AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #21 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Veilede ut av følelsene? Hva er det. Jeg er bare i nærheten til han roer seg, også bekrefter at han ble veldig sint, "syns du det bar urettferdig" el lign. " ikke slå mamma, slå i puta her" og lignende og veldig ofte ender sånne tantrums med at han egentlig er lei seg og trenger trøst, så han setter seg i fanget og situasjonen roer seg ned. Anonymkode: 18fcd...a71 Barns følelser skal ikke bare anerkjennes, i så fall føles det altoppslukende for dem. De må få verktøy til å komme seg ut av følelsen, kun anerkjennelse bidrar bare til at de sterke følelsene får en grenseløshet. Denne grenseløsheten gjør at barn får MANGE utbrudd og OFTE. og foreldrene fortsetter å bekrefte og anerkjenne, som igjen gjør at barnet ikke forstår at det TRENGER ikke bli sint/hylgråte hver gang for alle ting. Kjøp boken Hjerteforeldre av Gottman. De tar opp dette og lærer deg å være anerkjennende men hjelpe barnet UT. Anonymkode: 8e713...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #22 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I hvilken alder ble det enklere med barnet? Har greid oss relativt greit i det siste, men så er jeg hormonell og kort lunte, bekkenløsing og kraftig influensa. Jeg har ikke overskudd til å være ekstrem-tålmodig slik jeg pleier. Jeg håper inderlig for ungen sin del at han har noen fordeler av å være så sensitiv, men akkurat nå kan jeg overhodet ikke se noen! Anonymkode: 18fcd...a71 Adhd Anonymkode: df8fb...d60
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #23 Skrevet 9. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Barns følelser skal ikke bare anerkjennes, i så fall føles det altoppslukende for dem. De må få verktøy til å komme seg ut av følelsen, kun anerkjennelse bidrar bare til at de sterke følelsene får en grenseløshet. Denne grenseløsheten gjør at barn får MANGE utbrudd og OFTE. og foreldrene fortsetter å bekrefte og anerkjenne, som igjen gjør at barnet ikke forstår at det TRENGER ikke bli sint/hylgråte hver gang for alle ting. Kjøp boken Hjerteforeldre av Gottman. De tar opp dette og lærer deg å være anerkjennende men hjelpe barnet UT. Anonymkode: 8e713...f4e HVis du forstår dette veldig godt så klarer du å forklare hva det er jeg gjør feil. Jeg har lest boka og må ha vært i så ammetåke at jeg forstår ikke hva du mener. Anonymkode: 18fcd...a71
AprilLudgate Skrevet 9. september 2021 #24 Skrevet 9. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Stortrives i bhg, og er rett og slett et poppis barn. Leker gjerne i 1-3t etter bhg med barn i borettslaget. Veldig sosial og utadvendt. Men tipper da lett over til å bli overstimulert og eksloderer for ingenting. Anonymkode: 18fcd...a71 Her nevner du nok noe viktig. Dette er ganske høyintensivt, og man har gjerne lav blodsukker i tillegg. Jeg er voksen, og får skikkelig meltdown innvendig etter så mye aktivitet. Spesielt om det har vært veldig gøy i tillegg (da bruker man hjernen ekstra mye). La han leke, MEN avtal at dere først må spise/drikke inne. Om dette er katastrofe og kolera på en gang - da må han spise på veien hjem. Inn kl 17.30/18.00 til middag noen ganger i uka, 3 timer lek etter bhg bør være unntak mer enn regel. Når dere kommer inn: mat, legg opp til aktivitet som roer hjernen. Tegne/kikke i bok. Ikke vanskelig lego/ting han ikke mestrer veldig godt. Eller faktisk IPad med en ikke intens tegnefilmserie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå