Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #1 Del Skrevet 26. september 2005 Når jeg bruker grillpølser blir det som oftest noen igjen. Jeg legger resten oppi en plastpose og knytter igjen. Men hvor lenge er de da holdbare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 26. september 2005 #2 Del Skrevet 26. september 2005 Ville da gått utifra den datoen som står på pølsene. GJør det samme med wienerpølser og det er ikke noe problem. Lukter det normalt og er innenfor datoen er det jo helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 26. september 2005 #3 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg bruker å la de ligge i fire dager. Er jeg usikker på om jeg rekker å spise de opp innen det, fryser jeg de heller ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 26. september 2005 #4 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg går IKKe ut fra dato på pakken, men som pjusk, maks fire dager, helst ikke mer enn tre, ellers fryser jeg dem. Jeg har kastet for mange pølser som lukter surt etter et par dager... Bedre å fryse og tine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 30. september 2005 #5 Del Skrevet 30. september 2005 oi... jeg er visst kresen jeg her, men pølser synes jeg er skummelt etter at pakken er åpnet. Jeg lar de alrdi ligge mer enn et døgn.... å gå ut ifra pakkens holdbarhetsdato blir iallfall helt feil, for det gjerlder jo når den forts er vakumpakket. grunnen til at jeg er så forsiktig, er at flere jeg kjenenr har blitt skikkelig dårlige pga pølser som har lagt for lenge. (i sommer lå hele nabofam på 5 og spøy på gulvet etetr å ha spist for "gamle" pølser, de hadde vært åpne to dager....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malie Skrevet 1. oktober 2005 #6 Del Skrevet 1. oktober 2005 Las i et oppskriftshefte for pølser, og der stod det at en åpnet pølsepakke kunne ligge i 5 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. oktober 2005 #7 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hmm, men mine pølser lukter surt etter mindre enn fem dager i alle fall.... Det ahr de gjort alle de gansne de har blitt liggende så lenge. Nei, 2-3 dager, forutsatt at de lukter greit, er det jeg stort sett praktiserer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 1. oktober 2005 #8 Del Skrevet 1. oktober 2005 Frys dem ned med en gang, og ta dem heller opp igjen når du trenger dem. Det går fort å tine dem, og da slipper man å lure på om de er "etandes" eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 1. oktober 2005 #9 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg praktiserer 3-dagers-regelen konsekvent. Det gjelder både kjøttvarer som er åpnet (pålegg, pølser, etc.) og middagsrester. Påstemplet dato gjelder kun dersom varen er vakumpakket og absolutt ikke når den er åpnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2005 #10 Del Skrevet 2. oktober 2005 Max tre dager her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sita Skrevet 2. oktober 2005 #11 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg lar aldri pølsene ligge mer enn 3 dager, men jeg fryser dem som regel ned.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå