Gå til innhold

Gjestehus til gjester i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen og jeg har tenkt på å flytte til utlandet. Det er vel eventyrlyst kombinert med fint vær, god mat og natur vi liker. Det er også mye billigere der. Vårt dilemma er det med venner. Vi vil gjerne beholde kontakten med dem. Tror dere det å kjøpe en leilighet i samme byen kunne vært noe? De ville den stått tom fram til venner eller familie kom på besøk. Da hadde alle fått mer pusterom, og besøket kan være så lenge de måtte ønske. 

Hva hadde dere tenkt om dere ble bedt på besøk og det var en slik ordning?

Anonymkode: 5f7f2...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke om dere har råd til det. Men ville i så fall vurdert å leie ut som airbnb eller noe i de periodene dere ikke har besøk.

Selv om jeg for min del hadde vurdert et hus med to ekstra soverom eller en liten hybelleilighet. De kommer jo for å tilbringe tid sammen med dere og om det blir langt unna så får dere jo ikke nødvendigvis så mye tid sammen.

Anonymkode: 816de...239

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke om dere har råd til det. Men ville i så fall vurdert å leie ut som airbnb eller noe i de periodene dere ikke har besøk.

Selv om jeg for min del hadde vurdert et hus med to ekstra soverom eller en liten hybelleilighet. De kommer jo for å tilbringe tid sammen med dere og om det blir langt unna så får dere jo ikke nødvendigvis så mye tid sammen.

Anonymkode: 816de...239

Vi har råd. Det er like dyrt med lite hus og leilighet som litt større hus. Vi ser på små landsbyer, så det er bare fem minutter unna hverandre. 
Dere tror ikke noen ville tenkt på dette som frekt? Jeg synes det å ha besøk to uker hjemme hos meg selv virker veldig slitsomt. Men å ha noen venner boende i nærheten og møtes til for eksempel middag eller noen dagsturer synes jeg hadde vært hyggelig.

Anonymkode: 5f7f2...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres helt fantastisk ut! 
 

Jeg synes det kan være slitsomt både å ha besøk og være på besøk, spesielt om man må tilbringe hvert øyeblikk sammen. Så du hadde heller slitt med å bli kvitt meg fra den leiligheten..

Heldige dere, det hele høres veldig spennende og romantisk ut:)

Anonymkode: 035a4...e56

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fantastisk ut. Jeg hadde elsket en slik løsning. Kan vi bli venner? 😂

Anonymkode: 8f5b3...f4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så positive svar dere kom med! Tusen takk! Dette er jo perfekt for meg, men jeg er en introvert. 

Anonymkode: 5f7f2...3c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...