AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1 Skrevet 8. september 2021 Jeg liker å bruke sms fordi det er enkelt og greit, skal jeg bruke messenger må jeg være pålogget trådløst nettverk eller ha mobildata på telefonen. Hvorfor bruker dere messenger? sms er jo akkurat det samme og er mye mer lettvint Anonymkode: 4453f...431 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #2 Skrevet 8. september 2021 Enklere med gruppesamtaler, bedre grensesnitt, enklere å legge til annet innhold enn bare tekst. Oppfører seg like uavhengig av type telefon. Anonymkode: 0ede3...965 41
Strange Doll Skrevet 8. september 2021 #3 Skrevet 8. september 2021 Fordi de fleste telefoner er koblet til mobilnettet hele tiden og det er mer praktisk med messenger. 24
Angelheart2 Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 Fordi jeg veldig sjelden har telefonnummeret til de jeg skal kommunisere med. Dessuten er det kjekt å se om meldingen er lest av mottaker. 33
Sokkar Skrevet 8. september 2021 #6 Skrevet 8. september 2021 Mobildata står alltid på, kan søke meg tilbake i meldingene og litt vane 😊 9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #7 Skrevet 8. september 2021 Og jeg syns Messenger er mye mer lettvint. Enkelt å legge ved bilder/lydopptak/gif etc (på sms må jeg først trykke på legg ved, så må jeg velge mappe, Så velge bilde. På Messenger trykker jeg bare på den lille bilde-knappen, så kommer det miniversjon av bildene mine opp). De jeg prater mest med ligger allerede på toppen, og dersom jeg sksl søke opp en person, så kan jeg bare gå rett i søkefeltet (på sms må jeg gå i mottakerfelt, så trykke pluss, så søke). Messenger er rett og slett enklere, og færre skritt for å oppnå det samme. Anonymkode: 88db1...7d3 13
Mt3 Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 På messenger ser du om mottaker har lest meldingen, det ser du ikke på sms med mindre din og mottakers telefon har den tjenesten. Enklere å sende bilder. 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 Fordi messenger er gratis. Anonymkode: 10360...a1f 10
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #10 Skrevet 8. september 2021 Jeg sender sms til de jeg kjenner godt å har tlfnr til. Bruker messenger til feks foreldre i klassen til barna jeg ikke kjenner så godt, folk gjennom foreninger/aktivitet/grupper osv. Anonymkode: 0d1d6...bd6 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #11 Skrevet 8. september 2021 Jeg hater både sms og messenger. 😅 Bruker en app som heter Telegram, den er genial! Enkelt å lage grupper, men kan sende talemelding, videomelding, tekstmelding som man kan slette for ALLE og redigere i etterkant, bilder og filer man også kan slette for alle (hender jo man sender feil bilde, så helt genialt!!) Kan også sende bilder som fil, i tilfelle man trenger full oppløsning. Beste appen, skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker den!😅🙌🏻 Anonymkode: 5e13d...99e 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #12 Skrevet 8. september 2021 Foretrekker sms Anonymkode: d7ab1...a08 4
AliceNextDoor Skrevet 8. september 2021 #13 Skrevet 8. september 2021 Vesentlig lettere å sende til flere samtidig, samtidig som jeg slipper oppgi telefonnummeret mitt. SMS tar gjerne mer tid om man skal dele bilder og dessuten fungerer det kun på telefon. Messenger kan jeg fortsette med på PC, eller gå tilbake til og se hva man har skrevet. Messenger lagrer også på en bedre måte om jeg skal bytte telefon. Det betyr ikke at jeg ikke bruker SMS, jeg bruker ikke messenger til jobbrelaterte ting og aksepterer ikke ting jeg har fått fra klienter på messenger. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #14 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hater både sms og messenger. 😅 Bruker en app som heter Telegram, den er genial! Enkelt å lage grupper, men kan sende talemelding, videomelding, tekstmelding som man kan slette for ALLE og redigere i etterkant, bilder og filer man også kan slette for alle (hender jo man sender feil bilde, så helt genialt!!) Kan også sende bilder som fil, i tilfelle man trenger full oppløsning. Beste appen, skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker den!😅🙌🏻 Anonymkode: 5e13d...99e Kan i tillegg ha Telegram på pc og iPad. Jeg bruker det feks i jobbsammenheng der man fort og greit skal sende bilder til telefonen osv Anonymkode: 5e13d...99e
Syrinia Skrevet 8. september 2021 #15 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi messenger er gratis. Anonymkode: 10360...a1f Sms er jo også gratis nå,vel 🤔 10
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #16 Skrevet 8. september 2021 Min telefon er alltid på wifi eller 4g, så får alltid meldinger. Hele konseptet messenger er jo enklere. Mange grunner er nevnt over her. I tillegg føler jeg at sms er invaderende, på en helt annen måte. Aner ikke hvorfor, selv om jeg har prøvd å tenke over det. Eneste jeg sender sms til er min mor. Anonymkode: 6fb4d...3a7 9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #17 Skrevet 8. september 2021 Syrinia skrev (6 minutter siden): Sms er jo også gratis nå,vel 🤔 Jeg betaler i hvert fall for sms. Jeg har kontantkort. Anonymkode: 10360...a1f 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 8. september 2021 #18 Skrevet 8. september 2021 Syrinia skrev (7 minutter siden): Sms er jo også gratis nå,vel 🤔 Noen har kontantkort på mobilen, og da er det dumt å bruke det opp på sms.
prt90 Skrevet 8. september 2021 #19 Skrevet 8. september 2021 De liker vel at Facebook leser alle meldingene deres? 4
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 8. september 2021 #20 Skrevet 8. september 2021 prt90 skrev (11 minutter siden): De liker vel at Facebook leser alle meldingene deres? Jo da, jeg bruker den bare til nakenbilder og narkosalg 😂 Det er ikke så mange som har så mye hysj, hysj å skrive om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå