Tanuki Skrevet 9. september 2021 #121 Skrevet 9. september 2021 1 minutt siden, Agnesjenta said: Fordi hvis det virkelig var frivillig for kvinner i islam å bære hijab, så kunne hun ha tatt den av, som en annen lue/caps. Og det er DET vi må sammenligne med her. Ikke sammenligne med å ta av genser/truse slik som noen av dere gjør. Hvis hun selv har valgt å gå med hijab, hvorfor i all verden ville hun giddet å tatt den av bare fordi en politiker forlangte det, og at på til ville bestikke henne? Tror dere ikke reigiøse har noe som helst integritet og stolthet? 6
Agnesjenta Skrevet 9. september 2021 #122 Skrevet 9. september 2021 Tanuki skrev (4 timer siden): Hvordan beviste CTB noe som helst? Bortsett fra hvor ekkel og arrogant han er. På hvilken planet er det ok å be barn ta av seg noe som helst for penger? Jenta ville ikke ta seg av hijaben for penger, hvordan sier det noe som helst om hun har den på frivillig eller ikke? Fatter ikke at noen kan forsvare et så respektløst stunt. Jeg forsvarer ikke ‘stuntet’ men vi må jo se det i den sammenheng det skjedde og han fikk fram poenget sitt. Det er spørsmål om å gå med hijab er frivillig eller ikke, noe hun påstås det var. Det ville han motbevise ved å gi henne 1000 kr dersom hun tok den av et øyeblikk. Hadde det vært som en vanlig caps burde det ikke ha vært noe problem å ta den av. Og DET var poenget han ville fram til. Jeg har ingen problemer med å forstå hva som skjedde i denne situasjonen. Nå er det ikke sikkert jeg ville ha tatt av meg en caps for penger heller, men det ville i tilfelle vært fordi jeg ikke trenger de pengene, og jeg ville nok ikke ønsket den oppmerksomheten i situasjonen. Evt ville jeg gitt de 1000 kr tilbake igjen etterpå. 3
Agnesjenta Skrevet 9. september 2021 #123 Skrevet 9. september 2021 (endret) Tanuki skrev (2 minutter siden): Hvis hun selv har valgt å gå med hijab, hvorfor i all verden ville hun giddet å tatt den av bare fordi en politiker forlangte det, og at på til ville bestikke henne? Tror dere ikke reigiøse har noe som helst integritet og stolthet? Hun trengte ikke å ta den av, men hun kunne ha bevist at det var frivillig, ved å ta den av. Hun var ikke en tilfeldig forbipasserende, dette var planlagt. Hun hadde ikke trengt å ta imot pengene heller. Endret 9. september 2021 av Agnesjenta . 3
Tanuki Skrevet 9. september 2021 #124 Skrevet 9. september 2021 1 minutt siden, Agnesjenta said: Jeg forsvarer ikke ‘stuntet’ men vi må jo se det i den sammenheng det skjedde og han fikk fram poenget sitt. Det er spørsmål om å gå med hijab er frivillig eller ikke, noe hun påstås det var. Det ville han motbevise ved å gi henne 1000 kr dersom hun tok den av et øyeblikk. Hadde det vært som en vanlig caps burde det ikke ha vært noe problem å ta den av. Og DET var poenget han ville fram til. Jeg har ingen problemer med å forstå hva som skjedde i denne situasjonen. Nå er det ikke sikkert jeg ville ha tatt av meg en caps for penger heller, men det ville i tilfelle vært fordi jeg ikke trenger de pengene, og jeg ville nok ikke ønsket den oppmerksomheten i situasjonen. Evt ville jeg gitt de 1000 kr tilbake igjen etterpå. Det er jo et religiøst plagg. Det er ikke det samme som å ta av seg lua eller capsen. Det er jo det som er poenget. Går hun med hijab frivillig gir det jo enda mindre mening å tro at hun ville ta den av for en tusenlapp. 2
Agnesjenta Skrevet 9. september 2021 #125 Skrevet 9. september 2021 (endret) Tanuki skrev (7 minutter siden): Det er jo et religiøst plagg. Det er ikke det samme som å ta av seg lua eller capsen. Det er jo det som er poenget. Går hun med hijab frivillig gir det jo enda mindre mening å tro at hun ville ta den av for en tusenlapp. Enig med deg i at det er akkurat det som er poenget. De påstår at det er frivillig men det er det ikke. Og slik syns ikke JEG at vi trenger å ha det i Norge. Jeg syns ikke noe om verken hijab/burka/niqab pga at det symboliserer islam og er kvinnediskriminerende. Noe som var akkurat det som var poenget med hele stuntet. Dersom det var frivillig kunne hun tatt den av et øyeblikk. Og hun hadde ikke trengt å ta imot pengene heller, evt hun kunne ha gitt dem til et godt formål. Endret 9. september 2021 av Agnesjenta . 3
Gjest Lawyam Skrevet 9. september 2021 #126 Skrevet 9. september 2021 Agnesjenta skrev (8 minutter siden): Hun trengte ikke å ta den av, men hun kunne ha bevist at det var frivillig, ved å ta den av. Hun var ikke en tilfeldig forbipasserende, dette var planlagt. Hun hadde ikke trengt å ta imot pengene heller. Hun skulle ikke behøve å bevise noe som helst for noen.
Agnesjenta Skrevet 9. september 2021 #127 Skrevet 9. september 2021 Lawyam skrev (2 minutter siden): Hun skulle ikke behøve å bevise noe som helst for noen. Nei hun behøvde ikke men hun hadde muligheten. Det var dessuten HUN som oppsøkte situasjonen. 2
sonush Skrevet 9. september 2021 Forfatter #128 Skrevet 9. september 2021 malifika skrev (6 timer siden): Men, jeg mener at han ikke har kommet med noen seksuelle tilnærmelser, som mange antyder, og mener derfor at han ikke skal tillegges handlinger han ikke har begått. Men, at han er skyldig i å være en idiot er det ingen tvil om. TS her Jeg mener heller ikke at han MENTE noe seksuelt med det han foreslo, men han burde vite bedre enn å foreslå hun skulle ta av seg noe, for penger. Han er tross alt en voksen middelaldrende mann. Agnesjenta skrev (18 minutter siden): Fordi hvis det virkelig var frivillig for kvinner i islam å bære hijab, så kunne hun ha tatt den av, som en annen lue/caps. Når man velger å gjøre noe for religion eller sin Gud, så har du en direkte "kontakt" med han/henne. Du velger det frivillig, men du ønsker ikke å bryte med ditt "forhold" fordi noen spør om det. Eks. Jeg er hindu. Jeg spiser ikke storfekjøtt. Jeg kom til Norge som barn. Opp igjennom ungdomsårene så spiste jeg det, ihvertfall ute. Da jeg ble rundt 20 år, så begynte jeg å kjennes at det ble feil. Ila de neste to, tre årene så valgte jeg å ta avstand fra det. Jeg er snart 50 år, og har ikke spist storfe de siste 25-30 årene. Det var frivillig valgt, og jeg kunne når som helst bare tatt meg en hamburger, men det gikk på mitt forhold til min Gud. Den selger ikke jeg for penger. Jeg vet at det blir feil å sammenligne klesplagg med mat, men jeg skriver det for å belyse hvorfor hun "ikke bare kan ta den av". Uavhengig av andre mennesker, så kan det foreligge noe personlig religiøst bak det, som ditt forhold med din Gud, som du følger strengt. 3
Agnesjenta Skrevet 9. september 2021 #129 Skrevet 9. september 2021 Johnny Bravo skrev (9 timer siden): Hva sier du om en kristen nonne sin hijab? Er det tvang? Er det innafor å be henne ta den av for en tusenlapp? Hva med de som kler seg i svart? Minner om satanister, er det ok? Eller skal vi la det gå under "ubestemt"..Er det greit om jeg har fordommer mot deg om du bærer kors, da korset minner meg på om de flere voldlige korstogene, som ble utført i kristendom sitt navn? Kanskje på tide å innrette seg til reelle liberalistiske verdier, og gi litt faen i hva andre har på seg??? Du kan godt be en nonne om å ta av seg HODE plagget (ikke hele drakten…) for en tusenlapp hvis du vil, ingen hadde forstått helt hvorfor fordi det er ikke sammenlignbart med hijab. Det er ingen som tvinger noen til å bli nonne forresten. Jeg ser ikke sammenhengen mellom ‘noen som kler seg i svart’ heller. Eller kors. Poenget her er reaksjonen muslimske jenter får fra andre muslimer dersom de velger å gå uten hijab. 2
Gjest NoDiablo Skrevet 9. september 2021 #130 Skrevet 9. september 2021 (endret) Handler om å "bevise" noe, skriver enkelte. Hva da? Stahet?! For en materialistisk idiot, som tror at alle, som ikke frivillig fjerner plagg for penger er underkuet religion. Hadde Gjedde tilbudt meg 50.000,- vederlag for å ta av meg en jakke, hadde jeg holdt den på bare for å bevise hvor lite makt han har over meg. Endret 9. september 2021 av NoDiablo
Agnesjenta Skrevet 9. september 2021 #131 Skrevet 9. september 2021 (endret) NoDiablo skrev (7 minutter siden): Handler om å "bevise" noe, skriver enkelte. Hva da? Stahet?! For en materialistisk idiot, som tror at alle, som ikke frivillig fjerner plagg for penger er underkuet religion. Hadde Gjedde tilbudt meg 50.000,- vederlag for å ta av meg en jakke, hadde jeg holdt den på bare for å bevise hvor lite makt han har over meg. Eller du kunne ha tatt av jakken, tatt imot de 50 000 og gitt de til et godt formål? Ja det kunne du, men det er ikke sammenlignbart fordi en jakke symboliserer ikke det samme som en hijab, noe som er poenget. Endret 9. september 2021 av Agnesjenta . 2
Gjest NoDiablo Skrevet 9. september 2021 #132 Skrevet 9. september 2021 Agnesjenta skrev (Akkurat nå): Eller du kunne ha tatt av jakken, tatt imot de 50 000 og gitt de til et godt formål? Joda. Nå gir jeg til gode formål uten hans "bevis" likevel. Så det spørs om jeg ville solgt meg til ham av den grunn.
Agnesjenta Skrevet 9. september 2021 #133 Skrevet 9. september 2021 NoDiablo skrev (3 minutter siden): Joda. Nå gir jeg til gode formål uten hans "bevis" likevel. Så det spørs om jeg ville solgt meg til ham av den grunn. Ditt VALG. Men jenta hadde ikke et valg. 1
Gjest NoDiablo Skrevet 9. september 2021 #134 Skrevet 9. september 2021 Agnesjenta skrev (1 minutt siden): Ditt VALG. Men jenta hadde ikke et valg. Og fordi hun sa nei til penger, så ble det bevist?
sonush Skrevet 9. september 2021 Forfatter #135 Skrevet 9. september 2021 Drizzt skrev (20 timer siden): Hijab dekker ikke intime kroppsdeler. Det eneste hijab skjuler er håret og håret er ikke en intim del av kroppen. En middelaldrende mann på nærmere 60, spør en 15 åring. Kan du ikke ta av deg bukse og ta på shorts istedet, bevise at bukse er frivillig valgt, pluss at jeg har lyst til å se på de fine beina dine. Ser du hvor creepy det høres ut. Bukse dekker heller ikke intime kroppsdeler. Så det eneste han klarte å bevise er at han ikke veier sine ord og handlinger fornuftig. Jeg tror at han sannsynligvis ikke mente det seksuelt, og det sannsynligvis var ikke noe annet ubetenksomhet fra hans side, og det kan skje den aller beste. Hva med å beklage? Hva med å si "beklager, jeg innser at selv om hijabbruk er noe jeg er opptatt av og fullstendig imot, så bør jeg ikke tatt den diskusjonen med et barn, og spesielt med å tilby penger. Jeg innser at det ble helt feil, det var ikke min intensjon" 3
Agnesjenta Skrevet 9. september 2021 #136 Skrevet 9. september 2021 sonush skrev (17 minutter siden): TS her Jeg mener heller ikke at han MENTE noe seksuelt med det han foreslo, men han burde vite bedre enn å foreslå hun skulle ta av seg noe, for penger. Han er tross alt en voksen middelaldrende mann. Når man velger å gjøre noe for religion eller sin Gud, så har du en direkte "kontakt" med han/henne. Du velger det frivillig, men du ønsker ikke å bryte med ditt "forhold" fordi noen spør om det. Eks. Jeg er hindu. Jeg spiser ikke storfekjøtt. Jeg kom til Norge som barn. Opp igjennom ungdomsårene så spiste jeg det, ihvertfall ute. Da jeg ble rundt 20 år, så begynte jeg å kjennes at det ble feil. Ila de neste to, tre årene så valgte jeg å ta avstand fra det. Jeg er snart 50 år, og har ikke spist storfe de siste 25-30 årene. Det var frivillig valgt, og jeg kunne når som helst bare tatt meg en hamburger, men det gikk på mitt forhold til min Gud. Den selger ikke jeg for penger. Jeg vet at det blir feil å sammenligne klesplagg med mat, men jeg skriver det for å belyse hvorfor hun "ikke bare kan ta den av". Uavhengig av andre mennesker, så kan det foreligge noe personlig religiøst bak det, som ditt forhold med din Gud, som du følger strengt. Hvorfor velger du å bo i Norge da, dersom du er så sterkt troende? Hvorfor ikke bo i feks Afghanistan? 2
Agnesjenta Skrevet 9. september 2021 #137 Skrevet 9. september 2021 NoDiablo skrev (1 minutt siden): Og fordi hun sa nei til penger, så ble det bevist? Hun valgte å ikke motbevise ihvertfall. Se ellers andre svar jeg har gitt i denne tråden.
Gjest NoDiablo Skrevet 9. september 2021 #138 Skrevet 9. september 2021 Agnesjenta skrev (Akkurat nå): Hun valgte å ikke motbevise ihvertfall. Se ellers andre svar jeg har gitt i denne tråden. Jeg har lest dine svar, og hun beviser for seg selv og andre at det finnes viktigere ting enn penger. For meg, beviser hun, som jeg ville gjort, at idioter ikke skal presse meg mot vederlag. Hun beviser at hun ikke ville presse seg mot vederlag. Stort. Alle burde fulgt hennes eksempel.
Agnesjenta Skrevet 9. september 2021 #139 Skrevet 9. september 2021 NoDiablo skrev (Akkurat nå): Jeg har lest dine svar, og hun beviser for seg selv og andre at det finnes viktigere ting enn penger. For meg, beviser hun, som jeg ville gjort, at idioter ikke skal presse meg mot vederlag. Hun beviser at hun ikke ville presse seg mot vederlag. Stort. Alle burde fulgt hennes eksempel. Men til sakens kjerne, kan hun velge å gå uten hijab hvis hun vil, uten konsekvenser? 3
Gjest NoDiablo Skrevet 9. september 2021 #140 Skrevet 9. september 2021 Agnesjenta skrev (5 minutter siden): Hvorfor velger du å bo i Norge da, dersom du er så sterkt troende? Hvorfor ikke bo i feks Afghanistan? Altså, i Afghanistan skjer det nå store overgrep mot troende innen samme religion. Mener du at troende ikke skal ha plass i Norge nå, eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå