Lolllll Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Anti mRNA vaksine debatter. Er det slik at dette er bannet flere steder enn Kvinneguiden? Jeg prøvde å søke det opp på Reddit og VGD. Men fant ingenting. Er det forbudt på flere plattformer? Jeg er nysgjerrig på hva de som er i mot sier. Tenkte jeg skulle søke det opp. Men hvor kan man lese om dette temaet? 4
Example Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Bare å følge med her med jevne mellomrom, før tråder blir fjernet. Mye rart folk lirer av seg. 7
Lolllll Skrevet 8. september 2021 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2021 Example skrev (Akkurat nå): Bare å følge med her med jevne mellomrom, før tråder blir fjernet. Mye rart folk lirer av seg. Jeg liker å høre / lese argumenter alle veier. Fri flyt av informasjon. Så lenge det ikke hetser noen. 6
Lolllll Skrevet 8. september 2021 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2021 Hvor mange plattformer er det som banner uttalelser om skepsis mot koronavaksiner? I hvilke plattformer er det ikke ulovlig? 2
Den Sagnomsuste Skrevet 8. september 2021 #5 Skrevet 8. september 2021 Lolllll skrev (2 timer siden): Jeg liker å høre / lese argumenter alle veier. Fri flyt av informasjon. Så lenge det ikke hetser noen. Helt enig. Jeg tenker egentlig at det får være opptil hver enkelt hvem og hva man fester sin lit til. Innskrenkninger av informasjon er regelrett sensur og trekker samfunnet i udemokratisk retning. Dessverre er denne tendensen i vinden om dagen. Tøys og tullball bør bli publisert på forum, drøftet, kritisert og dementert. Det å forby utspill og utestenge grupper fra debatten er et steg bort fra alt det vi har oppnådd siden opplysningstiden. 17
Aliquis Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 47 minutter siden, Den Sagnomsuste said: Helt enig. Jeg tenker egentlig at det får være opptil hver enkelt hvem og hva man fester sin lit til. Innskrenkninger av informasjon er regelrett sensur og trekker samfunnet i udemokratisk retning. Dessverre er denne tendensen i vinden om dagen. Tøys og tullball bør bli publisert på forum, drøftet, kritisert og dementert. Det å forby utspill og utestenge grupper fra debatten er et steg bort fra alt det vi har oppnådd siden opplysningstiden. Problemet er at enkelte ikke evner å skille hva som faktisk er informasjon, og hva som er misinformasjon. Dette er skadelig for både dem, og de rundt dem. Da må man ta tiltak for å skåne dem for seg selv. De kan selvfølgelig finne andre steder å danne ekkokammer der misinformasjonen flyter fritt, men man trenger jo ikke gjøre det lettere for dem enn nødvendig. 12
Den Sagnomsuste Skrevet 9. september 2021 #7 Skrevet 9. september 2021 (endret) Aliquis skrev (39 minutter siden): Problemet er at enkelte ikke evner å skille hva som faktisk er informasjon, og hva som er misinformasjon. Dette er skadelig for både dem, og de rundt dem. Da må man ta tiltak for å skåne dem for seg selv. De kan selvfølgelig finne andre steder å danne ekkokammer der misinformasjonen flyter fritt, men man trenger jo ikke gjøre det lettere for dem enn nødvendig. Så da koker uenigheten vår ned til ulikheter i menneskesyn. Jeg har et positivt ett, mens ditt virker å være negativt. Jeg har tro på "den jevne" nordmanns evne til å navigere i informasjonsstøy. Folk flest er ikke dumme, men evner å kunne se forskjellen på gode og dårlige argumenter. Vi må da ha litt tiltro til medmenneskene våre?! Vi har jo et demokratisk system som hviler på et slikt menneskesyn! Folk anses som relativt oppegående og i stand til å fatte avgjørelser og veie konsekvenser. Jeg synes umyndiggjøringen av befolkningen trekkes i overkant langt når man ilegger samfunnsgrupper og individer munnkurv. Det er forøvrig litt morsomt at du nevner "ekkokammer" i innlegget ditt. Det er jo nettopp det samfunnsdebatten reduseres til dersom man begynner å ekskludere stemmer man misliker... Endret 9. september 2021 av Den Sagnomsuste 12
Jullen Skrevet 9. september 2021 #8 Skrevet 9. september 2021 Aliquis skrev (1 time siden): Problemet er at enkelte ikke evner å skille hva som faktisk er informasjon, og hva som er misinformasjon. Dette er skadelig for både dem, og de rundt dem. Da må man ta tiltak for å skåne dem for seg selv. De kan selvfølgelig finne andre steder å danne ekkokammer der misinformasjonen flyter fritt, men man trenger jo ikke gjøre det lettere for dem enn nødvendig. Min erfaring et at direkte misinformasjon fort blir avslørt av brukere her i KG. Vi stiller oss fort kritiske uten seriøse kilder og godt er det. Reagerer mer på at enkelt personer ikke får lov å ytre sine egne meninger på området som har med Covid-19 å gjøre. Har man en annen mening enn hva helsemyndighetene har godkjent eller anbefalt, så blir det sensurert over lav terskel. Dermed blir hele befolkingen ubevisst styrt inn mot den samme tankegangen. Fordi det er helsemyndighetenes tankegang som er den eneste folk får skrive om. Så lenge de er enige. Uenigheter eller skepsis til helsemyndighetene får ikke komme frem i lyset. 9
Psilocybe Skrevet 9. september 2021 #9 Skrevet 9. september 2021 Her er en norsk Facebookgruppe hvor folk deler sine egne erfaringer med vaksinene: https://www.facebook.com/groups/erfaringermedcv19vaksiner Der kan du lese litt om bivirkningene vanlige folk opplever. Men gjør det mens du ennå har sjansen, for gruppen blir snart slettet. (Slik alle tilsvarende grupper har blitt.) 9
Lomvi Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. Lomvi, mod.
Aliquis Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 12 hours ago, Jullen said: Min erfaring et at direkte misinformasjon fort blir avslørt av brukere her i KG. Vi stiller oss fort kritiske uten seriøse kilder og godt er det. Reagerer mer på at enkelt personer ikke får lov å ytre sine egne meninger på området som har med Covid-19 å gjøre. Har man en annen mening enn hva helsemyndighetene har godkjent eller anbefalt, så blir det sensurert over lav terskel. Dermed blir hele befolkingen ubevisst styrt inn mot den samme tankegangen. Fordi det er helsemyndighetenes tankegang som er den eneste folk får skrive om. Så lenge de er enige. Uenigheter eller skepsis til helsemyndighetene får ikke komme frem i lyset. Det har ikke noe å si om misinformasjon blir avslørt. Om folk har bestemt seg for å tro på noe får ikke fakta dem til å endre mening. Når det kommer til konspirasjonene du reagerer på at folk ikke får spre rundt seg, så er det også et poeng at det er mye mindre jobb å komme med en feilaktig konspiratorisk påstand enn det er å motbevise den. 3
Busthead Skrevet 9. september 2021 #12 Skrevet 9. september 2021 Psilocybe skrev (10 timer siden): Her er en norsk Facebookgruppe hvor folk deler sine egne erfaringer med vaksinene: https://www.facebook.com/groups/erfaringermedcv19vaksiner Skummelt å lese om alle bivirkningene folk opplever. 5
Hedy Lamarr Skrevet 9. september 2021 #13 Skrevet 9. september 2021 Busthead skrev (3 minutter siden): Skummelt å lese om alle bivirkningene folk opplever. Skummelt at du ikke forstår at korrelasjon ikke trenger å bety kausalitet. 6
Busthead Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 Hedy Lamarr skrev (3 minutter siden): Skummelt at du ikke forstår at korrelasjon ikke trenger å bety kausalitet. Tja, å det er din mening. Men mindre du kan forklare hva den spuriøse sammenhengen er ? Høres ut som kasualitet for min del. Vaksine -> bivirking, i veldig mange tilfeller. 4
Hedy Lamarr Skrevet 9. september 2021 #15 Skrevet 9. september 2021 Busthead skrev (Akkurat nå): Tja, å det er din mening. Men mindre du kan forklare hva den spuriøse sammenhengen er ? Høres ut som kasualitet for min del. Vaksine -> bivirking, i veldig mange tilfeller. Så du tror ikke på noceboeffekten. Du tror heller ikke at plager eller sykdommer tilfeldigvis kan oppstå i dagene etter en vaksine uten å ha sammenheng med vaksinen. Okei. (Forøvrig kan du jo heller ikke tro at det finnes folk som lyger på so-me, f.eks antivaxxere som vil sverte vaksinen.) 3
Busthead Skrevet 9. september 2021 #16 Skrevet 9. september 2021 (endret) Hedy Lamarr skrev (20 minutter siden): Så du tror ikke på noceboeffekten. Du tror heller ikke at plager eller sykdommer tilfeldigvis kan oppstå i dagene etter en vaksine uten å ha sammenheng med vaksinen. Okei. (Forøvrig kan du jo heller ikke tro at det finnes folk som lyger på so-me, f.eks antivaxxere som vil sverte vaksinen.) Mye tilleggeng av meninger du driver med hær. Tror like mye på nocebo som placebo, men til en viss grad. Er forskjell på å "innbille" seg at noe er galt å oppleve diare å tretthet vs å ikke kunne røre armen/få utslett/ krystallsyke. Ikke alle sykdommer kan innbilles, og da hadde nok legene sagt noe. Vet også at det finnes folk som vil sverte vaksinen, men er litt forskjell på en åpen facebookgruppe der du skriver med fullt navn og et anonymt innlegg. Og om noen innlegg er det vil uansett ikke størsteparten være det. Og ja man kan få sykdom tilfeldig, men hvis veldig mange fler får det det etter vaksinen enn til vanlig så er det jo bivirkninger. Det er heller rart at du ikke klarer å se en sammenheng hær, eller ikke vil se den? Endret 9. september 2021 av Busthead 5
Psilocybe Skrevet 9. september 2021 #17 Skrevet 9. september 2021 Hedy Lamarr skrev (1 time siden): Du tror heller ikke at plager eller sykdommer tilfeldigvis kan oppstå i dagene etter en vaksine uten å ha sammenheng med vaksinen. Tror du at plager eller sykdommer (som koronasymptomer) tilfeldigvis kan oppstå i dagene etter en positiv koronatest uten å ha sammenheng med den positive testen? 2
Lomvi Skrevet 9. september 2021 #18 Skrevet 9. september 2021 Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. Lomvi, mod.
Hatsumomo Skrevet 9. september 2021 #19 Skrevet 9. september 2021 Busthead skrev (1 time siden): men er litt forskjell på en åpen facebookgruppe der du skriver med fullt navn og et anonymt innlegg. Og om noen innlegg er det vil uansett ikke størsteparten være det. Vel, nei det er ingen forskjell. Folk kan være like anonyme på Facebook som alle andre steder, flekke opp et falsk bilde og falskt navn, så har du ingen som helst peiling på hvem det mennesket i virkeligheten er. Trollfabrikker finnes i stort monn, og om du tror at så mye som 90% av de som er på en åpen facebookgruppe er reelle mennesker så må du tro om igjen. 2
Hatsumomo Skrevet 9. september 2021 #20 Skrevet 9. september 2021 Lolllll skrev (20 timer siden): Jeg er nysgjerrig på hva de som er i mot sier. Tenkte jeg skulle søke det opp. Men hvor kan man lese om dette temaet? Vær forsiktig på vei ned i kaninhullet. Mange kommer seg aldri opp igjen derfra og fjerner seg mer og mer fra virkeligheten dess lengre de blir der. 2
Anbefalte innlegg