Gå til innhold

Svimmel og faller etter dose 2 av moderna

Anbefalte innlegg

Gjest 96erjente
Skrevet

Fikk dose 2 av Moderna i går formiddag og fikk rimelig fort ganske intense smerter i armen og var så trøtt at mannen måtte legge ungene fordi jeg allerede sov. Jeg har riktignok vært oppe en del ganger etter at jeg la meg for å drikke vann og tisse, men hver gang jeg reiser meg begynner hodet mitt og suse, og på vei tilbake til sengen (badet er rett ved siden av soverommet) så har jeg bare falt sammen. Også hører jeg en voldsom susing som om jeg står i en dusj. Armen er mye bedre da så det er jo noe i alle fall.

Mannen ville ringe legevakta, men jeg vil ikke være til bry og vet ikke om det her er en vanlig bivirkning. 

Har noen opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
96erjente skrev (52 minutter siden):

Fikk dose 2 av Moderna i går formiddag og fikk rimelig fort ganske intense smerter i armen og var så trøtt at mannen måtte legge ungene fordi jeg allerede sov. Jeg har riktignok vært oppe en del ganger etter at jeg la meg for å drikke vann og tisse, men hver gang jeg reiser meg begynner hodet mitt og suse, og på vei tilbake til sengen (badet er rett ved siden av soverommet) så har jeg bare falt sammen. Også hører jeg en voldsom susing som om jeg står i en dusj. Armen er mye bedre da så det er jo noe i alle fall.

Mannen ville ringe legevakta, men jeg vil ikke være til bry og vet ikke om det her er en vanlig bivirkning. 

Har noen opplevd det samme?l

Vanskelig å svare hva det kan være uten mer informasjon, men dette tar du  med legevakta. For ja, du bør absolutt ta kontakt med legevakten med de symptomene der. De vil mest sannsynlig ha deg inn for en sjekk om det ikke har gitt seg.

Dette kan være alt fra et ufarlig blodtrykksfall, dehydrering eller stigende feber på gang. Men det kan også være noe mer alvorlig i feks hjerte- og kar.

Dette skal du uansett la en lege vurdere og ikke la KG spekulere.

Endret av Jullen
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Du bør ikke spørre kg om det er vanlig bivirkning, du ringer legevakta eller går inn på felleskatalogen sin nettside og leser på bivirkningene der. 

Håper du føler deg bedre snart.

Endret av Heisann12345
Skrevet
96erjente skrev (2 timer siden):

Har noen opplevd det samme?

Jepp. Men jeg mistet litt matlysten og tror det var kombinasjon av lite matinntak, kanskje litt lite væske og at jeg ble så sliten. Var svimmel og følte jeg skulle besvime et par ganger. Veldig vanlig symptom. I Oslo har mange meldt om dette i løp av de 20 min de må sitte til observasjon etter sprøyten er satt. Spesielt svimmelhet. Tror det kan være litt psykisk også. Slapp av, drikk vann så går det over. 

• Opprett ny...