Gå til innhold

Hvilken shampoo og balsam bruker DU?


Bringebærer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruker frizz dismiss fra redken, men liker også allsoft varianten. Smått kurer jeg med proteinkuren fra redken(blå flaske) etterfulgt av diverse fuktkurer, akkurat nå fra kreastase. Joico har jeg også forsøkt diverse av, missliker egentlig ikke noen så varierer litt:) Ofte blir det hva som er på tilbud :fnise:

Før brukte jeg bare butikkshampoer av ymse slag, men da jeg gikk over til de over så jeg meg aldri tilbake. En morsom digresjon: Husker en gang jeg var på besøk hos min far etter å ha gått over til "fancy" shampoo, hadde glemt å ta med meg så jeg lånte hans; xtra sin shampoo. Håret mitt var så knuske tørt at jeg oppriktig trodde det skulle falle av! Fikk ikke børsten gjennom heller:P

Finnes sikkert rimelige alternativer men jeg vet ikke helt om jeg tør å prøve i frykt for overnevnte scenario :fnise:

Anonymkode: 2621a...835

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biovène pink heaven. Drøy i bruk (særlig balsam-baren). Hodebunnen er sunn og frisk og det tar flere dager før håret blir fett. Billige er de også!

Anonymkode: 3c09f...a4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Head and shoulders 😂

jeg er utdannet frisør, men sluttet, og dette var hatprodukt nr 1 hos frisører, men gidder ikke bruke mye penger på gugge

Anonymkode: 89b30...5e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker Ahava shampoo. Veldig god, så god at jeg ikke har følt behov for balsam. Synes ikke den er så dyr tatt i betraktning den store flasken pluss at jeg slipper å bruke penger på balsam.

Anonymkode: 9d3a0...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Define Moroccan Argan Oil serien i mange år. Elsket den og jeg hadde faktisk to frisører som sa de gjerne skulle hatt serien i sine salonger. Men etter at denne ble vegan, kan jeg ikke bruke den lenger. Fungerer rett og slett ikke for mitt krøllete hår. Håret føles tørt ut. Vanskelig å gre, samt det bruser med en gang. 

Er på jakt etter nye favoritt produkter. Tar gjerne imot tips her inne. Har notert det som har kommet til nå hvor folk nevner krøller. Jeg er av den typen som ikke bruker sjampo hver gang jeg vasker, men bruker balsam hver gang.

Har prøvd Rituals Mehr serien (fått i gave) men den var helt forferdelig for mitt hår. Prøvd to vasker og aldri mer. Ble anbefalt Mane'N Tale. Funket ikke. Bedre enn Rituals, men mye dårligere enn gamle Define. Prøvd SP Luxeoil conditioning, men heller ikke dette funker optimalt. Bruker nå Fructis Banana, funker delvis, men ikke godt nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urtekram Rose Shampoo Normal Hair 1 l flaske ( Lyko, nordicfeel osv. ) og Garnier Fructis Hair food Banana ( KIWI er billigst her).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorotta skrev (På 17.9.2021 den 9.42):

Jeg brukte Define Moroccan Argan Oil serien i mange år. Elsket den og jeg hadde faktisk to frisører som sa de gjerne skulle hatt serien i sine salonger. Men etter at denne ble vegan, kan jeg ikke bruke den lenger. Fungerer rett og slett ikke for mitt krøllete hår. Håret føles tørt ut. Vanskelig å gre, samt det bruser med en gang. 

Er på jakt etter nye favoritt produkter. Tar gjerne imot tips her inne. Har notert det som har kommet til nå hvor folk nevner krøller. Jeg er av den typen som ikke bruker sjampo hver gang jeg vasker, men bruker balsam hver gang.

Har prøvd Rituals Mehr serien (fått i gave) men den var helt forferdelig for mitt hår. Prøvd to vasker og aldri mer. Ble anbefalt Mane'N Tale. Funket ikke. Bedre enn Rituals, men mye dårligere enn gamle Define. Prøvd SP Luxeoil conditioning, men heller ikke dette funker optimalt. Bruker nå Fructis Banana, funker delvis, men ikke godt nok. 

Har du forsøkt å følge curly girl metoden? 

Du bør vaske håret med en rensesjampo før du starter, feks Bumble & Bumble Sunday Shampoo.

Anonymkode: 11291...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hair food Macadamia shampoo, balsam og hårkur. Må snart bytte den ut, for hodebunnen min blir sykt fort fettete 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor forskjell på butikk shampo og kvalitets shampo. Synes jeg i allefall. Bruker mye Aussi serien og Bjørn Axen. Veldig bra shampoer 👍

Anonymkode: e4d34...696

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butter på disse Redken, kerastase, Malibu, wella fusion, joico Kpak. 

Anonymkode: 6845c...822

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bytter mellom sebamed sjampo, baby sjampo, finn&gunnar og byveira sjampo. Har også finn&gunnar balsam som jeg liker bedre enn sjampoen, en Balsambar fra the bomb, en fra Korres og kur fra byveira. Produktene fra byveira har overrasket meg veldig positivt! Før brukte jeg utelukket sjampo og balsam fra frisør men er plaget med mye kløe i hodebunn og er blitt mye bedre etter jeg kuttet ut sls og silikon, det blir også mye mindre fett. 

Renser godt med ansiksrens fra cerave noen ganger i mnd. 

Så ja, badehyllene mine er fulle 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.9.2021 den 20.22):

Jan Thomas Pure. Endelig (!!) funnet noe som fungerer for både hodebunn og hår 😃

Anonymkode: 10353...6ac

Har kjøpt Jan Thomas fine har Shampoo. Kan den brukes av min mannlige samboer også? 

Anonymkode: 3cf6a...ce7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lush sin shampobar "honey I washed my hair". Bruker opp en balsam nå fra et tilfeldig merke, så blir det balsambar også. De varer veldig lenge :)

Anonymkode: 419cd...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...