AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Del Skrevet 7. september 2021 Jeg har flyttet til et nytt sted, og pendler inn til Oslo hver dag. Aldri hadde jeg klart å forutse at dette var et så yndet sted for halvgamle folk på sykkel. I full utrustning, til alle døgnets tider. Det skaper så utrolig mye frustrasjon og farlige situasjoner i trafikken at jeg blir helt matt. Veien er svingete. Uoversiktlig, og med to-tre syklister i bredden kommer du deg ikke forbi. Jeg får lyst å rope at «jeg må rekke barnehagen», eller « du sykler faktisk ikke såmfort som du tror» men gjør selvsagt ikke det. Men. Jeg klarer ikke å slutte å lure på hvorfor de ikke benytter sykkel og gangfeltet? Der er det jo ingen. Hvorfor bruker vi penger til å bygge disse om du likevel skal snigledeg avgårde på veien? hva er det dere tenker når dere tråkker avsted med 15 biler bak? at vi syns dere er sporty og kule? Anonymkode: 9424b...25b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Del Skrevet 7. september 2021 Er det i Mosseveien du opplever dette? Anonymkode: 4fb4f...e6f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Del Skrevet 7. september 2021 Det er jo ikke lov å sykle fortere enn 6 km/t på gang og sykkelveien, og siden jeg har 20-25 km/t i snitt så må jeg sykle på veien. Prøver å ta hensyn til alle. Jeg vil heller være i veien for en bil et minutt enn å sykle ned noen på gangveien. Anonymkode: b01a6...a14 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Del Skrevet 7. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke lov å sykle fortere enn 6 km/t på gang og sykkelveien, og siden jeg har 20-25 km/t i snitt så må jeg sykle på veien. Prøver å ta hensyn til alle. Jeg vil heller være i veien for en bil et minutt enn å sykle ned noen på gangveien. Anonymkode: b01a6...a14 Gang- og sykkelvei har ingen fartsgrense på 6 km/t... Det har dog gangvei og fortau. Sier seg litt selv? Anonymkode: b9c24...fd3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Del Skrevet 7. september 2021 Det er hvertfall ikke mulig å bruke den her hvor jeg bor, den er fullpakket av folk som går og barn som sykler til skolen. Anonymkode: b01a6...a14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke lov å sykle fortere enn 6 km/t på gang og sykkelveien, og siden jeg har 20-25 km/t i snitt så må jeg sykle på veien. Prøver å ta hensyn til alle. Jeg vil heller være i veien for en bil et minutt enn å sykle ned noen på gangveien. Anonymkode: b01a6...a14 Et minutt ja. I Norge har vi veldig svingete og smale veier, spesielt i distriktene. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ligget bak en, eller flere, syklister i hvertfall sånn 5-10 minutter. Og selv om jeg ikke har noe i mot sykling i seg selv, så blir jeg så utrolig provosert, distrahert og ufokusert når syklisten foran meg snegler seg avgårde, og enda legger merke til at jeg venter i en evighet på å få kjøre forbi. Ærlig talt, hvis en hindrer trafikken, så kan man i det minste stoppe opp i to sekunder å slippe folk forbi. Hadde det vært meg på den sykkelen så hadde jeg faktisk blitt flau over meg selv. Anonymkode: 005bc...93e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Del Skrevet 7. september 2021 Enda en uvitende sykkelhater som ikke kjenner den andre siden.... Anonymkode: da57a...1f6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Del Skrevet 7. september 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Enda en uvitende sykkelhater som ikke kjenner den andre siden.... Anonymkode: da57a...1f6 Syklister er bare til besvær for alle, og kanskje enda mer for fotgjengere enn bilister Anonymkode: b411a...63c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syklister er bare til besvær for alle, og kanskje enda mer for fotgjengere enn bilister Anonymkode: b411a...63c Det er BS,. Det er mange syklister som viser hensyn og følger regler. Det er noen få som ødelegger ryktet til oss andre. Anonymkode: 4fb4f...e6f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Syklister er bare til besvær for alle, og kanskje enda mer for fotgjengere enn bilister Anonymkode: b411a...63c Enig. Anonymkode: 60ae4...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #11 Del Skrevet 7. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er BS,. Det er mange syklister som viser hensyn og følger regler. Det er noen få som ødelegger ryktet til oss andre. Anonymkode: 4fb4f...e6f Dessverre så er det motsatt, de fleste syklister opplever jeg som veldig lite hensynsfulle, spesielt mot oss gående Anonymkode: b411a...63c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #12 Del Skrevet 8. september 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: Er det i Mosseveien du opplever dette? Anonymkode: 4fb4f...e6f Nei, der er det overhode ikke like ille som her. Men skjønner at du tror det 😃 Anonymkode: 9424b...25b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #13 Del Skrevet 8. september 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Enda en uvitende sykkelhater som ikke kjenner den andre siden.... Anonymkode: da57a...1f6 Det er overhode ikke tilfelle. Jeg har syklet masse selv, men da på landeveier i Nord der det kommer 2-3 biler forbi i timen. Så du tar helt feil. Her er det snakk om midt i rushet. Og jeg opplever disse syklisten som direkte frekke. En syklist her og der som man kommer seg forbi og som sykler i «godt driv» er noe helt annet enn dette her. Her er det fra skulleruddumpa og opp langs heavy trafikkert vei klokka 4 når folk skal hjem fra jobb. Sykler særdeles sakte og gjerne to i bredden slik at det er umu,IG å komme forbi. Jeg blir faktisk redd for å kjøre rett i møtende bil, fordi jeg kjenner at jeg tvinges til å ta sjangser for å rekke bhg. Det er ikke greit. Det er farlig. Anonymkode: 9424b...25b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 8. september 2021 #14 Del Skrevet 8. september 2021 Hver gang jeg irriterer meg så tenker jeg at det er godt de kommer seg ut, de er bra for miljøet, og de er sprekere enn jeg er der de trør avgårde klokken 7 på morgenen. Bra for dem, skulle ønske det var meg, selv om jeg er veldig fornøyd med at det ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #15 Del Skrevet 8. september 2021 16 hours ago, AnonymBruker said: Gang- og sykkelvei har ingen fartsgrense på 6 km/t... Det har dog gangvei og fortau. Sier seg litt selv? Anonymkode: b9c24...fd3 Hvis du er 75 og tråkker i 5 km/timen bør du jo da være på sykkel og gangfeltet. Så hvorfor er de i veien da? Anonymkode: 9424b...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #16 Del Skrevet 8. september 2021 Jeg har begynt å breie meg ut med vilje på fortauet, så får de velge: sykle meg bed og havne i fengsel (ja, syklister regnes som kjørende) eller trå seg ut på sykkelveien der de hører til. Jeg bor i Oslo, her er det tilhørende sykkelvei overalt, burde være 0 problem å holde seg på sykkelveien jeg har betalt dyre skattekroner for. Anonymkode: 8a1ca...dba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #17 Del Skrevet 8. september 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: Gang- og sykkelvei har ingen fartsgrense på 6 km/t... Det har dog gangvei og fortau. Sier seg litt selv? Anonymkode: b9c24...fd3 Ikke fartsgrense på 6 km/t, men man når man skal passere fotgjengere så skal det skje i ganghastighet maks 6 km/t, gjør man ikke dette risikerer man 3000 kr i bot! Anonymkode: b411a...63c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #18 Del Skrevet 8. september 2021 Sykler som regel på gang og sykkelvei, men jeg sykler saakte. Likevel skjer det nesten-ulykker hele tiden. For eksempel fra siste uka. En mann som gikk tur med hund i bånd. Mannen gikk på ene sida av veien og hunden i andre. Båndet sperret fint over veien. Manne hørte ikke at jeg kom . Andre gang var det 4 ungdommer som tok hele bredden og som heller ikke hørte meg. Så jeg skjønner godt at folk ikke gidder å sykle på gå og sykkelbane da det er direkte farlig. Dessuten er ikke veien jevn og er ubehagelig. Anonymkode: bf18e...1fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #19 Del Skrevet 8. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sykler som regel på gang og sykkelvei, men jeg sykler saakte. Likevel skjer det nesten-ulykker hele tiden. For eksempel fra siste uka. En mann som gikk tur med hund i bånd. Mannen gikk på ene sida av veien og hunden i andre. Båndet sperret fint over veien. Manne hørte ikke at jeg kom . Andre gang var det 4 ungdommer som tok hele bredden og som heller ikke hørte meg. Så jeg skjønner godt at folk ikke gidder å sykle på gå og sykkelbane da det er direkte farlig. Dessuten er ikke veien jevn og er ubehagelig. Anonymkode: bf18e...1fa Da må du jo gjøre deg til kjenne da! Finnes det ikke sykkelringeklokker lenger?? Anonymkode: b411a...63c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #20 Del Skrevet 8. september 2021 Jeg kjører fordi det er komfortabelt og lettvint. Liker å sove lenge om morgenen også. Har 5,3 km til jobb. Anonymkode: 0e5d3...f63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå