AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Jeg har flyttet inn hos kjæresten min, i huset til foreldrene hans. Vi bor i en leilighet rett under foreldrene sin boplass, og leier her for en ganske liten sum (4000kr hver). Foreldrene hans er veldig snille og omtenksomme, og jeg har blitt veldig glad i de. Likevel føler jeg på endel ting. Før jeg flyttet inn her bodde jeg i en moderne, lys og pen leilighet. Her er det svært gammelt, store tunge møbler, ingen farge på veggene. Ytterdøren er så ødelagt at vi ikke kan låse den, elektrisitet, gulvet har fuktskader, kjøkkenet løsner (skuffer, skap etc). Det er også svært dårlig isolert så varme/kulde blir ett stort problem på sommer/vinteren. Før jeg flyttet inn ble de lovet ny dør, gulv og etc. Men nå som jeg faktisk har flyttet inn blir dette en ukomfortabel samtale med foreldrene. Jeg har ikke vært med på samtalen, men har fått høre via kjæresten at de mener vi(jeg) aldri blir fornøyd, at de lar oss leie såpass billig at vi ikke burde klage, at når de var ung hadde de det mye dårligere og at om vi ikke trives kan de finne noen andre som betaler mer. Jeg ser foreldrene sitt poeng, og kunne gjerne funnet en annen leilighet til en 1000lapp mer i måneden for å bodd med bedre standar. Men kjæresten min har ikke råd til å flytte da han har stor gjeld. Vi har også snakket om barn om 1-2 år, noe som gjør at jeg ikke ser for meg å bo slik som dette i all evighet. Hva skal jeg/vi gjøre? Ser for meg det bare blir konflikter og lovnader, selv om jeg er veldig glad i foreldrene hans. I tillegg vil jeg ikke trives her i 4-5 år. Anonymkode: 38213...4aa
Gjest padawan Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Jeg har bodd i umiddelbar nærhet av svigers en gang og aldri mer.
Hactar Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Avhengig av beliggenhet, synes Jeg dere betaler relativt dyrt for en ubekvem bosituasjon hvor standarden er dårlig og det er vanskelig å stille krav pga relasjonen til huseier. Har dere ikke råd til å flytte og få noe høyere husleie, bør barn vente. Jeg tenker kjæresten din må få ordnet opp med gjelden sin før han har råd til å få barn. Ville ønsket meg en bedre bolig og tryggere økonomi før jeg fikk barn. 41
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Hactar skrev (1 minutt siden): Avhengig av beliggenhet, synes Jeg dere betaler relativt dyrt for en ubekvem bosituasjon hvor standarden er dårlig og det er vanskelig å stille krav pga relasjonen til huseier. Har dere ikke råd til å flytte og få noe høyere husleie, bør barn vente. Jeg tenker kjæresten din må få ordnet opp med gjelden sin før han har råd til å få barn. Ville ønsket meg en bedre bolig og tryggere økonomi før jeg fikk barn. Ja det er nettopp dette. Vi kunne betalt 1000kr mer og bodd i en normal leilighet. Og det er slik jeg tenker også, at barn må vente til vi ikke bor her mer men det kan jo gjerne ta 4-5 år da han først må bli kvitt gjelden for så spare opp egenkapital. Men klokken begynner å tikke om vi venter såpass lenge med barn. Anonymkode: 38213...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Flytt til et annet sted i landet hvor dere får en finere bolig til lavere pris. 8000 for den boligen der høres dyrt ut. Anonymkode: ca252...ccc 16
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 8000,- er ganske mye - er strøm, internett etc inkludert? Anonymkode: e895b...a36 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 8000 er ikke billig for dette. 4000 derimot er greit. Anonymkode: 6e504...c58 11
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 8000,- er ikke spesielt billig nei. Jeg ville sett meg om etter noe annet, og med god avstand fra svigers. Det fører ingenting godt med seg å bo så tett oppi hverandre. Anonymkode: ad7aa...571 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 8000,- er ganske mye - er strøm, internett etc inkludert? Anonymkode: e895b...a36 Det er inkludert strøm og internett. De sa til oss at de normalt ville tatt 12000kr for denne leiligheten, noe jeg aldri kan se for meg noen ville betalt da dette er prisen på toppmoderne leiligheter med høy standar på Finn Anonymkode: 38213...4aa 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 Min datter bor på loftet i en liten leilighet, hun betaler 4500 inkludert strøm og nett. Høres helt sprøtt ut å betale den 8000 kr for et slikt hull. Anonymkode: 95575...070 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 8000,- er ikke spesielt billig nei. Jeg ville sett meg om etter noe annet, og med god avstand fra svigers. Det fører ingenting godt med seg å bo så tett oppi hverandre. Anonymkode: ad7aa...571 Ja men jeg er blitt satt i den posisjonen at dersom jeg flytter må jeg bo uten kjæresten min, da han ikke har råd til å bo andre steder Anonymkode: 38213...4aa
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men jeg er blitt satt i den posisjonen at dersom jeg flytter må jeg bo uten kjæresten min, da han ikke har råd til å bo andre steder Anonymkode: 38213...4aa Hvis forholdet er bra tåler det at dere bor hver for dere en stund. Alternativet er jo å skjevfordele utgiftene om du har bedre råd enn han. Men om han bor hjemme og får nedbetalt gjelden før dere evt kjøper noe felles er det jo bare en fordel for deg. Anonymkode: ad7aa...571 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja men jeg er blitt satt i den posisjonen at dersom jeg flytter må jeg bo uten kjæresten min, da han ikke har råd til å bo andre steder Anonymkode: 38213...4aa Han kan vel betale 4000 av husleigen uansett hvor han bor om dere finner ett annet sted? Hva betalte gan for leiligheten før du flyttet inn? Om han betalte 4000 synest jeg dem er ganske griske ved å kreve 4000 av deg på toppen Anonymkode: 95575...070 13
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #14 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja men jeg er blitt satt i den posisjonen at dersom jeg flytter må jeg bo uten kjæresten min, da han ikke har råd til å bo andre steder Anonymkode: 38213...4aa Om 4000 kr er det han har til rådighet, og du har råd til å betale det samme, vil jeg absolutt si dere har råd til å flytte. Svigers kommer neppe til å få noen til å betale 12000 for det hølet der. Anonymkode: ca252...ccc 11
Mrs.Under Skrevet 7. september 2021 #15 Skrevet 7. september 2021 Om han klarer å betale 4000 kr i mnd nå, og du klarer 4000 nå og så øke til 5000 så flytt. Uansett hvor dere bor i landet er 8000 kr for mye for den standarden du beskriver. Så dette er enkelt, det er bare si til svigers at dere ikke vil snylte på dem, og at du virkelig unner dem 12 000 kr mnd i husleie siden det er det de mener leiligheta kan leies ut for, og så flytter dere. Case closed! 13
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #16 Skrevet 7. september 2021 8000,- i måneden for en leilighet med ulåsbar inngangsdør høres dyrt ut, uansett hvor i landet det er Jeg ville sett meg om etter noe annet til samme pris, kanskje dere kan gå litt ned på størrelse? Dersom dere får noe bedre for en tusenlapp ekstra så kan vel du spytte inn den? Også kan dere si til svigers at dere har kommet fram til at det er urimelig av dere å påføre de reduserte leieinntekter fordi de lar dere bo der billigere, og at de kan finne noen andre til å leie til 12 000,- Anonymkode: e8a64...df6 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #18 Skrevet 7. september 2021 Det høres ut som om det å bo så nær vil skape flere konflikter på lang sikt, om ikke de ser at dere har et poeng npr dere nevner standaren på leiligheten. Jeg sier som andre her, flytt! Dere bør kunne finne en leilighet til 8000 et annet sted, som har bedre standard en dette her.... Anonymkode: caa36...242 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #19 Skrevet 7. september 2021 Jeg hadde aldri flyttet inn til et sted der jeg ikke hadde kunnet låse døra etter meg!! Hvordan får du sove på nettene? Dere kan ikke være sikre på at foreldrene hans ikke går inn der når dere er borte (selv om de som utleiere ikke har lov, med mindre dere har fått beskjed på forhånd, men den rollen mellom svigers og utleiere er ikke en god blanding!!!) Flytt!!!!! Anonymkode: 9dcce...8de 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #20 Skrevet 7. september 2021 Da får de finne noen som er villig til å betale mer for den rønna. Jeg hadde ikke bodd der. Anonymkode: cc2ae...c58 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå