Hr. Aktiv Skrevet 7. september 2021 #21 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vist far har truet med kidnapping og er en ustabil person ville jeg isåfall startet med samvær med tilsyn. Skal en del til for å ikke ha noe samvær i heletatt. Er han et godt forbilde? Er han stabil? Driver han med rus? Er det psykisk/fysisk vold i bildet? At han er litt vinglete er ikke nok til å holde tilbake samvær eller verdt konsekvensene for barnet i senere tid. Anonymkode: c24f9...e5d Hvordan kan du starte med samvær under tilsyn? Tenkte du selv? Det er null stress å holde barnet igjen via en advokat. Ingen sanksjoner er det heller mot denne praksis. https://mannsforum.no/nyheter/fars-rettigheter-nar-mor-nekter-samvar/
Loff77 Skrevet 7. september 2021 #22 Skrevet 7. september 2021 Blod skrev (1 minutt siden): I en situasjon der far er voldelig, er det vel tydelig hvem som er best egnet til å ta slike valg? Selvsagt, det kan ikke vi vite. Nei, men når en part er voldelig tenker jeg han kan vente med å ha barnet på overnatting til de har snakket med familievernkontoret, spesielt siden måten han prøver å få til overnatting på kan være svært traumatiserende for barnet. Nettop, man hører en side og alle er 100% enig med mor, merkelig
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #23 Skrevet 7. september 2021 Forhold deg rolig til barnet er hjemme. Mår barnet er hjemme igjen, trenger du å ta i litt hardere skyts. Jeg regner med at du har du sier her, at han tvinger igjennom overnatting og endrer etter sitt eget vel befinnende, samt dokumentasjonen på volden. Du trenger å ta kontakt med advokat. Og hold igjen samvær fram til der er en enighet, en skriftlig avtale. En som er til barnets beste. Anonymkode: ea768...366
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #24 Skrevet 7. september 2021 Hr. Aktiv skrev (8 minutter siden): Hvordan kan du starte med samvær under tilsyn? Tenkte du selv? Det er null stress å holde barnet igjen via en advokat. Ingen sanksjoner er det heller mot denne praksis. https://mannsforum.no/nyheter/fars-rettigheter-nar-mor-nekter-samvar/ Nei, det går igjennom barnevern/ mekling evnt. Rettsavgjørelse Anonymkode: c24f9...e5d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #25 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Joda det kan hun. Hun har hovedomsorg og det foreligger ingen skriftlig samværsavtale. Dessuten frarådes overnatting hos forelder nr 2 når barnet er bare 1 år. Dersom mor har foreldreansvaret alene så stiller hun faktisk enda sterkere. Anonymkode: a9504...d09 Nei det kan hun ikke Anonymkode: 36afe...1f9
Hr. Aktiv Skrevet 7. september 2021 #26 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, det går igjennom barnevern/ mekling evnt. Rettsavgjørelse Anonymkode: c24f9...e5d Hvorfor bruke penger på en rettssak der dommen ikke har noen tvang? Du står jo uansett helt fritt i å sabotere så hvorfor da bruke tid og energi på en rettssak?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #27 Skrevet 7. september 2021 WhisperingWind skrev (3 timer siden): Har du det skriftlig? Ts. At han ikke skal levere barnet tilbake? Ja har det på melding. Anonymkode: 8fdf7...705 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #28 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ts. At han ikke skal levere barnet tilbake? Ja har det på melding. Anonymkode: 8fdf7...705 Da ville jeg nektet. Uten avtale, og hvis barnet bor hos deg, gjør du som du vil så lenge du ikke nekter alt samvær. Tilby ham å komme hjem til deg, og ha en tredjeperson til stede hvis han tar imot tilbudet. Anonymkode: 1daf5...f10 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #29 Skrevet 8. september 2021 Dere bedrevittere i tråden her wr nok det samme ubrukelig fedre mange kvinner har forlatt. Barnet her er kun 1 år gammel! Ta kontakt med politiet at faren nekter å levere tilbake og la de bli involvert. Etter du får ungen tilbake nekter du samvær uten tilsyn frem til samvær er på plass. Ingen gir overnatting av en 1 åring til den som ikke har hatt daglige omsorget til ungen. Anonymkode: e65ea...261
