Gå til innhold

Munnbind-bruk & vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

:vinke:🙈

Er det flere som opplever bruken av munnbind som strevsom? Jeg får hèlt kula av å bruke det.

(Det er selvsagt ikke et alternativ å droppe, så trenger tips som kan gjøre det litt enklere. Mye nærere å hyperventilere med munnbind på.) Pulsen fyker i taket. 

I morgen skal jeg ha vaksine og flere grunner gjør at jeg gruer meg skikkelig. 

Skulle satt første dose for lenge siden, men greide å engste på meg faktisk sykdom, så lå rett ut med smertestillende. 

Kan ikke risikere dette igjen. Litt tips og triks til hva som har hjulet en som er redd, hadde vært topp :hjerte: 

#Pinglefrøken 

Anonymkode: 9adbc...832

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde masse angst før min også. For meg hjalp det å ha med en god venninde, og godt headsett så jeg kunne koble ut med musikk og video på telefon. 

Munnbinn er et saligt stress men nødvendigt, så jeg har utstyrt meg med sånn munnbinn "cage" som hjelper å holde masken bort fra munn .

Anonymkode: 3c3ff...f2d

Skrevet

Har det noe å si hva slags munnbind? Jeg syns engangs er litt stress, men har et fra apoteket som sitter bedre og er behagelig. Syns det er lettere å puste gjennom det.

Anonymkode: 690f1...6e8

Skrevet

bruker egene selv, mine er kjøpt fra apotek eller bestilt over nett. Nå sies det vell att "ANY mask is better than NO mask", men er du i tvil går det nokk fint ann å rådføre seg med lege eller apotek annsatte etc :)

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde masse angst før min også. For meg hjalp det å ha med en god venninde, og godt headsett så jeg kunne koble ut med musikk og video på telefon. 

Munnbinn er et saligt stress men nødvendigt, så jeg har utstyrt meg med sånn munnbinn "cage" som hjelper å holde masken bort fra munn .

Anonymkode: 3c3ff...f2d

Takk for tips! 🙂Kanskje er det så enkelt at noe på øret, hjelper på. Fint svar :klem:

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Har det noe å si hva slags munnbind? Jeg syns engangs er litt stress, men har et fra apoteket som sitter bedre og er behagelig. Syns det er lettere å puste gjennom det.

Anonymkode: 690f1...6e8

Så fin påminnelse! :Nikke: Jeg har kjøpt et Tufte munnbind + filter på apotek. Tidligere har jeg brukt engangs, så kanskje jeg opplever dette munnbindet som noe lettere 🙂

13 minutter siden, Alliecay said:

bruker egene selv, mine er kjøpt fra apotek eller bestilt over nett. Nå sies det vell att "ANY mask is better than NO mask", men er du i tvil går det nokk fint ann å rådføre seg med lege eller apotek annsatte etc :)

Takk for svar! Har fra apotek, så satser på at kvaliteten er ørlitt bedre enn med engangs :klem:

Anonymkode: 9adbc...832

Skrevet

Hvis du ringer inn og forklarer problemstillingen, så er de fleste der veldig behjelpelige😊 Det er fullt mulig å få tatt vaksine uten munnbind, hvis man er redd for angstanfall. (En venn av meg fikk vaksinen utendørs pga angst)

Hvis du møter opp til ordinær vaksinering, så ta med en venn, kanskje det gjør det lettere. 

• Opprett ny...