AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Dette er noe jeg lurer på. Og det er om man blir «oppegående» og «frisk» av antidepressiva? Er det slik at det forventes at man fungerer som En normal person mens man går på de? La oss si at man er sykemeldt pga depresjon, og man blir satt på pillene, forventer lege/psykolog at man fungerer såpass at man ikke trenger den sykemeldingen mer? Anonymkode: 74308...0c4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Jeg er ikke lege og kan ikke svare på generell basis, men jeg kan dele min erfaring. Da jeg var på mitt verste med depresjon så fikk jeg antidepressiva i en kortere periode. Det var rett og slett fordi jeg var så deprimert at de ikke nådde fram med behandling. Da jeg gikk på antidepressiva ble jeg "løftet" opp på et nivå hvor jeg klarte å ta tak i ting. Når jeg var på bedringens vei så ble jeg tatt av de. Jeg følte meg ikke veldig nede, men følte heller ikke mye glede når jeg gikk på de. De regulerer jo alle følelser, så jeg hadde nok ikke hatt det bra med å gå på de over lengre tid. Anonymkode: 802e3...9f9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #3 Skrevet 8. september 2021 Man blir helt flat følelsesmessig, noen fungerer bedre i hverdagen med disse medisinene men det er stor sjanse for at det kommer en kjempesmell med følelser og reaksjoner når man slutter med medisinene. Anonymkode: 85486...a0c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man blir helt flat følelsesmessig, noen fungerer bedre i hverdagen med disse medisinene men det er stor sjanse for at det kommer en kjempesmell med følelser og reaksjoner når man slutter med medisinene. Anonymkode: 85486...a0c Jeg føler meg like tiltaksløs som før; men kanskje mindre sint og irritabel. Er det normalt at dette skjer? Anonymkode: 74308...0c4