AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Hei. Han jeg dater nå hadde et lite sår på leppa. Jeg sa ifra at jeg ikke ønsket å kysse han. Men i løpet av noen uker klarte han å snike seg til et. Og jeg endte opp med å få herpes i halsen.( Sprekken han hadde på leppa var ikke så stort. Vil det si at jeg kaaanskje ikke får så stort senere eller har det ingenting å si ?). Jeg har blemmer på den ene siden i halsen/mandlene. Vet mange har det værre en meg. Renser med Corsodyl morgen og kveld. Jeg er på andre uken nå. Har gått ned noen kg da det er vondt å spise. Lever på suppe og smoothie. Myyyyr angst for hva som vil skje vidre. Føler meg verdiløs. Spørsmålet mitt er etter mye googling. Er det bare mennesker med dårlig immunforsvar som får herpes i halsen ? Hva vil jeg forvente i ettertid nå ? Vil jeg få munnsår vær tredje måned eller vil jeg få blemmer i halsen ofte ? Noen får det i ansiktet. Hva kommer til å skje ? Har noen hatt blemmer i halsen og senere sår på leppa ??? Hva vil jeg få senere? Leste noen steder at dem som får i halsen får ofte det ikke igjen ? Hva stemmer ? Hvor lenge etter et utbrudd må jeg vente før jeg kan kysse noen ? Er jeg uansett smittsom? Veldig redd. Takker for eventuelt hjelp. Anonymkode: 32953...7d3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Du vet at du kan få medisin mot dette? Det høres meningsløst ut å lide seg gjennom et så omfattende utbrudd med bare munnskyll. Gå til legen og få resept på Valtrex. Anonymkode: 74f8c...e73
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Har du vært hos legen og fått bekreftet at det er snakk om herpes? Anonymkode: 201ce...b31 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Anbefaler deg å lese her : https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/herpes-simplex-infeksjon-i-munnen/ Anonymkode: efe8b...b5a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Legen sa at tabletter ikke vil funke nå. Man må ta det første eller andre dag av et utbrudd? Spurte også om bedøvningspray men ja. Fikk ikke noe hjelp. Legen er ny også. Min gamle lege gikk av for to uker siden. Anonymkode: 32953...7d3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Anbefaler deg å lese her : https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/herpes-simplex-infeksjon-i-munnen/ Anonymkode: efe8b...b5a Tusen takk. Ja, leste den. Spesielt det som sto nederst ang oss som får det i hals. Håper jeg ikke får det igjen. Men har en søster som har en annen variant og hun får det vær tredje måned så er så redd. Håper noen som har fått det i halsen noen gang vil dele erfaringer her. Veldig redd. Jeg var en av 10 000 som hadde mononeuklose/Epstein-Barr viruset ganske ille og har en tendes til å få det værste. Får alltids smørbrødpakka av bivirkninger på medesiner og ja. Bare redd nå. Men tusen takk for hjelp alle sammen. Anonymkode: 32953...7d3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Legen sa at tabletter ikke vil funke nå. Man må ta det første eller andre dag av et utbrudd? Spurte også om bedøvningspray men ja. Fikk ikke noe hjelp. Legen er ny også. Min gamle lege gikk av for to uker siden. Anonymkode: 32953...7d3 Det er feil. Medisinen har bedre effekt ved rask oppstart, men helt klart effekt også når tatt lenger ute i et utbrudd. Anonymkode: 74f8c...e73
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 Det som hjelper meg med å få vekk herpes fortere, OG holde det unna er full dagsdose C og D Vitamin, samt lysin, det er veldig bra mot virus og spesielt herpes simplex. Her er det jeg bruker. Tar 1 tablett daglig og dobbel dose hvis jeg holder på å få noe. https://www.tights.no/butikk/bodyfuel-l-lysin/ Anonymkode: 6cdc9...6f5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 Bumper denne. Kanskje noen har opplevd noe lignende. Veldig redd for hva jeg vil få senere og hvor ofte. Har hatt dette i 4 uker nå. Er det noen som bare har hatt et hovedutbrudd ? Anonymkode: 32953...7d3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå