Gå til innhold

"Venninner" som aldri møter opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er ganske deppa nå. Vurderer faktisk å ikke invitere noen av venninnene mine i bryllupet. Vi skulle egentlig møtes hos meg i kveld på tuppewareparty. D skulle ikke vare så lenge, også skulle vi kose oss med god mat etterpå. To timer før de skulle komme, meldte den ene etter den andre avbud... Ingen av de kom!!!!

Er andre gangen dette skjer. Og jeg har i hele sommer invitert dem titt og ofte på sammenkomster. Men da har de iallefall sagt i fra i god tid at d ikke passa..

Må jo være noe skikkelig galt med meg.

Er så redd jeg skal bli kjempeskuffa i bryllupet hvis d samme skjer da. Er vel egentlig bedre å invitere kollegaer som jeg vet kommer, og gi f.. i de som bare svikter gang på gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så leit. :tristbla: Kanskje du bør snakke med disse venninnene dine om dette. Si hva du føler og hvordan du føler deg, når de hele tiden melder avbud. Det er vondt å føle seg utelatt, men kanskje det er en grunn til at de har "svikta" i det siste? Jeg tror jeg ville prøvd å snakket rolig og pent med dem, før jeg evt. sendte ut invitasjoner til kollegaene mine i stedet. Jeg vet det ikke er greit å ta opp sånne ting med vennene, men av og til er en nødt til å ta opp det som er vanskelig også. :klem:

Skrevet

Det er ikke et uvanlig problem at folk melder avbud til homeparties i siste liten. Det har jeg hørt om ofte. Men det bør absolutt være en grunn til det. En grunn som kanskje noen av de hadde er at de føler et kjøpepress og vil ikke utsettes for det. Er det noen av disse venninnene dine som aldri kommer i homeparties, så kan det jo godt være at dette er grunnen? Men tenk deg om ti ganger før du dropper de til bryllupet ditt. Du kan jo komme til å angre på det også. Det kan være tilfeldigheter ute og går...

Skrevet

Ja, jeg hadde også tatt en prat med de først, istedet for å utelate de fra gjestelisten. Det at du ikke inviterer de i bryllupet kan jo faktisk ødelegge vennskapet totalt for resten av livet. At de har meldt avbud kan jo være tilfeldigheter. MEN jeg skjønner absolutt hva du mener, og at du er skuffet og lei deg er ingen overraskelse.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Men hvorfor istedet invitere kollegar :klø:

Jeg har også et par venniner som ikke kommer , men jeg bytter de ikke ut med noen andre

Skrevet
Det er ikke et uvanlig problem at folk melder avbud til homeparties i siste liten. Det har jeg hørt om ofte. Men det bør absolutt være en grunn til det. En grunn som kanskje noen av de hadde er at de føler et kjøpepress og vil ikke utsettes for det. Er det noen av disse venninnene dine som aldri kommer i homeparties, så kan det jo godt være at dette er grunnen? Men tenk deg om ti ganger før du dropper de til bryllupet ditt. Du kan jo komme til å angre på det også. Det kan være tilfeldigheter ute og går...

Enig med deg. Jeg hadde nok glatt kunnet droppe å komme i et homeparty arrangert av selv den nærmeste venninne, men jeg er enig i at man bør si fra i relativt god tid. Om det gjelder mer "normale" sammnkomster synes jeg derimot det er dårlig gjort å til stadighet droppe ut. Men kanskje det kan være noe med måten ting avtales på? jeg har for eksempel ei veldig god venninne som det er umulig å gjøre avtaler med - hun kan godt foreslå ting, eller være entusiastisk til ting vi foreslår, men når dagen nærmer seg eller opprinner kommer hun på at hun allerede er dobbelt- og trippelbooket med jobb, familie osv. Ofte. Og da blir det jo også slik at vi andre forholder oss ganske pragmatisk til ting HUN prøver å avtale med oss.

Skrevet

De har jo bestandig en eller annen teit grunn for ikke å komme. Og d homeparygreiene var ikke så viktig egentli.. Var bare ei nabokjerring som skulle demonstrere noe. Ikke noe kjøpepress her i gården. Vi skulle jo kose oss med god mat og skravle..

Hadde d bare vært en gang.. Men d begynner å bli ganske vanlig. Begynner virkelig å tro at det er noe feil med meg.

Det at jeg heller vil invitere kollegaer er fordi de stikker stadig vekk innom her.. selv om jeg har fødselspermisjon for tiden. Jeg føler at de bryr seg om meg... Spør bestandig om det går bra, og om jeg ikke kommer tilbake snart.

Skrevet

Jaja, homeparty er homeparty. Jeg ble invitert på ett selv av en nær venninde og hadde heller ikke lyst til å gå på grunn av kjøpepresset. Har IKKE behov for tupperware-ræl i leiligheten min. Jeg stilte opp for å være grei, men da hadde sannelig mange av de andre trukket seg (sikkert av samme grunn). Fordi jeg var nesten alene på partyet, så endte jeg opp med å kjøpe tre ting jeg aldri har brukt bare for å være hyggelig..... Neste gang sier jeg nei med en gang:-)

Ikke ta det så tungt, inviter dem heller til bryllupet hvis du har lyst til å beholde dem som venner. Alikvel, kanskje du skal invitere noen av de hyggelige kollegaene også? Det er veldig koselig å skaffe seg nye venner også...

Skrevet

Misforstå meg rett nå, men du sier du er hjemme i fødselspermisjon. Kan det være at noen av disse venninnene dine ikke har barn? Det jeg tenker på er noe jeg ofte opplever sjøl. Nybakte mammaer har nemlig en tendens til å bli litt "opphengt" i babyen sin ( naturlig nok og takk og pris!), men hvis man ikke har barn selv, kan det være fryktelig kjedelig å høre om bærsj, gulping osv. i det vide og brede....Sier ikke nødvendigvis at du er slik, men har som sagt opplevd denne "kulturkollisjonen man en gang sjøl.... :sjenert: Man står oppe i forskjellige livssituasjoner, som av og til kan føre med seg litt "avstand" mellom venner. Dette gjelder jo ofte bryllupsplanlegging også. Enkelte klarer jo ikke å prate om annet....og det er nødvendigvis ikke like interessant for alle andre hvilken kake man skal ha i bryllupet sitt. Dette var noe jeg var obs på før jeg giftet meg.

Kanskje dette kan være noe av årsaken til de stadige avlysningene?

Bare en tanke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...