AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #61 Del Skrevet 8. september 2021 Håkon 1970 skrev (4 minutter siden): Denne er enkel: Du kjøper Ulysses av James Joyce. De fleste kjenner til boken, og vet at dette er en av hjørnesteinene i verdenslitteraturen. MEN, de aller, aller fleste har ikke lest den, så det bør være liten risiko for å få spørsmål om innholdet i boken. Skulle du være så uheldig å få spørsmål om innholdet svarer du bare noe ala: "Jeg begynte på den, men måtte gi opp ved det første lange stream of consciousness partiet. Det ble for tungt." Da vil du få anerkjennende nikk og respekt for at du tør å innrømme at du ikke har fullført boka (de fleste som sier de har lest den lyger). Du signaliserer intelligens og selvsikkerhet. Hahaha, elsker denne. Anonymkode: e1176...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 8. september 2021 #62 Del Skrevet 8. september 2021 (endret) Anonyminist skrev (5 minutter siden): Enig, men jeg har aldri klart og lese Koranen fra perm til perm dessverre. Det viktigste er vel at jeg har den i bokhylla da 😅🤷♀️ Hehe, ja det viktigste er visst hva som står i bokhylla. Jeg har nå kun bøker jeg ikke har lest ennå i huset. Samt noen få jeg har lest, men ikke har rukket å gi bort. Mest krim. Hva sier det om meg? Potensiale for å bli morder? 😄 Endret 8. september 2021 av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #63 Del Skrevet 8. september 2021 Intligente bøker! Biografien til Sophie Elise 🙂 annbefalles. å en annen bok som heter: ut mot havet usikker på forfatter men tror han heter noe med Rune Anonymkode: 78db1...857 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #64 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Intligente bøker! Biografien til Sophie Elise 🙂 annbefalles. å en annen bok som heter: ut mot havet usikker på forfatter men tror han heter noe med Rune Anonymkode: 78db1...857 Hahahahhaha Rune Rudberg 😄 Anonymkode: e1176...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 8. september 2021 #65 Del Skrevet 8. september 2021 Trolltunge skrev (2 minutter siden): Hehe, ja det viktigste er visst hva som står i bokhylla. Jeg har nå kun bøker jeg ikke har lest ennå i huset. Samt noen få jeg har lest, men ikke har rukket å gi bort. Mest krim. Hva sier det om meg? Potensiale for å bli morder? 😄 IQ på 89 og planlegger og drepe naboen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #66 Del Skrevet 8. september 2021 Jeg vurderer muligheten for bare én jævla stor bok. I stedet for en bokhylle med flere hyller vertikalt, skal jeg bare smelle opp en lang boks på veggen med en supertung bok jeg har skrevet selv. Det er jo imponerende. Den skal ha ca. 23 000 sider. Anonymkode: e1176...a41 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #67 Del Skrevet 8. september 2021 Bøker du har lest, er glad i og kan diskutere. Har du Dostojevski i hylla uten å ha lest det, for å virke intelligent, vil du fremstå som uintelligent når en gjest begynner å snakke om bokas innhold og du sitter der som en idiot. Anonymkode: 57ed2...d9c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 8. september 2021 #68 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Intligente bøker! Biografien til Sophie Elise 🙂 annbefalles. å en annen bok som heter: ut mot havet usikker på forfatter men tror han heter noe med Rune Anonymkode: 78db1...857 🤣🤣🤣 visste ikke at rune hadde skrevet bok. Pokker. Mistet litt intelligens på og ikke å ha den i bokhylla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 8. september 2021 #69 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vurderer muligheten for bare én jævla stor bok. I stedet for en bokhylle med flere hyller vertikalt, skal jeg bare smelle opp en lang boks på veggen med en supertung bok jeg har skrevet selv. Det er jo imponerende. Den skal ha ca. 23 000 sider. Anonymkode: e1176...a41 Dette er en fantastisk god idé. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #70 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bøker du har lest, er glad i og kan diskutere. Har du Dostojevski i hylla uten å ha lest det, for å virke intelligent, vil du fremstå som uintelligent når en gjest begynner å snakke om bokas innhold og du sitter der som en idiot. Anonymkode: 57ed2...d9c Nåja. Jeg har lest det meste av Dosto, men jeg husker sjeldent handlinger etter hvert. Da blir det sånn: Den er god, den er dårlig. Men. Til slutt har jeg en god formening om hvordan forfatteren skriver, hva det er som utrepreger seg ved skrivingen til hver enkelte forfatter, mer generelt. Anonymkode: e1176...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 8. september 2021 #71 Del Skrevet 8. september 2021 Anonyminist skrev (1 minutt siden): IQ på 89 og planlegger og drepe naboen 😅 Helt riktig. ☠ 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #72 Del Skrevet 8. september 2021 Thorleif Dahls kulturbibliotek er en fantastisk samling som inviterer til mange interessante samtaler. Les og nyt! Anonymkode: 763ed...34b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 8. september 2021 #73 Del Skrevet 8. september 2021 For å fremstå intelligent? For en bestemt person eller bare generelt? Som tidligere nevnt så er det en forutsetning at du faktisk har interesse for og leser bøkene du har i bokhylla. Jeg hadde trolig blitt himla fornøyd om du hadde Haikerens guide til galaksen, Njåls saga, Presidentene, Mythos og Det siste kongeriket…. Men det er jo ikke meg du skal imponere da😅🙈🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 8. september 2021 #74 Del Skrevet 8. september 2021 Anonyminist skrev (17 minutter siden): Jeg har ikke ramset opp noe som helst, bare lurte på hva forskjellen på de som har 100 i IQ og de som har 105 i IQ har lest/ har i boksamlingen. Det er altså en bok av Hemingway som skiller. Jaha.. Nææ beklager..forvekslet deg med en annen bruker..😬...ta denne 🌹og beklager igjen! 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #75 Del Skrevet 8. september 2021 Jeg vil gå inn i et hjem og bare finne Roar Dahl og Astrid Lindgren. Kanskje en 10 til 15 samlinger om plantelivet!! Noen her?? Jeg tilbyr mitt vennskap. En sånn lite progressiv person som leser de samme bøkene utenat og ellers tilbringer dagene ute i hagen og i skogen når hen ikke er på jobb. Det kan også være en intelligent tilværelse. Eie at du er en særing. Ja, så har jeg bare disse 20 bøkene i hylla, men til gjengjeld har jeg lest alle over femti ganger. Anonymkode: e1176...a41 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #76 Del Skrevet 8. september 2021 Veggdyret skrev (1 time siden): Ringenes Herre, noen norske klassikere, noen amerikanske klassikere, Knausgård, Ari Behn, Erlend Loe Altså bestselgere som finnes i ethvert hjem? Anonymkode: 763ed...34b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 8. september 2021 #77 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nåja. Jeg har lest det meste av Dosto, men jeg husker sjeldent handlinger etter hvert. Da blir det sånn: Den er god, den er dårlig. Men. Til slutt har jeg en god formening om hvordan forfatteren skriver, hva det er som utrepreger seg ved skrivingen til hver enkelte forfatter, mer generelt. Anonymkode: e1176...a41 Samme her. Husker ofte ikke handling. Ikke noe detaljert i hvert fall, men kan si hva jeg liker med en bok og hva jeg tenker om den ut fra det. Jeg sliter ofte når folk spør hva en bok handlet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 8. september 2021 #78 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså bestselgere som finnes i ethvert hjem? Anonymkode: 763ed...34b Synes ikke de forslagene var så ille. Jeg er kanskje mindre intelligent da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #79 Del Skrevet 8. september 2021 Carrot skrev (3 minutter siden): forutsatt at man leser dem og reflekterer over dem, tenker selv.. Type bøker spiller egentlig mindre rolle, du må gjerne lese Hobbiten og likevel være superintelektuell i like stor grad som om du leser min kamp liksom.. I utgangspunktet trenger man ikke å "tenke selv" for å få et utbytte av å lese bøker. Jeg har selv vokst opp i et hjem med enormt mye bøker, og spesielt skjønnlitteratur. Jeg kunne lese da jeg var 5 år fordi mine foreldre leste bøker med meg fra jeg var pitteliten og pekte under ordene de leste slik at jeg lærte meg dem. Jeg var grunnet dette foran de fleste i norsk, og så startet jeg å lese engelsk skjønnlitteratur veldig tidlig slik at jeg allerede som tenåring var på nivå C2 i engelsk. Anonymkode: 01ab8...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #80 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I utgangspunktet trenger man ikke å "tenke selv" for å få et utbytte av å lese bøker. Jeg har selv vokst opp i et hjem med enormt mye bøker, og spesielt skjønnlitteratur. Jeg kunne lese da jeg var 5 år fordi mine foreldre leste bøker med meg fra jeg var pitteliten og pekte under ordene de leste slik at jeg lærte meg dem. Jeg var grunnet dette foran de fleste i norsk, og så startet jeg å lese engelsk skjønnlitteratur veldig tidlig slik at jeg allerede som tenåring var på nivå C2 i engelsk. Anonymkode: 01ab8...add Haha, ok! Du er flink Anonymkode: e1176...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå