym bruker på nett. Fordi jeg sa at mannfolk er sterkere enn kvinnfolk. Noe vi jo er. Jeg er vant til netthatere jeg. Men godtar ikke at sannheten skal hates av tapere som deg. Du fremstår nedsettende overfor kvinner når du er så kategorisk. Mener du virkelig at en crossfitdame som har trent hele livet ville tape mot en datanerd som har sittet foran skjermen hele livet? Til og med hvis de er av samme størrelse. Skjønner du ikke at du fornærmer alle de kvinner som trener og er stolte av sin fysiske styrke? Anonymkode: 6a031...997 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #66 Del Skrevet 11. september 2021 Trening skrev (3 timer siden): Det vil komme helt an på høyde og vekt, erfaring med å sloss/bryte, grad av trussel osv, men det vil jeg tenke er irrelevant Jeg tok kompisen til bror min på 14 i gulvet når jeg var 7. Var drit lei plaginga hans. Tok rimelig lang tid før han kom på besøk igjen. Ingen erfaring med s lossing. Annet enn når bror min skulle bryte med meg Anonymkode: 7d724...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 11. september 2021 #67 Del Skrevet 11. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du fremstår nedsettende overfor kvinner når du er så kategorisk. Mener du virkelig at en crossfitdame som har trent hele livet ville tape mot en datanerd som har sittet foran skjermen hele livet? Til og med hvis de er av samme størrelse. Skjønner du ikke at du fornærmer alle de kvinner som trener og er stolte av sin fysiske styrke? Anonymkode: 6a031...997 Når crossfitdama er 65 kilo og 165cm og datanerden er 85kg og 183cm så vil han grisebanke henne. Det er vel ca gjennomsnittet for kjønn i Norge. Mulig hun kan løpe fra ham, for kondisen er vel drit dårlig etter noen år på League of Legends... Det er vel kun brasiliansk jijitsu og kanskje judovarianter med mye kast der utøvere med lavere vekt med noen hyppighet slår de som er større. Bestefar lærte meg og brødrene mine at en nevesterk (dyktig) stor gutt alltid vil banke en nevesterk liten gutt. Det er et råd enhver mann skjønner. At damene ikke har dette i pannebrasken viser hvor avskjært fra virkeligheten der er. Unntak for eksplosive typer som slår først uten advarsel og slikt så klart. Om kvinner er så stolte av sin fysiske styrke så kan de jo bare åpne for blandet kjønn konkurranser i boxing og vektløft. Sannheten er at verdenseliten i kvinnefysikk gruses av amatørene på herresiden. Det austalske kvinnelandslaget i soccer er et av verdens beste. De øver ofte mot u15 lag med gutter. Og taper typ 7-0. Youtube er full av hvermansen som benker og markløfter mer enn damer i skrytevideoer fra kvinnestevner. Alle som kan boksing vet at en spjæling som Cecilie Brækhus ville blitt drept av en vanlig mann i kamp utenfor Babas Kebab eller hvor det nå er folk slåss i fylla nå for tiden. Muligens det stiller seg anerledes for større kvinner som Christina Hammer og hun finska. Er det feil det jeg sier? Hvor er alle moteksemplene? Hvor er youtube videoene som støtter opp om forestillingene deres? Endret 11. september 2021 av Realverdien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kastanjefrø Skrevet 11. september 2021 #68 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (På 10.9.2021 den 10.30): Det kommer an på vekt og høyde. En kvinne som tar like mye som deg, men som er halvparten av dine kilo og tjue cm lavere enn deg - hun er MYE sterkere enn deg! Så det er klin umulig å si. Anonymkode: c11fa...03d Det er hun jo ikke, hun er like sterk, men sterkere i forhold til kroppsmasse. (som forøvrig er fullstendig irrelevant for hva TS spør om, god jul) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #69 Del Skrevet 11. september 2021 Realverdien skrev (3 minutter siden): Når crossfitdama er 65 kilo og 165cm og datanerden er 85kg og 183cm så vil han grisebanke henne. Det er vel ca gjennomsnittet for kjønn i Norge. Mulig hun kan løpe fra ham, for kondisen er vel drit dårlig etter noen år på League of Legends... Om kvinner er så stolte av sin fysiske styrke så kan de jo bare åpne for blandet kjønn konkurranser i boxing og vektløft. Sannheten er at verdenseliten i kvinnefysikk gruses av amatørene på herresiden. Det austalske kvinnelandslaget i soccer er et av verdens beste. De øver ofte mot u15 lag med gutter. Og taper typ 7-0. Youtube er full av hvermansen som benker og markløfter mer enn damer i skrytevideoer fra kvinnestevner. Alle som kan boksing vet at en spjæling som Cecilie Brækhus ville blitt drept av en vanlig mann i kamp utenfor Babas Kebab eller hvor det nå er folk slåss i fylla nå for tiden. Muligens det stiller seg anerledes for større kvinner som Christina Hammer og hun finska. Er det feil det jeg sier? Hvor er alle moteksemplene? Hvor er youtube videoene som støtter opp om forestillingene deres? Det er jo mange menn som er lavere enn dette, og kvinner høyere. Jeg er enig med deg i at hvis størrelsesforskjellen er så stor, da spiller det nok ikke så stor rolle hvor mye man har trent. Det ville også gjeldt hvis kvinnen var 183 og mannen 165cm. Hvis vi snakker om profesjonell sport så vil selvfølgelig de mennene som er best egnet for sporten bli selektert, så der vil nok mennene vinne lett ja. Men hva f.eks. men en mann som er 170cm og veier rundt 70kg? Og ikke har noe treningserfaring. Hvis du setter han opp mot en erfaren crossfit dame omtrent på samme størrelse, hm, da setteri hvert fall jeg pengene mine på crossfit damen. Så hadde jeg frydet meg over å se deg tape pengene dine 😄 Anonymkode: 6a031...997 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #70 Del Skrevet 11. september 2021 Realverdien skrev (33 minutter siden): Disse fantasiene fra norges beskjeggette fotformskobrigader på vgs blåser jeg i. Du kjenner null utrente damer som går menn en høy gang i å bære møbler. Da hadde jo kvinnfolk dominert flyttebjransjen. Men der er det 0 av dem. Hadde ikke hatt noe problem å jobbe i et flyttebyrå. Jobbet som betongskjærer når jeg var 19 år og var ca 170 høy og 56 kg. Var det noen jobber jeg ikke kunne gjøre, NEI . Bar til og med 50kg tunge hydrolikk slanger 4 etg opp uten heis. Ofte måtte betong elementer bæres ut manuelt flere etg. 80 cm brede borr. Men 2 meter opp på veggen i mini stillas. Dra på gulv sager på 550kg en hel dag, for å kappe opp et fjøs gulv. Var jeg stor og og trent opp på vekter? Over hode ikke. Hadde faktisk ikke trent på 7 år. Men noen er spe bygd og noen er litt mer grov i grunnkostruksjonen. Og fra familien det vi kaller sene sterke. Har aldri trent vekter og tok de fleste gutta i håndbak på ungdomskolen første året. Det gikk sport i å prøve å ta meg. Mannen min har jeg ikke klart å ta i håndbak, bare nesten. Bar også en peisovn på 112kg over på en pall alene. Anonymkode: 7d724...785 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 11. september 2021 #71 Del Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde ikke hatt noe problem å jobbe i et flyttebyrå. Jobbet som betongskjærer når jeg var 19 år og var ca 170 høy og 56 kg. Var det noen jobber jeg ikke kunne gjøre, NEI . Bar til og med 50kg tunge hydrolikk slanger 4 etg opp uten heis. Ofte måtte betong elementer bæres ut manuelt flere etg. 80 cm brede borr. Men 2 meter opp på veggen i mini stillas. Dra på gulv sager på 550kg en hel dag, for å kappe opp et fjøs gulv. Var jeg stor og og trent opp på vekter? Over hode ikke. Hadde faktisk ikke trent på 7 år. Men noen er spe bygd og noen er litt mer grov i grunnkostruksjonen. Og fra familien det vi kaller sene sterke. Har aldri trent vekter og tok de fleste gutta i håndbak på ungdomskolen første året. Det gikk sport i å prøve å ta meg. Mannen min har jeg ikke klart å ta i håndbak, bare nesten. Bar også en peisovn på 112kg over på en pall alene. Anonymkode: 7d724...785 Veier du 56 kilo kan du så klart ikke jobbe i flyttebyrå. Derfor finner man deg heller ikke der. Det de særlig gjør er å flytte tunge ting som piano osv. Bæresele og gjerne trapper pga små eller ingen heis på frogner og lignende bydeler. Ja, eksempelvis. I 7. Klasse er jentene enda noen ganger større enn guttene. Tipper det er 0 jenter på topp 1000 håndbakbrytere i Norge blant 10. Klassinger, om alle brøt med alle. Kanskje en enkelt traktorjente fra Tolga eller noe slikt. Armbrytersken fra Ensamheten kom vel til seier over en del menn. Men der snakker vi teknikk i en enkeltgren. Og mulig steroidebruk i familien. Men nå synes jeg at jeg har gjort poenget mitt. Føler ikke for å gjenta at mannfolk er sterkere enn kvinnfolk helt til midnatt. Dere får bare være uenige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #72 Del Skrevet 12. september 2021 Realverdien skrev (4 timer siden): Når crossfitdama er 65 kilo og 165cm og datanerden er 85kg og 183cm så vil han grisebanke henne. Det er vel ca gjennomsnittet for kjønn i Norge. Mulig hun kan løpe fra ham, for kondisen er vel drit dårlig etter noen år på League of Legends... Det er vel kun brasiliansk jijitsu og kanskje judovarianter med mye kast der utøvere med lavere vekt med noen hyppighet slår de som er større. Bestefar lærte meg og brødrene mine at en nevesterk (dyktig) stor gutt alltid vil banke en nevesterk liten gutt. Det er et råd enhver mann skjønner. At damene ikke har dette i pannebrasken viser hvor avskjært fra virkeligheten der er. Unntak for eksplosive typer som slår først uten advarsel og slikt så klart. Om kvinner er så stolte av sin fysiske styrke så kan de jo bare åpne for blandet kjønn konkurranser i boxing og vektløft. Sannheten er at verdenseliten i kvinnefysikk gruses av amatørene på herresiden. Det austalske kvinnelandslaget i soccer er et av verdens beste. De øver ofte mot u15 lag med gutter. Og taper typ 7-0. Youtube er full av hvermansen som benker og markløfter mer enn damer i skrytevideoer fra kvinnestevner. Alle som kan boksing vet at en spjæling som Cecilie Brækhus ville blitt drept av en vanlig mann i kamp utenfor Babas Kebab eller hvor det nå er folk slåss i fylla nå for tiden. Muligens det stiller seg anerledes for større kvinner som Christina Hammer og hun finska. Er det feil det jeg sier? Hvor er alle moteksemplene? Hvor er youtube videoene som støtter opp om forestillingene deres? Du har rett når det kommer til fotballen, men jeg tror du bommer når det gjelder Brækhus. Her har reflekser, teknikk og øyne for åpninger veldig mye å si, og husk på at den typiske vanlige mannen aldri har vært i slåsskamp. Et slag i ansiktet er ikke noe de fleste av oss er vant med, og Brækhus slår jo hardere enn vanlige folk. Ett til to slag i ansiktet kan være nok til å få en vanlig mann svimmel og ukoordinert, i hvertfall hvis mannen ikke er vant til å slåss. I tillegg har hun trent en del vekter, så jeg tror ikke en mann med samme vekt hadde greid å banke henne opp. En tyngre mann hadde kanskje hatt en sjanse hvis han fikk henne ned på bakken, men også her er faren at hun fort hadde fått inn mange slag før han greide å bryte henne ned. Jeg håper ikke du tror at vanlige menn greier å utbokse henne utenfor Babas Kebab, det er helt urealistisk. Anonymkode: f74e7...fdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adara Skrevet 12. september 2021 #73 Del Skrevet 12. september 2021 Biologisk så er menn sterkere enn kvinner, eller? Ja en dame kan trene og bli stor og sterk, men sannsynligvis vil en mann som trener like mye bli sterkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #74 Del Skrevet 12. september 2021 Realverdien skrev (6 timer siden): I overkroppsstyrke har jeg aldri sett kvinner være sterkere enn menn. Er også svært få kvinner som veier mer enn 70kg som ikke er overvektige. Så man snakker vel om forskjellige veltklasser også. En og annen spesialisert markløfterinne ser man jo, sikkert mer enn meg f.eks. men i helhet mangler de styrken til en mann. Selv en tynn nerd er mer nyttig til bærehjelp med møbler og hvitevarer enn ei 'trent' jente. Jeg er kvinne, trent kampsport i 15 år (og selvsagt styrke), er 183 høy, og 82/83 kg. Vil du fremdeles ha bærehjelp av en som bruker mesteparten av dagen i en stol, på 175/70 kg? Anonymkode: 636cd...32f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #75 Del Skrevet 12. september 2021 ... Anonymkode: e8814...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #76 Del Skrevet 12. september 2021 Trening skrev (10 timer siden): Jeg er 43. Imponerende styrke!! Hvor høy? 173 Anonymkode: a9cab...451 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #77 Del Skrevet 12. september 2021 Adara skrev (1 time siden): Biologisk så er menn sterkere enn kvinner, eller? Ja en dame kan trene og bli stor og sterk, men sannsynligvis vil en mann som trener like mye bli sterkere. Altså. Gener. Størrelse, treningsmengde og individuelle treningsprogram, evne til restitusjon, kosthold, søvn. Alt spiller jo inn. Vi er forskjellige heldigvis. Og ja, menn har mer testosteron som gjør det lettere å bygge muskler / styrke. Anonymkode: a9cab...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #78 Del Skrevet 12. september 2021 Jeg er kanskje litt sterk. Men føler meg svak. Alt kommer jo an på hvem man sammenligner seg med. Men mine lette er jeg som en søt liten maskot å regne: https://www.instagram.com/reel/CTfcJRwoxWL/?utm_medium=copy_link https://www.instagram.com/reel/CTmwTS_gPpe/?utm_medium=copy_link Heldigvis sammenligner jeg meg med MEG - sterkere for hvert kvartal 💪😁 Anonymkode: a9cab...451 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 12. september 2021 #79 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er kvinne, trent kampsport i 15 år (og selvsagt styrke), er 183 høy, og 82/83 kg. Vil du fremdeles ha bærehjelp av en som bruker mesteparten av dagen i en stol, på 175/70 kg? Anonymkode: 636cd...32f Jeg hadde valgt bærehjelp fra deg, uten tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 12. september 2021 #80 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså. Gener. Størrelse, treningsmengde og individuelle treningsprogram, evne til restitusjon, kosthold, søvn. Alt spiller jo inn. Vi er forskjellige heldigvis. Og ja, menn har mer testosteron som gjør det lettere å bygge muskler / styrke. Anonymkode: a9cab...451 Enig og godt oppsummert! En mann og kvinne på samme størrelse som trener mye og likt, så vil normalt mannen bli større og sterkere, dog påvirker gener og kroppstype en del og, men normalt sett ja. Men en trent kvinne mot en utrent mann, som i tillegg er høyere og veier mer, kan være mye sterkere enn en mann, uten tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå