Gå til innhold

IBS OG ANGST

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i mange år slitt med magen, har tatt masse prøver og fikk på vist sekundær laktose intoleranse. har også tatt gastroskopi og der fant de ut at jeg hadde betennelse i spiserøret så går på medisin for dette no. Tok og koloskopi men då fant de ingenting. Så jeg fikk påvist IBS til slutt.  Har slete med kvalme, oppblåsthet, verk i magen, forstoppelse og diaré. Har vært mest plaget med at jeg får diaré av veldig mye matvarer, gluten og melk spessielt. Jeg har prøvd ut lavfodmap uten hel, og har nå klart og utviklet ein type angst. Der eg helst ikke vill at andre skal vite at jeg må på do og holder meg heller enn og gå på do når jeg har besøk eller e på besøk. Så dt gjør og at jeg holder meg til samme frokost vær dag og bytter mellom maks 5 middagsretter.  For å være på den sikre siden. Lenge så fikk jeg nesten diare uansett hva jeg spiste. Og det hjelper ikke på når jeg hater og gå på do i nærheten av folk. Så har blitt sånn at heller lavær og ete om det er noe jeg er redd for at jeg blir dorlig. Jeg planlegger mat i god tid, og lager alltid planer om hva vis jeg blir dorlig. Og planlegger hva jeg skal gjøre osv om dt skjer. 

Jeg har alltid hatet og snakke om bæsj, og vill helst ikke at noen skal vite at jeg bæsjer. Som gjør at alt blir så mye vanskeligere.. 

Nå de siste månedene har jeg slete mest med forstoppelse, kvalme og verk i magen.  har av og til reagert med å få diare. Jeg har funnet ut i det siste at jeg skal teste ut litt matvarer igjen, og nå tåler jeg plutselig mat/drikke med melk i.. jeg har ALLTID reagert kraftig på dt tidligere. Så jeg blir ikke klok. 

Jeg kjenner jeg er skikkelig sliten av alt dette, hele dagene mine går i og planlegge og være redd for å bli dorlig av mat.. og bæsj og at jeg er redd for at jeg skal bli dorlig på en eller anna møte. Bæsj er likesom de som går i tankene mine vertfall 80% av dagen..og det er slitsomt og irriterende.. det har liksom blitt så gale at det har tatt helt over på psyken. Noen andre som kjenner seg igjen og vill fortelle?  

Anonymkode: 220bf...d7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...