Gå til innhold

klesvasken tørker aldri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg feil? 

Har ikke tørketrommel. Bor veldig lite (20 kvm). Henger opp klærne, og de kan henge i 48 timer og fortsatt ikke bli tørre. 
Blir luftfuktigheten for høy eller noe? Veldig slitsomt for må nesten alltid ha et tørkestativ stående i den bittelille leiligheten. 

Anonymkode: e7203...790

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, problemet er luftfuktigheten. Du kan også ødelegge rommet når det aldri tørker. 

bor du i kjeller? Du må åpne vinduene eller tørke klær ute når det ikke regner :) 

Anonymkode: 76dad...1aa

• Liker 6
Skrevet

Om du ikke har mekanisk ventilasjon i leiligheten må du enten tørke klær ute, tørke klær i et rom med åpent vindu eller (ditt beste alternativ) kjøpe en luftfukter som du har på når du tørker klær. 

Anonymkode: 82b53...69e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

eller kjøpe en luftfukter som du har på når du tørker klær. Anonymkode: 82b53...69e

Luft-AV-fukter tenker du kanskje på? 

Anonymkode: 73c3b...32c

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du ikke har mekanisk ventilasjon i leiligheten må du enten tørke klær ute, tørke klær i et rom med åpent vindu eller (ditt beste alternativ) kjøpe en luftfukter som du har på når du tørker klær. 

Anonymkode: 82b53...69e

Luftavfukter mener du vel.

Anonymkode: 521aa...14e

Skrevet

Et godt tips er også å snu klærne til den andre siden etter noen timer. De tørker mye fortere da :)

Anonymkode: 793da...c7e

• Liker 3
Skrevet

Og ikke heng dem veldig tett på tørkestativet, la dem få litt luft rundt seg. 

Anonymkode: 521aa...14e

• Liker 5
Skrevet

1. Ikke heng det tett inntil hverandre

2. Snu plaggene etter et par timer

3. Ha litt gjennomtrekk, eller sett det ut

4. Legg et håndkle i vaskemaskinen, den vil trekke til seg vann under sentrifugen, som gjør at de resterende klærne er mindre våte når du tar de ut

5. Tjukke plagg bruker lengre tid på å tørke. Ikke vask 10 tjukke gensere i samme vask, det tar opp mye plass på stativet, og er gjerne ekstra våte ut av maskinen.

6. Det finnes snorer og stativ som monteres ut fra vinduet. De er ikke så store, men du frigjør plass i leiligheten.

• Liker 1
Skrevet

Tørker du klær inne i leiligheten?

Anonymkode: 5afd8...cd9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tørker du klær inne i leiligheten?

Det gjør vel de fleste som bor i leilighet? Det er ikke alle leiligheter på 20 kvm som har veranda med plass til tørkestativ.

Anonymkode: 90068...83a

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det gjør vel de fleste som bor i leilighet? Det er ikke alle leiligheter på 20 kvm som har veranda med plass til tørkestativ.

Da har man vel enten vaskekjeller eller uteområde. Man ødelegger leiligheten når det tørkes klær inne på liten plass. Og det er dårlig for egen helse også. 

Anonymkode: 5e1cf...e60

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det har jeg svært sjelden gjort og i såfall har jeg benyttet badet.

Veranda med plass til tørkestativ har jeg heller aldri hatt.

Grøsser over at folk skaper fuktskader og er litt sjokkert over at så mange ikke vet at man ikke skal tørke klær inne på den måten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det har jeg svært sjelden gjort og i såfall har jeg benyttet badet.

Veranda med plass til tørkestativ har jeg heller aldri hatt.

Grøsser over at folk skaper fuktskader og er litt sjokkert over at så mange ikke vet at man ikke skal tørke klær inne på den måten.

Her tørker jeg klær på vaskerommet med åpent vindu, jeg har ikke tørketrommel. Men med varmekabler tørker tøyet rimelig fort. Jeg tørker selvfølgelig ute når det er bra nok vær.

Anonymkode: 0aa11...6a3

Skrevet

Hadde samme problem i 38 kvm gammel leilighet. Kjøpte luftavfukter på clasern. Tørka opp da ja :) 

Anonymkode: 872c4...8bc

• Liker 4
Skrevet

Hvordan henger du de opp?

Mannen her i huset henger feks gensere og tskjorter «dobbelt» og han fyller hver snor på tørkestativet. Han gidder ikke bruke klesklyper. Klærne tørker da selvsagt veldig sent.

Jeg selv bruker klesklyper slik at hvert plagg henger i hele sin lengde og jeg henger bare tøy på annen hver snor. Da går tørkingen kjapt.

Om du har gulvplass kan du sette stativet fremfor et åpent vindu så det får litt trekk på seg.

Anonymkode: 6448c...bd4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da har man vel enten vaskekjeller eller uteområde. Man ødelegger leiligheten når det tørkes klær inne på liten plass. Og det er dårlig for egen helse også. 

Nei, alle har ikke det. Når man har et knøttlite bad som man deler med flere andre, så kan man heller ikke tørke klær der. For mange er det eneste alternativet å tørke de inne på et vanlig rom, og da må man finne på lure metoder. 

Anonymkode: 51285...41d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Hvis man lufter godt, er det ikke dårlig 

Anonymkode: a3c09...5a4

• Liker 2
Skrevet
Heisann12345 skrev (10 timer siden):

1. Ikke heng det tett inntil hverandre

2. Snu plaggene etter et par timer

3. Ha litt gjennomtrekk, eller sett det ut

4. Legg et håndkle i vaskemaskinen, den vil trekke til seg vann under sentrifugen, som gjør at de resterende klærne er mindre våte når du tar de ut

5. Tjukke plagg bruker lengre tid på å tørke. Ikke vask 10 tjukke gensere i samme vask, det tar opp mye plass på stativet, og er gjerne ekstra våte ut av maskinen.

6. Det finnes snorer og stativ som monteres ut fra vinduet. De er ikke så store, men du frigjør plass i leiligheten.

👍 👍

I tillegg: Hvor våte er klærne når du henger dem opp? Bruk den kraftigste sentrifugeringen klærne tåler, så du blir kvitt mest mulig vann før de henges opp. 

Anonymkode: 85ad2...0ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva gjør jeg feil? 

Har ikke tørketrommel. Bor veldig lite (20 kvm). Henger opp klærne, og de kan henge i 48 timer og fortsatt ikke bli tørre. 
Blir luftfuktigheten for høy eller noe? Veldig slitsomt for må nesten alltid ha et tørkestativ stående i den bittelille leiligheten. 

Anonymkode: e7203...790

Hadde samme problem I min kjellerleilighet. Kjøpte avfukter og den ble fylt etter få timer. Kunne ha den på døgnet rundt og det ga seg aldri. Etter hvert fikk jeg store problemer med astmaen min også. Så jeg valgte å flytte fra leiligheten. Det er et stort problem når klær aldri tørker. Når de først var tørre, etter gjerne 5 dager, så luktet de rart. 

Anonymkode: baaa2...98a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...