AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Er det noen som vet hva det koster for narkose hos tannlege? Kun pris for narkose i stede for vanlig bedøvelse. Synes det er litt vanskelig å finne ut og får høre så mye forskjellig fra bekjente. Anonymkode: fe5e9...d13
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Normalt er fra 6k Anonymkode: 33dc3...522
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Tannhelsetjenesten i Vestland fylkeskommune oppgir en pris på kr 10700 som tillegg for tannbehandling i narkose. Jeg vil anta at private tilbydere ligger minst på dette nivået. Anonymkode: 57bdd...6c8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Det kommer an på hvilke tannlege du velger. Jeg tror noen leier inn anestesileger. Det er jo noen som bruker lystgass, det tannleger selv utdannet i. Har du vurdert å kontakte TOO siden du har så tannlegeskrekk? Anonymkode: cd303...0f3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Vil bare opplyse om at hverken narkose eller lystgass er noe som særlig mange tannlegepraksiser tilbyr. Tannbehandling i narkose krever anestesilege og -sykepleier og utstyr for narkose. Lystgass krever at tannlegen har utstyr for dette og en lisens for lystgassbehandling. Anonymkode: 57bdd...6c8 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Vil bare opplyse om at hverken narkose eller lystgass er noe som særlig mange tannlegepraksiser tilbyr. Tannbehandling i narkose krever anestesilege og -sykepleier og utstyr for narkose. Lystgass krever at tannlegen har utstyr for dette og en lisens for lystgassbehandling. Anonymkode: 57bdd...6c8 Veldig mange tilbyr dette. Anonymkode: 33dc3...522
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 Jeg ble henvist av tannlegen min til kjeveortoped på sykehuset for vurdering av visdomstennene mine som må opereres ut og for tannlegeskrekk. Kjeveortopeden henviste meg videre til et terapiprogram hvor jeg venter på plass og innvilget operasjon under narkose. Det går inn under en vanlig operasjon på sykehuset så jeg betaler ikke noe og opereres nå på fredag. Anonymkode: 05bb6...c2d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Veldig mange tilbyr dette. Anonymkode: 33dc3...522 Det kommer nok veldig an på hvor du bor. Anonymkode: 57bdd...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det kommer an på hvilke tannlege du velger. Jeg tror noen leier inn anestesileger. Det er jo noen som bruker lystgass, det tannleger selv utdannet i. Har du vurdert å kontakte TOO siden du har så tannlegeskrekk? Anonymkode: cd303...0f3 Har ikke tannlegeskrekk, men reagerer ikke på sprøytebedøvelsen. Har tatt mange uten effekt. Vet ikke om det er andre alternativer for smertelindring for jeg tåler smerte ekstremt dårlig. Anonymkode: fe5e9...d13
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vil bare opplyse om at hverken narkose eller lystgass er noe som særlig mange tannlegepraksiser tilbyr. Tannbehandling i narkose krever anestesilege og -sykepleier og utstyr for narkose. Lystgass krever at tannlegen har utstyr for dette og en lisens for lystgassbehandling. Anonymkode: 57bdd...6c8 Jeg vet det tilbys her jeg bor. Lystgass er vel bare for angst? Anonymkode: fe5e9...d13
Elefantenirommet Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 Det kommer an på hvor mye som skal gjøres og dermed hvor mye narkose du trenger. Der jeg går må jeg betale 3500,- ekstra «per narkose», det sto tre stk på fakturaen da jeg var ferdig. Da hadde jeg gjort mye. Jeg synes det var verdt det! 1
Fiora Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 Jeg fjernet alle 4 visdomstennene på en gang i narkose. Tror det kom på ca 18000, mener helfo dekket 12000 (ca) på grunn av påvist tannlegeskrekk og at det faktisk ikke var mulig for meg å få dette gjort uten narkose. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #14 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ikke tannlegeskrekk, men reagerer ikke på sprøytebedøvelsen. Har tatt mange uten effekt. Vet ikke om det er andre alternativer for smertelindring for jeg tåler smerte ekstremt dårlig. Anonymkode: fe5e9...d13 Har ikke tannlegen din et forslag til deg da? Jeg kjenner en som trakk visdomstenner i narkose. Det kostet 20000 til sammen. Anonymkode: cd303...0f3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #15 Skrevet 8. september 2021 Jeg fikk beskjed om ca 20.000 inkludert å fjerne to tenner, og kun det. Tviler sterkt på så billig som mange her skriver... Anonymkode: b2b80...b64
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #16 Skrevet 8. september 2021 Jeg betalte 7500 for narkose og fire tenner trukket. Privat kjeveortoped og innleid anestesilege. Jeg lette land og strand i flere år før jeg fant denne tannlegen. Det offentlige systemet er smalt, er for det meste de som kommer inn under PU som får narkose der. Å få dokumentert skrekken var tilnærmet umulig da det ikke er tannlegen jeg er redd for men sprøytene. Borret alle hull uten bedøvelse hele livet pga det og vurderte å trekke uten også. Er mange år siden så prisen har nok mere enn doblet seg. Anonymkode: b0931...4be
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #17 Skrevet 8. september 2021 Har betalt 0 kr de gangene jeg har vært i narkose, mulig det er pga medisinske årsaker. Anonymkode: 7b06a...9b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå