Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Just now, Wednesday Addams said:

Virkelig? Så hver gang du ser på gata du ikke liker så lager du problemer ut av det? 

Jeg ser kanskje noe annet i det enn du ser, skjønner du det da? 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var tåpelig og unødvendig, men kjenner at jeg bryr meg mer om de stakkars kvinnene i Afghanistan nå, som virkelig får kjenne islamismen på kroppen.

• Liker 10
Skrevet

Jeg tenker at han fikk frem poenget sitt. Det er ikke ‘valgfritt’ for muslimske jenter å gå med hijab.

Når ble å vise HÅR sidestilt med å kle av seg? I Norge? 

Denne seksualiseringen av barn/kvinner bør alle, spesielt feminister, reagere på! Islam sin altså. 

Og hvorfor filmet hun? Var dette planlagt?

• Liker 13
Skrevet
Lawyam skrev (3 timer siden):

Jeg fant ikke på noe bedre i farten, og jeg husker en episode fra min egen barndom da en kristen jente ble mobbet fordi hun bar kors og var kristen i skolegården. Hun ble ikke tilbudt penger, men kunne få lov å bli med i gjengen hvis hun tok det av.... det handlet om religiøse overbevisninger og holdninger.

Hun blir ikke utstøtt fra sin familie/miljø og sett på som uren om hun tar av korset en liten periode! Det er heller ingen kristne slm tvinges til å gå med kors.

• Liker 6
Skrevet
Agnesjenta skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker at han fikk frem poenget sitt. Det er ikke ‘valgfritt’ for muslimske jenter å gå med hijab.

Denne seksualiseringen av barn/kvinner bør alle, spesielt feminister, reagere på! Islam sin altså. 

Og hvorfor filmet hun? Var dette planlagt?

Når en middelaldrende mann tilbyr penger «for å la meg få se det vakre håret ditt» til en 15 år gammel jente- hvem er det som seksualiserer da?

Uttrykket gammel gris har sjelden passet bedre. 

• Liker 25
Skrevet

En motbydelig og tvers gjennom råttent rassmenneske! 

Jeg er i mot hijab selv, men slik oppfører man seg ikke mot en 15 år gammel jentunge! Ikke klarer han be om unnskyldning heller! Patetisk!

• Liker 15
Skrevet
EbbaGrønn skrev (2 minutter siden):

Når en middelaldrende mann tilbyr penger «for å la meg få se det vakre håret ditt» til en 15 år gammel jente- hvem er det som seksualiserer da?

Uttrykket gammel gris har sjelden passet bedre. 

Det ble nok kanskje sagt med litt ‘ironi’?? For å få fram poenget?

• Liker 4
Skrevet
Hummingbird2 skrev (Akkurat nå):

En motbydelig og tvers gjennom råttent rassmenneske! 

Jeg er i mot hijab selv, men slik oppfører man seg ikke mot en 15 år gammel jentunge! Ikke klarer han be om unnskyldning heller! Patetisk!

Hun filmet det så hun oppsøkte nok dette selv.

• Liker 10
Skrevet

Ingen burde bli forbauset over at CTG oppfører seg som en ubehøvla bølle. Denne gangen fikk han ikke engang støtte fra Listhaug.

• Liker 12
Skrevet
Agnesjenta skrev (5 minutter siden):

Spiller ingen rolle om hun så hadde marsjert frem til valgboden med både hornmusikk og kamerateam på slep! Man oppfører seg ikke så nedrig! Spesielt ikke mot en 15 åring! 

• Liker 17
Skrevet
Muskath skrev (2 timer siden):

Religiøse symbol? Det er nok mye mer som ligger bak hijab-bruk enn symbol på religiøsitet. 

Det står nevnt i koranen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tenker at tro er personlig. Om det er hijab eller kors i halsen spiller ingen rolle. Hadde en profilert politiker som man visste var i mot kristendommen og alt det innebar, spurt en kristen om å ta av halskjedet med et kors for 1000 kr så ville nok denne personen også reagert.

Synes det var en usmakelig handling, og slike ting hører ikke hjemme i et land hvor vi har religionsfrihet. 

Er ikke religiøs selv og tenker at hijab får være opp til den enkelte. De (muslimer i Norge) sier selv de bærer den med stolthet og at det er frivillig. Tenker at den kampen må de eventuelt ta selv, dersom det ikke skulle stemme. Skal da være den første til å støtte dem om det skulle endre seg. 

Det finnes land hvor det finnes opprør mot hijab da de selv ser på det som undertrykkende, og hurra for dem og håper de lykkes! 

Endret av Elfy
La til en del
  • Liker 7
Skrevet

Arrogant og smålig oppførsel. Jeg skjønner seriøst ikke hva han skulle få frem her. 

Hva om jenta hadde tatt i mot pengene og tatt av hijaben..... Da hadde det blitt en heksejakt uten like mot muslimske kvinner som velger å bruke det. 

Hurra for en sterk ung kvinne som holdt på prinsippene sine, og som ikke lot seg vippe av pinnen av en middelaldrende priviligert mann. 

Er bare pinlig hele greia og jeg vil ikke assosiere med slikt lavmål! 

• Liker 17
Gjest laPistola
Skrevet
Agnesjenta skrev (19 minutter siden):

Det var en skoleoppgave. Ja, hun oppsøkte « dette» selv, i skoletiden som en del av undervisningen. Og tok opptak til oppgaven som skulle skrives. 

Gjest havrekaffe
Skrevet

Han burde valgt en annen fremgangsmåte, men hijab kommer aldri til å bli norsk. Skjønner ikke hvorfor de ikke reiser til samfunn der de kan praktisere sin islamisme i fred og ro.

Gjest Alterego666
Skrevet
Agnesjenta skrev (32 minutter siden):

Mange av våre kvinnebunader har hodeplagg og sjal som man tradisjonelt begynner å bruke når man gifter seg.

Sååå…..kanskje 200 år?

Jeg kan huske en rekke mødre fra min barndom som ikke viste seg ute uten hodeplagg, sommer som vinter.

Heldigvis var det ingen progressive raddiser (som det var mange av) som tilbød dem penger for å kle av seg.

Skrevet
Alterego666 skrev (2 minutter siden):

Mange av våre kvinnebunader har hodeplagg og sjal som man tradisjonelt begynner å bruke når man gifter seg.

Sååå…..kanskje 200 år?

Jeg kan huske en rekke mødre fra min barndom som ikke viste seg ute uten hodeplagg, sommer som vinter.

Heldigvis var det ingen progressive raddiser (som det var mange av) som tilbød dem penger for å kle av seg.

En annen gruppe kvinner som også dekker håret er jo nonner. 

Lurer på om CTG hadde turt å spørre en nonne om å gjøre det samme.

• Liker 16
Skrevet (endret)

En middelaldrende mann som tilbyr ungjenter penger for å kle av seg. 

Endret av Optimo
Skrevet
Agnesjenta skrev (1 time siden):

Så hun beregnet at CTG skulle si noe sånt, som han faktisk sa, og gjorde opptak av det. Det sier igjen mer om han, enn henne. 

• Liker 5
Skrevet
Muskath skrev (3 timer siden):

Nei vel, så får de holde det utenfor synsfeltet mitt. Hvis det ikke skal være mitt problem. Og jeg er kvinne, og ser på undertrykking av kvinner med avsky. 

Når du har problemer med hvordan andre frivillig kler seg, så er du like undertrykkende som dem som har problemer med at kvinner ikke bruker hijab

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...