Gå til innhold

Internettkode hos venner

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei de får ikke passordet, vi skriver det inn for de, og lar enheten lagre passordet. 

Vi har splittet nettet i to og har et gjestenett som vi skrur av på kvelden. Vi bytter også passordet jevnlig. 

Anonymkode: 42e93...aaa

Med mindre dere har en jobb som krever høysikkerhet, så er dere meget paranoid. 

Anonymkode: 8e645...c96

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, selvfølgelig, hvorfor skulle de ikke få det? 

• Liker 1
Skrevet

Alle mine gjester får koden til nettet, voksne som barn. Barna får den uoppfordret så de får gjort leksene, voksne får den hvis de spør.

Anonymkode: 6b34f...8a8

• Liker 2
Skrevet

Ja, det får de. De må jo uansett det for å gjøre lekser 🙂

Anonymkode: d014b...090

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, men ikke naboen vegg i vegg for da er han plutselig på vårt nett og ikke sitt eget (og plutselig spiller han musikk på vår sonos høyttaler inne fra seg selv osv). 

Haha Så irriterende🤣 Er glad for at vi har valgt å leve nokså analogt, så slipper vi sånt.🙂

Anonymkode: c1e68...551

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Haha Så irriterende🤣 Er glad for at vi har valgt å leve nokså analogt, så slipper vi sånt.🙂

Anonymkode: c1e68...551

Dette er ikke et stort problem 

Anonymkode: 631b6...ac2

• Liker 2
Skrevet

Jeg har stående fremme en ramme på skjenken i stua og på gjesterommet med en stilig laget liten "plakat" navn og passord til nettet hjemme, så kan de som ønsker bruke det :) Her kan man jo selv velge om man oppgir ett eget "gjestenett" eller hovednettet i huset.

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi noen med tilgang til Wifi nettet kan overvåke all trafikken til andre enheter på det nettet?

Anonymkode: 77a52...ce5

Hvem skulle det være, og hvorfor er dere så interessante?

Skrevet

Ja, har eget gjestenett med "enkelt" passord til sånt. 

Anonymkode: 1fd25...192

Skrevet

Vi har ikke hatt det spørsmålet enda, men jeg kjenner jeg er litt nølende til det, annet enn til lekser. Synes de kan oppfordres til å være sosiale, istedenfor å sitte foran skjermen.

Anonymkode: 97ea8...9c3

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser det er mange som skriver at de har "gjestenett". Hva er forskjellen på det og "ikke-gjestenett"? 

Anonymkode: a0388...60d

Skrevet

Hva er det dere er redd skal skje hvis internettkoden gis ut til folk, spesielt barn? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 64e8a...42f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ser det er mange som skriver at de har "gjestenett". Hva er forskjellen på det og "ikke-gjestenett"? 

Anonymkode: a0388...60d

Har med hvor mye tilgang du gir til å feks være admin på nettet, tilgang til skrivere, hardisker eller andre enheter. Du kan dedikere mindre mengde båndbredde til gjestenettet så det ikke «spiser» av båndbredden du trenger. Ikke nødvendig med så sterkt passord på gjestenett og kan bytte det oftere, og eventuelle virus fra andres enheter spres ikke til dine enheter på hovednettet.   Jeg kan også enklere styre tilgangen ved overnatting ved at jeg lettere ser enhetene på gjestenettet og kan skru av tilgangen. 

Anonymkode: 970e0...61c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...