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. september 2021 #30 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ts. At han ikke skal levere barnet tilbake? Ja har det på melding. Anonymkode: 8fdf7...705 Det er trussel om kidnapping. Hadde kontaktet barnevernet og politiet og rådført meg. Du sa han var voldelig mot deg? Ble det noen gang dokumentert på sykehus/politianmeldt?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #31 Skrevet 8. september 2021 Faren kan ikke kidnappe sitt eget barn. Hvis han velger å beholde barnet hos seg, så kan han det, og det er ingenting politiet har noe med. Har man en tinglyst avtale derimot, så blir det noe annet. Anonymkode: 321c0...40f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #32 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva er grunn nok for å holde tilbake samvær? Vi har ingen skreven avtale da vi ikke har kommet så langt. Vi er på vei men må ta det gjennom familievernkontoret. Nå har far til barnet endret på klokkesletta til samværet, i tilegg til at han truer med å ikke levere barnet tilbake til meg etter samvær. Jeg har gitt beskjed om at vi må snakke sammen på familievernkontoret for å komme frem til en løsning, men han er fast bestemt på å ha barnet over natten hos seg. Barnet har aldri sovet noen annen plass en hjemme før, og jeg er ikke komfortabel med det da konfliktnivået er såpass høyt og han evner ikke alltid å se barnets behov, da han setter seg selv først. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Vi har ikke time før om noen uker for å snakke sammen. Anonymkode: 8fdf7...705 Få meklingsattest og gå til sak. Å true slik viser at han ikke er samarbeidsvillig og det kan han tape mye på. Du kan også si ifra til fvk i håp om å få en time kjappere, for dette er jo en krisesituasjon. Anonymkode: 7b43d...f2a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #33 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Få meklingsattest og gå til sak. Å true slik viser at han ikke er samarbeidsvillig og det kan han tape mye på. Du kan også si ifra til fvk i håp om å få en time kjappere, for dette er jo en krisesituasjon. Anonymkode: 7b43d...f2a Uenig. Ts har ingenting å vinne på rettssak. Med omsorgen hos seg og ingen avtale kan hun diktere samværet. Anonymkode: 1daf5...f10
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #34 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Joda det kan hun. Hun har hovedomsorg og det foreligger ingen skriftlig samværsavtale. Dessuten frarådes overnatting hos forelder nr 2 når barnet er bare 1 år. Dersom mor har foreldreansvaret alene så stiller hun faktisk enda sterkere. Anonymkode: a9504...d09 Så lenge barnet har bodd med begge foreldre frem til nå og er trygg i hjemmet til far så frarådes ikke overnatting. Det er om barnet kun har vært hos en forelder hele veien og ikke sovet hos den andre. Anonymkode: 7b43d...f2a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #35 Skrevet 8. september 2021 Da eks sa at jeg ikke fikk ta med mitt barn hjem til meg så ringte jeg politiet. De fikk notert situasjonen og kontaktet barnevernet for meg. Barnevernet kunne heller ikke gjøre stort og henviste meg til fvk. De har jo ingen myndighet, men da kunne jeg få meklingsattest og gå til sak. Anonymkode: 7b43d...f2a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #36 Skrevet 11. september 2021 AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 18.48): Hva er grunn nok for å holde tilbake samvær? Vi har ingen skreven avtale da vi ikke har kommet så langt. Vi er på vei men må ta det gjennom familievernkontoret. Nå har far til barnet endret på klokkesletta til samværet, i tilegg til at han truer med å ikke levere barnet tilbake til meg etter samvær. Jeg har gitt beskjed om at vi må snakke sammen på familievernkontoret for å komme frem til en løsning, men han er fast bestemt på å ha barnet over natten hos seg. Barnet har aldri sovet noen annen plass en hjemme før, og jeg er ikke komfortabel med det da konfliktnivået er såpass høyt og han evner ikke alltid å se barnets behov, da han setter seg selv først. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Vi har ikke time før om noen uker for å snakke sammen. Anonymkode: 8fdf7...705 kun ved vold, mistanke om seksuell misbruk eller redd barnefar kinapper barna, eller at han rett og slett ikke har gir de det de trenger og det kan være omsorgsvikt Anonymkode: c9313...432
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #37 Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 6.09): Da ville jeg nektet. Uten avtale, og hvis barnet bor hos deg, gjør du som du vil så lenge du ikke nekter alt samvær. Tilby ham å komme hjem til deg, og ha en tredjeperson til stede hvis han tar imot tilbudet. Anonymkode: 1daf5...f10 Veldig enig med henne over! Anonymkode: 27eed...ea0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå