Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Syvsoveren
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble nysgjerrig på hva du tenker å ta for jobben? Altså det som er halv pris av hva det vanligvis pleier å koste 😊

Anonymkode: d6053...735

• Liker 1
Skrevet

Hva er vanlig pris da?

Anonymkode: e88e5...7aa

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Syvsoveren
Skrevet

Hvor godt kjenner du denne personen? Jeg ville tatt 200 kr/timen. 

Anonymkode: a8353...567

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Syvsoveren
Skrevet
Syvsoveren skrev (6 minutter siden):

Kjenner ikke personen i det hele tatt! Men likevel redd for at h*n har sett for seg typ 500-1000kr også ber jeg om, si kanskje 3000. Vil ikke ha noe dårlig stemning. Veldig konfliktsky av meg.

Min første tanke var minst 2000. Det er jo fint å ha videre og, ikke bare til konfirmasjonen. 

Skrevet

20 timers arbeid for noen du ikke kjenner? Da synes jeg du kan ta litt.

MEN, siden dere ikke avtalte noen pris før du begynte, bør du kanskje være lydhør for hva "kunden" mener om pris også. Og så tenker du igjennom hva du synes er en grei timepris for slikt arbeid til neste gang noen spør, og avtaler pris på forhånd.

Anonymkode: 4d717...b02

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

MEN, siden dere ikke avtalte noen pris før du begynte, bør du kanskje være lydhør for hva "kunden" mener om pris også. Og så tenker du igjennom hva du synes er en grei timepris for slikt arbeid til neste gang noen spør, og avtaler pris på forhånd.

Dette. 

Anonymkode: 99d5f...a07

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er helt krise å ta på seg en slik oppgave for noen uten at pris har vært tema. Vet vedkommende i det hele tatt hvor stor denne oppgaven er? Og hvordan har dere kommet i kontakt? Er hverken pris eller omgang på oppgaven diskutert i det hele tatt?

Halv pris høres helt greit ut. Hvis du har kilder på hva markedspris på dette er kan det gjerne være greit å ha noe å vise til, slik at personen ser litt hva verdien er. Siden du gjør dette «under bordet» så betaler du vel ingen skatt av det osv, så det er bare å forvente at du ligger under markedspris. 

Anonymkode: 24d54...291

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes det er helt krise å ta på seg en slik oppgave for noen uten at pris har vært tema. Vet vedkommende i det hele tatt hvor stor denne oppgaven er? Og hvordan har dere kommet i kontakt? Er hverken pris eller omgang på oppgaven diskutert i det hele tatt?

Halv pris høres helt greit ut. Hvis du har kilder på hva markedspris på dette er kan det gjerne være greit å ha noe å vise til, slik at personen ser litt hva verdien er. Siden du gjør dette «under bordet» så betaler du vel ingen skatt av det osv, så det er bare å forvente at du ligger under markedspris. 

Anonymkode: 24d54...291

Jeg la ut status på Facebook og fikk henvendelse 11 dager før det skulle være ferdig. Personen var veldig klar på at jeg skulle få betalt, og jeg vet jo nå hvem h*n er så det er ikke sånn at h*n kan komme seg unna. Vi har hatt jevn kontakt. Dette er ikke noe jeg har tatt betalt for tidligere da jeg kun har gjort det privat, men tenkte at dette jo er noe jeg kan tilby andre som ikke klarer det selv. H*n sa at vi skulle se an betaling i forhold til hvor lang tid jeg bruker på det. Er jo like risikabel å gi anslått tidsbruk på forhånd som kanskje ikke matcher faktiske timer brukt. Og ja, selvsagt legger jeg meg under markedspris da jeg ikke er profesjonell. Det skal likevel ikke stikkes under en stol at det er mye jobb. Jeg vil bare være så fair som mulig, både mot personen og mitt eget arbeid. Derfor spør jeg her hva folk ville forventet å selv betale for en slik tjeneste. 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Herreguud.. så mye fjas pga konf. Men klart, leier man en fotograf eller husmaler, så må man faktisk betale det det koster.  Prisen bestemmer fotografen.  Det er vel ikke mange som jobber for mindre enn 300 kr timen?

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, har planer om å spørre personen før jeg i det hele tatt foreslår noe, for å passe på at vi er på samme bølgelengde. Dette er første gang jeg har gjort dette for andre da jeg kun har holdt på med det privat, så derfor hadde jeg ikke gjort meg opp en klar idé om pris osv. Men da vet jeg det til neste gang, og har allerede utledet en kalkyle for andre oppdrag; som jeg kan opplyse om på forhånd. Dette ble på en måte et testprosjekt for min del. 

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (4 minutter siden):

Herreguud.. så mye fjas pga konf. Men klart, leier man en fotograf eller husmaler, så må man faktisk betale det det koster.  Prisen bestemmer fotografen.  Det er vel ikke mange som jobber for mindre enn 300 kr timen?

Hehe, mange som synes konfirmasjon er en stor og viktig dag, meg selv inkludert. Helt rett det du sier. Jeg vil bare ikke kreve for mye. Dessuten er jeg ikke profesjonell, noe en fotograf og maler mest sannsynlig er. Jeg har tenkt 150kr timen. 

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Syvsoveren skrev (4 minutter siden):

Hehe, mange som synes konfirmasjon er en stor og viktig dag, meg selv inkludert. Helt rett det du sier. Jeg vil bare ikke kreve for mye. Dessuten er jeg ikke profesjonell, noe en fotograf og maler mest sannsynlig er. Jeg har tenkt 150kr timen. 

Det høres ut som en veldig hyggelig pris. Lykke til 😀

Skrevet

Hadde sagt til vedkommende at du har brukt 20 timer. Synest ikke du skal legge deg FOR lavt, dette er ikke gjort som en vennetjeneste selv om du ikke er profesjonell. 

Anonymkode: 5352a...dc4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde sagt til vedkommende at du har brukt 20 timer. Synest ikke du skal legge deg FOR lavt, dette er ikke gjort som en vennetjeneste selv om du ikke er profesjonell. 

Anonymkode: 5352a...dc4

Tusen takk for godt innspill!😁 

Skrevet

Tenker at 150kr timen er et minimum for din del.

Tenker også at dette potensielt kan bli et problem når pris ikke er nevnt på forhånd. Jeg tror sannsynligheten er høy for at «kunden» har sett for seg en lavere pris. 

Håper det ordner seg! Og i fremtiden; diskuter pris på forhånd! 

Anonymkode: df5bb...24d

• Liker 1
Skrevet
Syvsoveren skrev (8 timer siden):

Kjenner ikke personen i det hele tatt! Men likevel redd for at h*n har sett for seg typ 500-1000kr også ber jeg om, si kanskje 3000. Vil ikke ha noe dårlig stemning. Veldig konfliktsky av meg.

Jeg synes 3000 var en raus pris til å ikke en gang kjenne familien:) Alt mellom 3000-5000 høres rimelig ut.

Tipper en profesjonell som levde av dette ville tatt 7000-8000 for så mange timers arbeid. Bruker de mindre tid pga bedre utstyr så skal de jo dessuten tjene inn summen for utstyr og bruken av dem.

Anonymkode: c41d3...419

Skrevet

Kan du ikke bare gi et fotoalbum med litt scrapbooking i? Mye koseligere det vel ❤️

Anonymkode: ebc0c...553

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...