Gå til innhold

Fikk ikke sove i hele natt...

Fremhevede innlegg

Gjest Sarah Jessica
Skrevet

Jeg har vanligvis et utrolig godt sovehjerte. Men nå er jeg overrasket.

Var ute på lang tur i går og hadde ellers en rolig dag. Men hadde endel hodepine og følte meg ikke helt pigg i går ettermiddag/kveld. La meg ved midnatt og lå for første gang i mitt liv våken absolutt hele natten!!

Dormet litt rundt kl.06, og da klokken ringte kl.0645 og jeg hadde hovne øyne og dundrende hodepine skjønte jeg at jeg ikke ville orke jobb. Ringte og ga beskjed og la meg i sofaen i håp om å få sove i et annet "miljø", men nei.. Gikk tilbake i sengen og sov endelig 2-3 timer mellom kl.09-12. Har hatt hovne øyne og svak hodepine hele dagen men ikke fått mer søvn. Spiste god frokost og har drukket vann.. Hva i alle dager??

Videoannonse
Annonse
Gjest *kosejoker*
Skrevet

saann skjer, ikke tenk noe mer paa det. vi har alle vaare soevnloese netter! :troest:

Skrevet

Har mange netter jeg sover dårlig, aner ikke hvorfor men sånn er det bare.. Går uansett trøtthet på jobb hvertfall.

Kan jo være at du 'brygger' på noe da, influensa eller noe, siden du har hodepine også.

EN kropp kan ikke fungere 100% HVER dag.

God bedring :syk: :smilejente: :klem1:

Gjest Sarah Jessica
Skrevet

Takk for oppmuntrende ord, dere!

Fikk heldigvis :sove: et par timer sent i ettermiddag, og selv om hodepinen ikke er helt borte så satser jeg på en god natt og jobb igjen i morgen. Bare så rart å oppleve noe sånt når man alltid ellers sover uten problemerl.

Skrevet

Jeg får ikke sove ordentlig de to siste nettene før jeg får mensen. har lest at det faktisk er ganske vanlig. Har også hatt noen søvnløse netter av andre årsaker. Noen ganger er det for mye tanker i det lille hodet mitt, til at det klarer å la søvnen få innpass.

DU bør imidlertid ike fokusere så mye på denne ene natten. Ikke noe unromalt med det. Da får du iallefall ikke sove. Husker en periode jeg gruet meg til å legge meg, siden jeg visste jeg ville ligge våken i mange timer og gruble. Pass på å ikke bruke senga på dagtid (feks lekser/lesing osv), legg deg først når du er trøtt. Hvis du ikke får sove på natta, så stå heller opp og gjør noe annet (rydde feks). Da blir du sliten igjen og kan prøve å legge deg nedpå igjen.

Du får sikekrt sove godt i natt :)

Skrevet

Det er da vel ikke grunn til å være hjemme fra jobb fordi???

Hva med alle som plages med sånn ofte da?vi sliter oss på jobb fordi...

:forvirret:

mange som ligger søvnløs p.g.a forskjellige bekymringer

Skrevet
Det er da vel ikke grunn til å være hjemme fra jobb fordi???

Hva med alle som plages med sånn ofte da?vi sliter oss på jobb fordi...

:forvirret:

mange som ligger søvnløs p.g.a forskjellige bekymringer

Ja, jeg er enig det skal være høy terskel for å være hjemme fra jobb! Men jeg kan snakke utfra min egen erfaring, og det er at hvis man ikke har sovet på en 30-40 timer blir reaksjonsevne og dømmekraft kraftig senket. I enkelte yrker er det da ikke forsvarlig å gå på jobb (feks bilkjøring kan jo være livsfarlig). Jeg har selv ikke en slik utsatt jobb, men husker jeg gikk på jobb etter ikke ha hatt et minutts søvn en hel natt. Jeg klarte arbeidsdagen, men da jeg kom hjem fikk jeg en skikkelig smell, dvs det man kan kalle et sammenbrudd. Forsto ikke hvor jeg var og angsten kom over meg. Jeg taklet absolutt ikke en slik påkjenning.

Jeg kan nevne at jeg har ekstrem høy arbeidsmoral, og har kun brukt egenmelding en gang i mitt liv. Men neste gang jeg opplever en slik natt, kommer jeg faktisk til å ta ut egenmelding. Synes ikke dette er urimelig. Man må også skille mellom ulike typer jobber. Hvis jeg hadde hatt en kontorjobb hadde jeg helt fint klart å gå på jobb. Jeg har imidlertid en jobb med mye stress der jeg står hele dagen, og ofte ikke får tatt pause.

Egenmelding er jo bygd på tillitt mellom den enkelte arbeidstaker og arbeidsgiver, og jeg håper folk ikke tar ut egenmelding hvis ikke det virkelig er nødvendig. (selv om jeg har skjønt at det er mer vanlig enn det burde ha vært...)

Gjest Sarah Jessica
Skrevet

Hyggelig at dette ble et diskursjon om min arbeidsmoral :ironi:

Det har absolutt ingenting med saken å gjøre, men JEG var ikke i stand til å gå på MIN jobb etter en slik natt, og utføre mine arbeidsoppgaver - dødstrøtt, med hovne øyne og hodepine. I tillegg var jeg shaky etter å aldri ha opplevd en slik

natt før.

Jeg er selvsagt klar over at det er mange som har seriøse søvnproblemer - men jeg ba altså bare om råd i forbindelse med å ha opplevd dette denne ene gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...