Gå til innhold

Bo hos svigers? Konflikt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye gjeld har han, og fra hva? Å få barn med et pengesluk er ikke det lureste.. 

Anonymkode: bb2b3...682

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var veldig dyrt for en leilighet som aldri hadde blitt leid ut til den prisen ellers. 8000 for å ikke kunne låse døra? Nei.

Her får samboeren din ta praten. Be de fikse det i løpet av en uke, ellers må dere se dere om etter noe annet. Og jeg hadde vært veldig skeptisk til å bo et sted med fuktskader. 

De må ordne dette nå, ellers hadde jeg vurdert å betale den 1000 lappen i mellomlegg for samboeren din, om du har råd...

Anonymkode: 1cf17...a31

• Liker 5
Skrevet

Er 8000 billig, når dere ikke kan låse døren engang? Sånn du beskriver leiligheten, høres leiligheten dyr ut.

Anonymkode: 00d4f...a2d

• Liker 6
Skrevet

Foreldrene holder ikke hva de lover og baksnakker deg. Han har stor gjeld. Kom deg vekk! 

Anonymkode: 6d4ed...859

• Liker 4
Skrevet

Har du vurdert mulighetene for å kjøpe noe alene? Så kan samboeren din betale deg 4000kr i mnd. 

Jeg ville sjekket startlån, bostøtte og alt jeg kunne av banker. Tjener du lite? Hva med en ekstra jobb? 

Anonymkode: e2fe9...e97

• Liker 4
Skrevet

8000 kr/mnd for å leie en leilighet i elendig stand? Det er jo ikke billig i det hele tatt. Da må man kunne forvente en viss standard. Synes ikke dere virker kravstore.

Anonymkode: fd8be...227

• Liker 3
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Foreldrene holder ikke hva de lover og baksnakker deg. Han har stor gjeld. Kom deg vekk! 

Anonymkode: 6d4ed...859

Dette!! Og dere kan ikke LÅSE ytterdøren?? 😮

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er inkludert strøm og internett. De sa til oss at de normalt ville tatt 12000kr for denne leiligheten, noe jeg aldri kan se for meg noen ville betalt da dette er prisen på toppmoderne leiligheter med høy standar på Finn

Anonymkode: 38213...4aa

De får ikke leietakere til den summen og standarden. Selv ikke i Oslo.

Finn et annet sted - gjerne mindre og samme pris, men bedre standard.

Dere trenger en 2roms nå. Dere trenger heller ikke mer enn en 50m2 uten barn. 

Anonymkode: b9760...d2b

• Liker 2
Skrevet

Betaler du direkte til svigers sin Konto? Er du sikker på at typen din gjør det samme? 

Anonymkode: 9a4a5...01f

• Liker 2
Skrevet

Er du sikker på at typen din faktisk betaler? Sikker på at det ikke kun er du som betaler 4000? Isåfall forklarer det jo at sviger synes dere får leiligheten billig…

Jeg er også interessert i hva han betalte før du flyttet inn… Om han betalte 4000,- da er sviger sykt griske, om han betalte 8000,- så har han jo bedre råd enn han fremstiller. Merkelig uansett… Tipper svigers har fått 4000,- hele veien jeg, men nå er det du som betaler alt. 

Ikke - virkelig IKKE - få barn med ham før han har kvittet seg med all gjeld, og vist at han kan ha en ryddig økonomi. Da får dere heller vente til dere er godt oppi 40åra… Du har IKKE lyst til å låse deg fast i et sånt liv, med økonomisk rot og usikkerhet!  

Anonymkode: e2015...908

• Liker 4
Skrevet

Økonomi er viktig i nåtid og fremtid og det er også boforhold.

Det er faktisk helseskadelig å bo i en leilighet med fuktskader og tipper det også er litt for trekkfullt om vinteren der dere bor nå, det er Ikke et sted å bo på lang sikt. Og i alle fall ikke et sted å få barn. Hvor mye har du råd til å betale for en leilighet?  Her hadde jeg bare betalt mer enn samboer for å bo bedre. Virkelig. Og jeg hadde begynt å lete nå. Til svigers hadde svaret vært at" At helsa mi dessverre ikke har godt av å bo i leiligheten pga av fukt og trekk, men at du er så takknemlig for at de har hjulpet dere i den perioden og at det har vært fint å bo så nærme og blitt bedre kjent. Si at du setter stor pris på dem. men at nå er tiden inne for å bo i annen leilighet. Du kan jo også legge til at du synes det er riktig at de skal ha markedspris for leiligheten sin.  Og dette sier du etter du har funnet ny leilighet til deg og samboer. Da er det ikke noe pressmiddel for at de skal pusse opp eller lignende. Det blir mest ryddig sånn og du unngår diskusjoner. 

Og som noen har skrevet;  sjekk muligheten for lån og kjøp egen leilighet. Det er en god investering i livet. Samboer kan da leie av deg for kr 4000. Å komme inn på boligmarkedet er lurt. Kanskje blir det få m2 de første årene, men du/dere betaler ned på egen bolig. Selv om kjæreste ikke har råd til å betale mer enn kr 4000 i måneden og ikke får lån i bank, så kan du stå for lånet og også eierskap ved brudd. Uetisk? Nope, samboer hadde alternativt leid i en fuktskadet leilighet hos mor og far. I stedet leier han for samme sum hos deg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en handfull prinsipper jeg fulgte slavisk da jeg fortsatt datet. Noen av disse er:

- aldri bo nærmere svigers enn at du må sette deg i bilen 

- aldri date menn med forbruksgjeld. 

- ikke få barn med en mann som ikke er såpass etablert i livet at han ikke 1) har flyttet hjemmefra 2) eier egen bolig 

Anonymkode: d6741...00f

• Liker 2
Skrevet

Du skulle sett det før du flyttet inn. Jeg synes dere betaler mye når det er snakk om 8000kr. 

Redd dette kommer til å følge deg... kanskje du ender med å bli fanget. 

Det er mange som snakker og ikke handler. Jeg synes du er den intelligente. 

Anonymkode: ecddd...412

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...