Gå til innhold

Hvorfor bruker folk Messenger istedenfor SMS?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alterego666 skrev (16 timer siden):

Det er bare folk over 80 år som bruker SMS.

Da antar jegalderspensjonen min kommer inn den tjuende. Det blir kjekt!

Anonymkode: 17e6e...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.9.2021 den 8.24):

Enig. 
Har så mange apper og drit at jeg blir svimmel av all støyen. 
Folk er så selvhøytidelige..

Anonymkode: a078f...525

Jaa, støy er det rette ordet. Og folk som ser spøkelser på høylys dag. 

Anonymkode: 58396...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 19.59):

 Man kan jo se om en sms er lest eller ikke også da. I hvert fall på iMessage som mange har.

Anonymkode: 30fff...254

Den funksjonen kan man skru av, heldigvis.

Anonymkode: 21629...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg skriver kun sms med de jeg leier leilighet av og av og til mamma og pappa. Av og til andre også. 

Så jeg bruker det av og til, men synes det ofte er enklere å skrive melding på Messenger. Om jeg skal skrive sms så må jeg ha telefonnummer og det er ikke noe jeg har til alle jeg har kontakt med. For eksempel så er jeg frivillig og må avtale diverse med flere ulike personer hver eneste uke. Da blir det tungvindt å skulle skrive sms når vi har gruppe på Facebook der man kan søke på navnet til og sende melding. 

Det å være tilkoblet nett eller mobilnett er man vel stort sett hele tiden uansett. Den tiden da man var "tom på kortet" er vel så og si forbi om man ikke bruker ekstremt mye data hver måned og bruker opp alt før tiden. Men WiFi har man vel stort sett tilgjengelig en eller annen gang i løpet av døgnet så ser ikke helt at det skal være et stort problem. 

Endret av TheCatLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 11.37):

Messenger har dessuten verdens styggeste varslingslyd. Og den kan ikke byttes. Appen er i det hele tatt schtøgg. 

Anonymkode: 2646b...601

Ehhh jo jeg har valgt annen varslingslyd, kunne velge akkurat som man kan på sms.

Anonymkode: 42660...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prt90 skrev (På 8.9.2021 den 8.40):

De liker vel at Facebook leser alle meldingene deres? 

Det er jo ingen fysiske personer som leser meldinger da. Det brukes algoritmer og databaser.

Anonymkode: 8cfdd...8ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-9-8 den 8.36):

Jeg betaler i hvert fall for sms. Jeg har kontantkort. 

Anonymkode: 10360...a1f

Finnes det virkelig fortsatt?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ehhh jo jeg har valgt annen varslingslyd, kunne velge akkurat som man kan på sms.

Anonymkode: 42660...5ca

Jeg kan ikke det nei. 

Anonymkode: 2646b...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleluring

Og jeg skjønner meg ikke å de som skriver til meg både på snap, messenger, insta og sms... Noen må skrive overalt så det er mest mulig slitsomt... Inn på den appen og ut av den... Off syntes verden er litt slitsom jeg. Savner litt den tiden det kun var sms og thats it.... Savner den tiden man faktisk møtte hverandre og fant på ting og var sosial. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

SMS koster penger

Anonymkode: 3c915...b06

Har ikke abonnementet ditt fri bruk av SMS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 10.01):

Fordi det alltid dukker opp et eller annet menneske uten iphone 🤮

De fleste har iphone, da funker livet utmerket, gruppesamtaler, lesebekreftelse osv. Så dukker det opp en med grønn snakkeboble og slt blir fucked. 

Anonymkode: 916a2...40e

Hvor har du det fra at de fleste har iPhone? I vennekretsen min er det ca 50/50 iPhone og Android. Samme blant kolleger.

Jeg bruker oftest messenger fordi jeg oftest bruker PC og synes telefon er knøvlete og smått.

Anonymkode: 710f2...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvor har du det fra at de fleste har iPhone? I vennekretsen min er det ca 50/50 iPhone og Android. Samme blant kolleger.

Jeg bruker oftest messenger fordi jeg oftest bruker PC og synes telefon er knøvlete og smått.

Anonymkode: 710f2...03d

I Norge har iOS-enheter en høyere andel av markedet enn Android-enheter. Veldig store forskjellen er det ikke. På verdensbasis er imidlertid Android det klart mest utbredte operativsystemet.

https://gs.statcounter.com/os-market-share/mobile/norway

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (9 timer siden):

Har ikke abonnementet ditt fri bruk av SMS?

Fri bruk av SMS er vel begrenset til tekst, å sende bilder koster penger. Kanskje det endrer seg ved 5G.

Anonymkode: 58396...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fri bruk av SMS er vel begrenset til tekst, å sende bilder koster penger. Kanskje det endrer seg ved 5G.

Anonymkode: 58396...947

SMS er tekstmeldinger, ja. Bilder og video er MMS. Har ikke abonnementet ditt fri bruk av MMS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker stort sett messenger fordi jeg synes det er enklest. Samtidig så ser jeg om mottaker har lest melding eller ikke. I tillegg snakker jeg av og til med folk jeg ikke har nr til.

Sms sender jeg omtrent kun til de som ikke bruker messenger/fb noe særlig, eller de som ikke er så ofte online.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 8.26):

Jeg hater både sms og messenger. 😅

Bruker en app som heter Telegram, den er genial! Enkelt å lage grupper, men kan sende talemelding, videomelding, tekstmelding som man kan slette for ALLE og redigere i etterkant, bilder og filer man også kan slette for alle (hender jo man sender feil bilde, så helt genialt!!)  

Kan også sende bilder som fil, i tilfelle man trenger full oppløsning. Beste appen, skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker den!😅🙌🏻

Anonymkode: 5e13d...99e

Antagelig fordi det nesten er ingen som har hørt om den? (bortsett fra Trumpister og konspirasjonsteoretikere)

Anonymkode: b80df...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...