AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Hvilke klær bruker dere på barnet deres i barnehagen? Tenker nå fremover mot høsten. Har ei jente på 15 mnd som nylig har begynt på ettårsavdeling. De er for det meste inne når det er dårlig vær (bor på vestlandet så blir nok mange innedager😅) Liker veldig godt å kjøpe barneklær og bruker nok mer penger enn gjennomsnittet. Blir dette sett på som jålete? Er praktiske og behagelige klær jeg kjøper altså. Kjøper også en del Lindex, ikke bare dyrere klær. Hva med ull? Når bør det tas i bruk? Anonymkode: 959b6...f68
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Bruker det samme som de bruker hjemme. Jeg er veldig glad i gullkorndesign-klærna pga kvaliteten. Har en del fra kappahl og lindex også. Ull bruker mine fra oktober/november kanskje, om ikke senere. Bor langt sør på vestlandet, og her går vi fortsatt i shorts og tskjorte... Av uteklær er jeg mest fornøyd med reflex sine klær. Anonymkode: fd37f...617
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Samme som hjemme, fine, gode klær. Ingen med hull eller flekker Anonymkode: 9387f...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Bruker samme klær hjemme og i barnehagen. Foreløpig går det i myke bomullsklær fra Name it, fleecejakke og tynn jakke hvis det er ordenlig surt. Bor på Østlandet :) Anonymkode: 5533a...0de
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Bruker det samme som hjemme. Så har jeg noe som er til litt penere bruk da. Hun går noen ganger i ganske dyre klær i barnehagen, andre ganger ting vi har arvet eller kjøpt brukt. Jeg kjøper det jeg liker og tenker ser pent ut og er behagelig. Jeg har gitt beskjed til barnehagen om at jeg ikke er redd for noen klær, regner med det blir både hull og flekker, så det er greit 😊 Anonymkode: 08062...143
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Er vel ganske "jålete" sjølv. Kjøper nesten bare Reima, Nøstebarn, Lillelam. Samtidig elsker eg posesalg på bruktbutikker, facebook marketplace o.l. Er mest det at grunnplagga er dyre og har god kvalitet, og blir piffet opp med gjennbruk. Er ikkje redd for ting og alt kan bli slitt, sølt på o.s.v Anonymkode: 7cde4...532 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Tusen takk for svar. Har en del fra marmar, konges sløjd og wheat, men det er gode og behagelige hverdagsklær i bomull, så da er det innafor å bruke det tenker jeg? Er ikke redd for klærne, de er jo kjøpt for å bli brukt😊 Tenkte å kjøpe inn ull til høsten og vinteren nå. Er det greit med body og stillongs/ullbukse? Brukte mye strømpebukser i ull hjemme i fjor vinter, men er det for "ukledd" å gå i strømpebukse i barnehagen? Er det best med sokker+bukse/leggings?🤷♀️ både jeg og min mor strikker, så blir en del hjemmestrikk i tillegg. Er det noen som har tips til strikkaklær som er praktiske i barnehagen? Blir rompere etc upraktisk? Sikkert litt dumme og rare spørsmål, men er første barnet og vil ikke at de ansatte skal syntes jeg kler på barnet feil klær😆 Anonymkode: 959b6...f68
Ginny Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 Ikke tenk så mye 😛 Strømpebukser er flott det, vi pleier å ha sokker med antiskli utenpå hvis det ikke er antiskli på strømpebuksa. Ellers har vi bare body, det hender seg vi har på genser men den tar de alltid av siden det blir varmt inne. Min går mye med ullbody hele året i grunn, så gjør ingen endringer der. Bruker og ullbukser nå og da. Har heldress i ull som brukes som mellomlag, og så utedress. Nå på høsten har vi parkdress, og så blir det vinterdress senere. Har og en regndress. Hjemmestrikk er flott! "Barnehagevotter" og lue med hals bruker vi mye av når det blir kaldere i været. Har ikke noen spesielle merkeklær i grunn, vi arver og kjøper brukt. Reflex har gode ullbodyer og -bukser, de liker vi godt.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 Reflex ull. HM topper, barna våre liker bilder av dinosaurer, paw patrol o.l. HM fleece. Bukser fra Lindex da disse har strikk på innsiden i livet. Anonymkode: 7f3ff...b99
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 Bruker samme klær som hjemme. Ser mange på finn selger barnehageklær som ofte er hullete og flekkete. Skjønner meg ikke helt på det, vi skiller ikke på hjemmeklær og barnehageklær. Min gikk i ullbody og strømpebukse hele vinteren, det er helt fint! Anonymkode: 77c95...bd8 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 Tror du overrekker litt. Kle barnet i akkurat det du vil 😊 så lenge det er gode og behagelige klær så tror jeg ikke de barnehage ansatte tenker så mye over det Anonymkode: 32674...f82
Wilma89 Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tusen takk for svar. Har en del fra marmar, konges sløjd og wheat, men det er gode og behagelige hverdagsklær i bomull, så da er det innafor å bruke det tenker jeg? Er ikke redd for klærne, de er jo kjøpt for å bli brukt😊 Tenkte å kjøpe inn ull til høsten og vinteren nå. Er det greit med body og stillongs/ullbukse? Brukte mye strømpebukser i ull hjemme i fjor vinter, men er det for "ukledd" å gå i strømpebukse i barnehagen? Er det best med sokker+bukse/leggings?🤷♀️ både jeg og min mor strikker, så blir en del hjemmestrikk i tillegg. Er det noen som har tips til strikkaklær som er praktiske i barnehagen? Blir rompere etc upraktisk? Sikkert litt dumme og rare spørsmål, men er første barnet og vil ikke at de ansatte skal syntes jeg kler på barnet feil klær😆 Anonymkode: 959b6...f68 Sønnen min brukte så og si bare ullbody/genser og longs fra oktober og til det ble varmt igjen. Virket som de fleste barna løp rundt sånn. Tenker det er mest komfortabelt når de skal ha mellomlag pluss dress over når de er ute. Barnehagen vår ønsker longs fremfor strømpebukse, men da fordi de syns det enklere å bare skifter sokkene hvis de blir våte på bena. Av strikket ull har vi hatt ulldress som ble brukt som mellomlag (lurt med glidelås for å spare tid for de ansatte). I tillegg til en ulljakke som ble brukt som mellomlag før det var så kaldt at han trengte mellomlag på bena også. Syns ikke dette er dumme spørsmål. Sønnen min blir 4 og har begynt på store barn. Jeg syns fortsatt bekledning er vanskelig🙈 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 Verste jeg ser er barnehagebarn som flyr rundt i stømpebuksa. Tenker mitt om de foreldrene der. Anonymkode: 1eb1d...537
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #14 Skrevet 7. september 2021 Bor litt lengre nord enn deg. Har ei på samme alder. Kjører bare ull hele tiden. Veldig fornøyd med nye settene til Name it 👌 Brukte mye body før, men har begynt å handle mer tynne ullgensere og bukser i sett og dropper bodyen heller. Av hjemmestrikk brukes: Barnehagevotten i ull Pannebånd i kløfri ull Ullbukse Tykkere ullgenser Ullsokker til å ha i støvler / vintersko Strikket balaclava Anbefaler deg å sniktitte litt på hva de andre ungene har om du er usikker. Det gjør jeg 😁 Anonymkode: ea038...786
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #15 Skrevet 7. september 2021 Nå er det ganske varmt enda her, men bruker stort sett ullundertøy og strikkede ullklær når det begynner bli kaldt. Ikke helt aktuelt enda med tanke på at det omtrent er for varmt gå i shorts og T-skjorte her for tida 😅 Anonymkode: 591bd...4bc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #16 Skrevet 7. september 2021 Ull regulerer temperaturen og holder på fuktighet, så det vil sjeldent bli for varmt. Minste min ble født i juli, og måtte ha sånn pute pga hoftene. Hun ble gjennomsvett under den puta med bomullsklær, men ikke når hun hadde ull under. Anonymkode: 591bd...4bc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #17 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruker det samme som de bruker hjemme. Jeg er veldig glad i gullkorndesign-klærna pga kvaliteten. Har en del fra kappahl og lindex også. Ull bruker mine fra oktober/november kanskje, om ikke senere. Bor langt sør på vestlandet, og her går vi fortsatt i shorts og tskjorte... Av uteklær er jeg mest fornøyd med reflex sine klær. Anonymkode: fd37f...617 Fra Moi? Anonymkode: f76c8...b29
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #18 Skrevet 7. september 2021 Kle komfortabelt og varmt ☺️ Ser du skriver om strømpebukse. Om vinteren kan være våt er mitt tips å tenke tights/sokker i stedet - ofte blir det litt vått på føttene (f.eks på vei inn i garderoben kan det lett tråkkes på en søleflekk), og det kan være enklest for både barn og ansatte å bare skifte ullsokker. Anonymkode: 098a8...dc3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #19 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for svar. Har en del fra marmar, konges sløjd og wheat, men det er gode og behagelige hverdagsklær i bomull, så da er det innafor å bruke det tenker jeg? Er ikke redd for klærne, de er jo kjøpt for å bli brukt😊 Tenkte å kjøpe inn ull til høsten og vinteren nå. Er det greit med body og stillongs/ullbukse? Brukte mye strømpebukser i ull hjemme i fjor vinter, men er det for "ukledd" å gå i strømpebukse i barnehagen? Er det best med sokker+bukse/leggings?🤷♀️ både jeg og min mor strikker, så blir en del hjemmestrikk i tillegg. Er det noen som har tips til strikkaklær som er praktiske i barnehagen? Blir rompere etc upraktisk? Sikkert litt dumme og rare spørsmål, men er første barnet og vil ikke at de ansatte skal syntes jeg kler på barnet feil klær😆 Anonymkode: 959b6...f68 Du overtenker - Shit Anonymkode: 84d84...a25 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #20 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Verste jeg ser er barnehagebarn som flyr rundt i stømpebuksa. Tenker mitt om de foreldrene der. Anonymkode: 1eb1d...537 Ja, helt forferdelig. De burde få bot🙄 Anonymkode: 84d84...a25 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå