Gå til innhold

Noen her som har gått på AAP?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen her har vært sykemeldt i 1 år og deretter gått til AAP? Hvor lenge gikk du på AAP og hva gjorde du i 12 mnd Når du var sykemeldt? 

Anonymkode: 761df...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg ble sykmeldt i 2010. Aap fra 2011 frem til jeg fikk uføretrygd i 2019. 

Som sykmeldt måtte jeg ta det veldig med ro, prøvde å bli frisk, men ble bare verre. Måtte ha jevnlige møter med lege, nav og ulike spesialister. 

ps: nå er jeg delvis tilbake i jobb og tror jeg skal bli helt frisk en dag 🙏🏻 Livet er ikke over selvom man blir syk en periode ❤️

Anonymkode: e52c9...1e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lurer på om noen her har vært sykemeldt i 1 år og deretter gått til AAP? Hvor lenge gikk du på AAP og hva gjorde du i 12 mnd Når du var sykemeldt? 

Anonymkode: 761df...8b1

Ja. Har gått på AAP i to år. Videreføres i ett år til. Jeg studerte og jobbet litt i sykemeldingsperioden. Har økt opp jobb nå, men bruker lang tid på tilbakeveien.

Anonymkode: b2ecc...19a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på aap frem og tilbake i 6 år litt jobbing innimellom der. Ble uføretrygdet etter dette. Lang vei å gå men for kroppen var det veligdig godt å endelig få ro. 

Anonymkode: fe981...03e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, siden januar. Jobber gradvis mer og mer. 60 % nå. 

De første mnd av sykemeldingen sov jeg, så begynte jeg å trene og gå turer, pluss gå til behandlinger. 

Anonymkode: 027a3...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Lurer på om noen her har vært sykemeldt i 1 år og deretter gått til AAP? Hvor lenge gikk du på AAP og hva gjorde du i 12 mnd Når du var sykemeldt? 

Anonymkode: 761df...8b1

Gått i snart 3 år og har forsatt nesten 1 år igjen. 
 

Anonymkode: 79fce...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gått i snart 3 år og har forsatt nesten 1 år igjen. 
 

Anonymkode: 79fce...634

Hvorfor går du på AAP om jeg får lov til å spørre? Og hvilke tiltak må du på?

Anonymkode: 761df...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykemeldt gjorde jeg egentlig ikke så mye, jeg hadde timer hos DPS (ikke grunnen til sykemelding) og ventet på å få starte opp behandling jeg trengte (lang ventetid hos kirurg). 
så kom jeg over på AAP, da tok jeg opp fag fra vgs (tiltak) slik at jeg fikk generell studiekompetanse samtidig som jeg fikk operasjoner jeg behøvde. Går fortsatt på AAP, er vel 5. året nå, fikk innvilget AAP til jeg er ferdig på høyskolen til våren 2022 (høyskole er også tiltak). 

Anonymkode: 20ff3...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor går du på AAP om jeg får lov til å spørre? Og hvilke tiltak må du på?

Anonymkode: 761df...8b1

Ble syk i begynnelsen av 2019 og har ikke noen andre tiltak en medisinsk behandling. Har vært på noen møter for å si hei men ikke noe mer en det. De har heller ikke krevd det. Eneste de har krevd er at jeg skal i restarbeidsevnevurdering når jeg skal begynne å gå mot ufør. 

Anonymkode: 79fce...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Som sykemeldt gjorde jeg egentlig ikke så mye, jeg hadde timer hos DPS (ikke grunnen til sykemelding) og ventet på å få starte opp behandling jeg trengte (lang ventetid hos kirurg). 
så kom jeg over på AAP, da tok jeg opp fag fra vgs (tiltak) slik at jeg fikk generell studiekompetanse samtidig som jeg fikk operasjoner jeg behøvde. Går fortsatt på AAP, er vel 5. året nå, fikk innvilget AAP til jeg er ferdig på høyskolen til våren 2022 (høyskole er også tiltak). 

Anonymkode: 20ff3...ea7

Kan man studere mens man går på AAP? Er å ta opp fag å studere/tiltak? Jeg vil gjerne gjøre det samme som deg om nav godtar dette, så hadde blitt utrolig glad for svar!

Anonymkode: 761df...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2021 den 22.45):

Lurer på om noen her har vært sykemeldt i 1 år og deretter gått til AAP? Hvor lenge gikk du på AAP og hva gjorde du i 12 mnd Når du var sykemeldt? 

Anonymkode: 761df...8b1

Gikk på AAP i 3 år. 

Når jeg var sykemeldt i 12 måneder så var jeg syk. 

Anonymkode: 4aec5...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan man studere mens man går på AAP? Er å ta opp fag å studere/tiltak? Jeg vil gjerne gjøre det samme som deg om nav godtar dette, så hadde blitt utrolig glad for svar!

Anonymkode: 761df...8b1

Ja, det kan du. Det avtaler du med veilederen din. Gjerne let etter aktuelle studier selv, og spør konkret om dette som arbeidsrettede tiltak. 

Jeg studerte 90 studiepoeng under AAP, på NAVs regning.

Anonymkode: 4aec5...d38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja, det kan du. Det avtaler du med veilederen din. Gjerne let etter aktuelle studier selv, og spør konkret om dette som arbeidsrettede tiltak. 

Jeg studerte 90 studiepoeng under AAP, på NAVs regning.

Anonymkode: 4aec5...d38

Så man slipper å gå i samtaler/psykolog om man spesifikt sier man helst vil studere? Hvordan skal jeg si det? For det kan jo også høres ut som at man er lat? Men jeg klarer det ikke om jeg ikke har et nettverk, og hvis jeg må jobbe samtidig som å studere får jeg det hvertfall ikke til. 

Anonymkode: 761df...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så man slipper å gå i samtaler/psykolog om man spesifikt sier man helst vil studere? Hvordan skal jeg si det? For det kan jo også høres ut som at man er lat? Men jeg klarer det ikke om jeg ikke har et nettverk, og hvis jeg må jobbe samtidig som å studere får jeg det hvertfall ikke til. 

Anonymkode: 761df...8b1

Du slipper vel ikke å gå i behandling om du heller vil studere? Om målet er å bli frisk så er jo ikke løsningen å droppe behandlingen?? 

 

Anonymkode: 35138...d1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på AAP. Jeg gjør det samme nå som jeg var sykemeldt, mye hvile og behandling tilpasset min diagnose. Jeg er syk.

Anonymkode: 86093...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, 1 år på AAP nå.

De første 12 mnd stod jeg på ventelister for behandling, og ble enda dårligere enn jeg var i utgangspunktet etter en behandling som gikk dårligere enn planlagt. 

Da gikk jeg fra ganske dårlig til invalidiserende dårlig og er det fortsatt. 

Går i behandling, må betale privat. 

Anonymkode: 15cea...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så man slipper å gå i samtaler/psykolog om man spesifikt sier man helst vil studere? Hvordan skal jeg si det? For det kan jo også høres ut som at man er lat? Men jeg klarer det ikke om jeg ikke har et nettverk, og hvis jeg må jobbe samtidig som å studere får jeg det hvertfall ikke til. 

Anonymkode: 761df...8b1

Slippe samtaler/psykolog? Ikke alle på aap har samtaler/psykolog, man går på tiltak som passer til sykdommen, ikke et standard opplegg. Behandling for sykdommen er jo førsteprioritet hvis det trengs, omskolering er  aktuelt hvis sykdommen har endret hvilket arbeid du klarer å utføre. Hvis du har fått beskjed om at du bør gå i behandling så burde du prioritere det, hvorfor er det noe du prøver å slippe?

Anonymkode: 8a991...9df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nettopp gått over fra sykepenger til AAP. Av og til tar det lengre tid å bli frisk enn det «systemet» er lagt opp til (12 mnd). Så jeg gjør det samme som tidligere, altså følger rådene fra lege/spesialisthelsetjenesten. AAP er for meg litt midlertidig inntekt frem til jeg blir god nok til å trappe opp jobb igjen. Håper det ikke tar for lang tid, for det er jammen trangt økonomisk - men er takknemlig for at det uansett finnes økonomisk hjelp i denne perioden.

Anonymkode: 305e6...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Av og til tar det lengre tid å bli frisk enn det «systemet» er lagt opp til (12 mnd).

Systemet legger opp til at man skal bli frisk igjen ila 4 år, etter det er det slutt på aap og sosialen neste hvis man fortsatt har håp om å bli frisk (fordi da kan man ikke få ufør). Slå den ironien. 

Anonymkode: 8a991...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...