Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Virkelig? Du tror ikke en sikh hadde reagert på å få beskjed om å ta av seg turbanen? 

De hadde reagert, ikke så voldsomt som muslimer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
EtØnske skrev (Akkurat nå):

Og det baserer du på..?

• Liker 1
Skrevet
Agnesjenta skrev (2 timer siden):

Teskje: Det handlet om at han ville bevise at hun ikke hadde på hijaben frivillig.

Hvordan beviste han at hun ikke hadde på seg hidsjaben frivillig? Jeg går med genser til vanlig helt frivillig, om en respektløs fremmed man hadde tilbyd meg 1000kr for og ta av meg genseren hadde jeg sakt NEI! Og hvem skule han bevise det for? Trodde han ikke jenta forsto selv hvorfor hun brukte hijab?

Jeg tviler veldig sterkt på at han ikke forstod at 95% av jenter i den alderen ville syntes det var en ekkel situasjon og bli satt i. Jeg vet en del Frp-ere har slit med hvordan man skal forholde seg til unge kviner, men det og betale de for og kle av seg må til og med Frp-ere forstå ikke er greit. Man har jo litt sosiale antenner selv om man er toppolitiker. 

Agnesjenta skrev (2 timer siden):

Å vise HÅRET er ikke seksuelt i NORGE. Han ba henne ikke å ‘‘kle av seg’.

Hodeplagg er også klesplagg. Tar du av deg klesplagg kler du av deg. Han ba henne om og kle av seg for penger. Det går ikke an og beskrive det på noen annen måte.

Hadde en god venn tullet med og betale meg for og kle av meg hadde det kanskje vært morsomt, men en totalt fremmed som tilbyde meg penger for og kle av meg hadde ikke vert gøy. Spesielt ikke om han var 50 og jeg 15. Hadde han gjort det med en rasistisk undertone som insinuerte at jeg ikke var i stand til og bestemme hva jeg skule gå med selv hadde det vert enda være. 

• Liker 1
Skrevet
Wednesday Addams skrev (Akkurat nå):

Og det baserer du på..?

Personlig opplevd erfaring.

Skrevet
EtØnske skrev (6 minutter siden):

FRP vet veldig godt at det er bare muslimer som blir hisset opp av slike hendelser. De bruker det for alt det er verdt.

Jeg er ikke muslim, men jeg synes det er veldig ekkelt at en gammel man går rundt og ber unge jenter kle av seg for penger. Så det er jo ikke bare muslimer som "hisser seg opp". Hva synes du man skal gjøre da? Ignorere at profilerte politikere oppfører seg som dritsekker for og ikke fremstå som om man er "hisset opp"? Hva er problemet med at man bryr seg? 

• Liker 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke muslim, men jeg synes det er veldig ekkelt at en gammel man går rundt og ber unge jenter kle av seg for penger. Så det er jo ikke bare muslimer som "hisser seg opp". Hva synes du man skal gjøre da? Ignorere at profilerte politikere oppfører seg som dritsekker for og ikke fremstå som om man er "hisset opp"? Hva er problemet med at man bryr seg? 

Det er ingen tvil om det er politikeren som oppført seg som et barnehagebarn her.

• Liker 2
Skrevet
EtØnske skrev (8 minutter siden):

Hva får deg til og tro at alle muslimer reagerer sterkere en alle siker? Har ikke religiøse mennesker personligheter? 

• Liker 3
Skrevet

Når man ikke trodde et parti kunne synke noe lavere..😒🤮

• Liker 7
Skrevet
havrekaffe skrev (8 timer siden):

Han burde valgt en annen fremgangsmåte, men hijab kommer aldri til å bli norsk. Skjønner ikke hvorfor de ikke reiser til samfunn der de kan praktisere sin islamisme i fred og ro.

Er shushi norsk? Taco? Bikinien ble ikke oppfunnet i Norge, det ble ikke kajakker i heller tror jeg. Det blir tomt i Norge om alle som velger og benytte seg av noe med røter fra utenlandet ikke skal få bo i her. 

• Liker 3
Skrevet
EbbaGrønn skrev (9 timer siden):

Når en middelaldrende mann tilbyr penger «for å la meg få se det vakre håret ditt» til en 15 år gammel jente- hvem er det som seksualiserer da?

Uttrykket gammel gris har sjelden passet bedre. 

Den som seksualiserer her er jo deg, da du nærmest sammenligner å ta av seg en hijab med å kle av seg trusa.

• Liker 7
Skrevet
malifika skrev (1 minutt siden):

Den som seksualiserer her er jo deg, da du nærmest sammenligner å ta av seg en hijab med å kle av seg trusa.

Det er sammenlignbart!

Skrevet
EtØnske skrev (Akkurat nå):

Det er sammenlignbart!

På hvilken måte?

Skrevet
malifika skrev (Akkurat nå):

På hvilken måte?

Håret skal man bare vise til ektemannen akkurat som resten av kroppen, i følge gjeldende praksis slik jeg har forstått det. 

Forbehold: Jeg er ikke muslim, så jeg kan ta feil om praksisen.

Skrevet
EtØnske skrev (1 minutt siden):

Håret skal man bare vise til ektemannen akkurat som resten av kroppen, i følge gjeldende praksis slik jeg har forstått det. 

Forbehold: Jeg er ikke muslim, så jeg kan ta feil om praksisen.

Jeg skjønner da at det kan virke slik i hodet på en muslim. Men, det var ikke noe seksuelt i det fra CTG sin side iallefall. Jeg har ikke sansen for mannen men, jeg syntes det blir feil å "arrestere" folk for noe de ikke har gjort.

• Liker 5
Skrevet (endret)
malifika skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner da at det kan virke slik i hodet på en muslim. Men, det var ikke noe seksuelt i det fra CTG sin side iallefall. Jeg har ikke sansen for mannen men, jeg syntes det blir feil å "arrestere" folk for noe de ikke har gjort.

Det og ville betale en ung jente for og kle av seg gi meg ekle assossiasjoner uansett hvilket plag det er snak om. Selv om han kanskje ikke hadde intensjoner om og ligge med henne må han jo ha forstått at det minet om "seksuell" adferd. Uansett må noe være seksuelt for og være feil? Hvorfor kan man ikke arrestere noen for og gjøre noe respektløst som helt klart bryter alle sosiale normer for hva som er akseptabel oppførsel mot ungdommer? 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 2
Skrevet
Pippi Lotta skrev (10 minutter siden):

Det og ville betale en ung jente for og kle av seg gi meg ekle assossiasjoner uansett hvilket plag det er snak om. Selv om han kanskje ikke hadde intensjoner om og ligge med henne må han jo ha forstått at det minet om "seksuell" adferd. Uansett må noe være seksuelt for og være feil? Hvorfor kan man ikke arrestere noen for og gjøre noe respektløst som helt klart bryter alle sosiale normer for hva som er akseptabel oppførsel mot ungdommer? 

Han opptrådte veldig uten takt og tone ovenfor et barn, noe jeg har sagt jeg ikke støtter. Hadde han spurt en voksen kvinne om det samme så hadde jeg ikke brydd meg om dette eksperimentet.

Men, jeg mener at han ikke har kommet med noen seksuelle tilnærmelser, som mange antyder, og mener derfor at han ikke skal tillegges handlinger han ikke har begått. Men, at han er skyldig i å være en idiot er det ingen tvil om.

• Liker 1
Skrevet
malifika skrev (24 minutter siden):

Men, jeg mener at han ikke har kommet med noen seksuelle tilnærmelser, som mange antyder, og mener derfor at han ikke skal tillegges handlinger han ikke har begått. Men, at han er skyldig i å være en idiot er det ingen tvil om.

Nja. Han kunne fått fram poenget i denne saken uten å be noen vifte med det "vakre håret" sitt. Hadde han ikke kommentert utseende hadde det vært noe annet.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan beviste CTB noe som helst? Bortsett fra hvor ekkel og arrogant han er. På hvilken planet er det ok å be barn ta av seg noe som helst for penger? Jenta ville ikke ta seg av hijaben for penger, hvordan sier det noe som helst om hun har den på frivillig eller ikke?   Fatter ikke at noen kan forsvare et så respektløst stunt.

• Liker 5
Skrevet
Tanuki skrev (4 timer siden):

Hvordan beviste CTB noe som helst? Bortsett fra hvor ekkel og arrogant han er. På hvilken planet er det ok å be barn ta av seg noe som helst for penger? Jenta ville ikke ta seg av hijaben for penger, hvordan sier det noe som helst om hun har den på frivillig eller ikke?   Fatter ikke at noen kan forsvare et så respektløst stunt.

Fordi hvis det virkelig var frivillig for kvinner i islam å bære hijab, så kunne hun ha tatt den av, som en annen lue/caps.

Og det er DET vi må sammenligne med her. Ikke sammenligne med å ta av genser/truse slik som noen av dere gjør.

• Liker 5
Skrevet
Pippi Lotta skrev (6 timer siden):

Ærlig talt…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...