Gjest Albbas Skrevet 12. september 2021 #21 Skrevet 12. september 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Likte denne tilnærmingen, når du venter med å øke til du klarer 8 reps over 3 setts med samme vekt du har kjørt 5x5 så har intensitet gått ned litt, et problem jeg tidligere har hatt med 5x5 trening er at intensitet blir fort for høy over tid. jeg har kjørt typ stronglift og økning på 2,5 kg per økt, dette brenner meg fort ut. hvor lenge kan du kjøre denne trenings modellen? Kjøre du fullkropp eller spilt? Anonymkode: ad019...e4e Det er Stronglifts jeg har tatt utgangspunkt i ja, men aldri i verden sjans til å øke med 2.5 kg pr økt. 😅 Trener fullkropp, Stronglifts med 1-2 ekstra øvelser hver økt for variasjonens del. Holdt på siden februar (og gjorde det samme for 7-ish år siden). Tenker jeg kan bruke denne modellen så lenge jeg synes det er motiverende? Kanskje etterhvert variere med enda flere reps.
Elysian Skrevet 17. september 2021 #22 Skrevet 17. september 2021 Sandum.PT skrev (På 12.9.2021 den 8.54): Ja, det er en fin måte å gjøre det på som ikke gir alt for høy intensitet i starten 🙂👍 Når bør/skal/kan man gå over til f.eks 5x5, syns du? 🙂 1
Sandum.PT Skrevet 17. september 2021 Forfatter #23 Skrevet 17. september 2021 Elysian skrev (7 timer siden): Når bør/skal/kan man gå over til f.eks 5x5, syns du? 🙂 Når du føler for det og har lyst til å teste det ut! 🙂 Så lenge man holder seg til noen enkle retningslinjer, så er det så ekstremt mye som kan fungere i styrketrening at man bør prøve å ikke begrense seg alt for mye med tanker om hva man bør eller skal gjøre og ikke gjøre. Test ut masse, eksperimenter og finn det du liker å holde på med 🙂 1
Elysian Skrevet 17. september 2021 #24 Skrevet 17. september 2021 Sandum.PT skrev (58 minutter siden): Når du føler for det og har lyst til å teste det ut! 🙂 Så lenge man holder seg til noen enkle retningslinjer, så er det så ekstremt mye som kan fungere i styrketrening at man bør prøve å ikke begrense seg alt for mye med tanker om hva man bør eller skal gjøre og ikke gjøre. Test ut masse, eksperimenter og finn det du liker å holde på med 🙂 Takk for gode tips! Setter virkelig pris på innleggene dine 👍 1
tom1986 Skrevet 17. september 2021 #25 Skrevet 17. september 2021 Øker (reps el kg) når jeg har en god dag. Hvis jeg har en middels eller dårlig dag, så løfter jeg opp til ca. 90% av maks. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå