AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Hei, Jeg ønsker meg en innekatt noe veldig, men borettslaget krever gode grunner til hvorfor jeg ønsker ett kjæledyr og ett simpelt ønske holder ikke. Jeg er ikke blind eller behøver katt for helse, men noen ganger er det litt ensomt hjemme så å ha en innekatt hadde hvert veldig koselig. Jeg vet at det er flere i blokkene som har kjæledyr. Kan dere gi meg eksempler på ting jeg kan skrive i søknaden (gode grunner til hvorfor jeg vil ha kjæledyr)? Liksom "sosiale og velferdsmessige hensyn" (vet ikke helt hva det betyr) Takk ♥ Anonymkode: 2125d...fd2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Katter er til godt selskap, de er koselige, plager ikke naboer og mange katter trenger et hjem Anonymkode: e8fd6...09e 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Tror jeg først ville undersøkt hva som er god grunn nok. Må man ha en medisinsk diagnose eksempelvis, mental eller fysisk? Eller er som du sier sosiale hensyn godt nok? Kjenner ei som sliter mye med ensomhet, her er det sosial angst i bildet da, så hun ønsker kontakt men det er veldig slitsomt og vanskelig for henne, så hun har dyr for å motvirke for mye ensomhet. Hun har lov til å ha dyr uavhengig der hun bor da. En innekatt er jo lite til bry for andre, jeg har hatt en fosterkatt i 5 uker og ingen av naboene mine vet jeg har fått meg husdyr enda vi bor i samme oppgang:P Anonymkode: a0490...496
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #4 Skrevet 8. september 2021 Må du informere borettslaget da? Siden det er snakk om innekatt og de mest sannsynlig ikke vil merke noe.. Anonymkode: a807e...9ae 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #5 Skrevet 8. september 2021 Les innekattedommen! Anonymkode: 0d7a0...92c 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #6 Skrevet 8. september 2021 Emmelinedommen. https://www.ht.no/incoming/article140863.ece Anonymkode: 721c9...f10 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #7 Skrevet 8. september 2021 Rent juridisk skal det vel faktisk en del til for at de skal kunne nekte deg innekatt? Om du eier leiligheten og katten bare er inne, er den ikke til sjenanse for noen. Du kan ha retten på din side, om du orker å ta opp kampen mot styret. Anonymkode: 90ba9...f78 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 Å ha innekatt er direkte dyreplageri. Hvorfor skal katten lide for din underholdning? Anonymkode: a343a...3e7 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å ha innekatt er direkte dyreplageri. Hvorfor skal katten lide for din underholdning? Anonymkode: a343a...3e7 Hvorfor synes du det er dyreplageri? Anonymkode: e8fd6...09e 2
Kjetil E Skrevet 8. september 2021 #10 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei, Jeg ønsker meg en innekatt noe veldig, men borettslaget krever gode grunner til hvorfor jeg ønsker ett kjæledyr og ett simpelt ønske holder ikke. Jeg er ikke blind eller behøver katt for helse, men noen ganger er det litt ensomt hjemme så å ha en innekatt hadde hvert veldig koselig. Jeg vet at det er flere i blokkene som har kjæledyr. Kan dere gi meg eksempler på ting jeg kan skrive i søknaden (gode grunner til hvorfor jeg vil ha kjæledyr)? Liksom "sosiale og velferdsmessige hensyn" (vet ikke helt hva det betyr) Takk ♥ Anonymkode: 2125d...fd2 Hvis du skal ha den som innekatt trenger du ikke å forhøre deg med styret en gang. Man har faktisk en høyesterettsdom på at et borrettslag ikke kan nekte folk å ha innekatt. Den såkalte Emelinedommen. 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #11 Skrevet 11. september 2021 Hvis du absolutt må komme med en forklaring, kan du bare si at du måtte ta over katten etter ei som ble syk, var allergisk, eller hva enn du finner på. Si at det var deg eller avlivning. Når noen skal gå så inn på andres private affærer, er det bare å gi dem en oppdiktet historie. Hvis katten din kun er innekatt er det ingen som plages av at den er i leiligheten. Anonymkode: a96a3...fbf 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #12 Skrevet 11. september 2021 Juridisk sett kan ikke borettslaget ditt kreve noe eller nekte deg å ha katt. Det har vært et par kattesaker i rettsvesenet og borettslaget har tapt. Meld gjerne fra om at du har katt for å beholde en viss husfred men de kan egentlig ikke kreve det heller. Hilsen styreleder Anonymkode: fd0ac...61b 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #13 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 11.51): Hvorfor synes du det er dyreplageri? Anonymkode: e8fd6...09e Hvordan kan du ikke klare å skjønne at det å stenge en katt inne i en leilighet hele livet er humant? Det hadde ikke vært greit med en hund, hvorfor mener du det er ok med en katt? Null bevegelse, null sanseinntrykk, bare sitte inne i en leilighet dag ut og dag inn i 13 år og bæsje i en kasse. Kan virkelig ikke forstå at det er lov engang. Det er det mest egoistiske jeg noen gang hører om. Stakkars dyr. Anonymkode: a343a...3e7 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #14 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan kan du ikke klare å skjønne at det å stenge en katt inne i en leilighet hele livet er humant? Det hadde ikke vært greit med en hund, hvorfor mener du det er ok med en katt? Null bevegelse, null sanseinntrykk, bare sitte inne i en leilighet dag ut og dag inn i 13 år og bæsje i en kasse. Kan virkelig ikke forstå at det er lov engang. Det er det mest egoistiske jeg noen gang hører om. Stakkars dyr. Anonymkode: a343a...3e7 Ikke er humant** Anonymkode: a343a...3e7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #15 Skrevet 12. september 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan kan du ikke klare å skjønne at det å stenge en katt inne i en leilighet hele livet er humant? Det hadde ikke vært greit med en hund, hvorfor mener du det er ok med en katt? Null bevegelse, null sanseinntrykk, bare sitte inne i en leilighet dag ut og dag inn i 13 år og bæsje i en kasse. Kan virkelig ikke forstå at det er lov engang. Det er det mest egoistiske jeg noen gang hører om. Stakkars dyr. Anonymkode: a343a...3e7 Kan da lufte katter i bånd også? Og hvorfor er det verre å ha katter inne enn å fisk i akvarium eller hamster i bur? Anonymkode: 09db2...3da 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #16 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (På 11.9.2021 den 6.47): Hvordan kan du ikke klare å skjønne at det å stenge en katt inne i en leilighet hele livet er humant? Det hadde ikke vært greit med en hund, hvorfor mener du det er ok med en katt? Null bevegelse, null sanseinntrykk, bare sitte inne i en leilighet dag ut og dag inn i 13 år og bæsje i en kasse. Kan virkelig ikke forstå at det er lov engang. Det er det mest egoistiske jeg noen gang hører om. Stakkars dyr. Anonymkode: a343a...3e7 Siden kun ca.2% av Norges befolkning er veganere så vil jeg tro du støtter produksjon av griser som lever så trangt hele sitt liv at de knapt kan snu seg, støtter kyr som står inne dag inn og dag ut med lenke rundt halsen(minus de 8 ukene de får være ute, halleluja) og høns som står så trangt hele sitt liv at de har mer plass i ovnen når de blir stekt. Men innekatter, det er dyremishandling det! Det er heller ikke en selvfølge at en innekatt er inne hele livet heller. Min innekatt har et inngjerda område å gå ute på og den får mosjon i bånd. Dette gjelder, jeg vil faktisk tro, de fleste innekatter. Også slipper de å bli påkjørt, torturert, drept, skutt, kidnappa, skadet eller drepe millioner av andre dyr årlig. Jippi Anonymkode: e8fd6...09e 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #17 Skrevet 12. september 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Men innekatter, det er dyremishandling det! Det er heller ikke en selvfølge at en innekatt er inne hele livet heller. Min innekatt har et inngjerda område å gå ute på og den får mosjon i bånd. Dette gjelder, jeg vil faktisk tro, de fleste innekatter. Også slipper de å bli påkjørt, torturert, drept, skutt, kidnappa, skadet eller drepe millioner av andre dyr årlig. Jippi Og i store deler av verden så blir det å la en katt gå ute sett på som dyremishandling, men som vanlig så vet vi jo best i Norge... Anonymkode: 09db2...3da
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #18 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og i store deler av verden så blir det å la en katt gå ute sett på som dyremishandling, men som vanlig så vet vi jo best i Norge... Anonymkode: 09db2...3da Selvfølgelig. Norge eier jo fasiten på alt mulig. Anonymkode: e8fd6...09e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå