AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Hei! Mannen og jeg har vært på husjakt ei stund, og har nå endelig funnet noe vi kunne tenkt oss å bo i. Det er 114 kvm tomannsbolig. Kjelleretasjen består av 3 soverom, kjellerstue, stort kombinert bad/vaskerom og gang. Første etasje består av stue, kjøkken, toalett, gang og bod. Stua er det mulighet til å dele opp til et soverom til. En liten altan i 1 etc og en liten hage utenfor kjelleren. Vi har to barn. for oss syntes vi dette hørtes kjempe kjekt ut. Ikke verdens største, men ut i fra hva vi ønsker/orker å holde så syntes vi dette var bra. Men det er så mange som kommenterer at det er for lite, at vi burde tenke lenger og vente på et annet hus. At vi burde ha større hage for barna. Flere soverom i tilfellet vi plutselig ønsker flere barn eller ha som gjesterom. med alle disse kommentarene blir jeg så usikker på om det faktisk er for lite, og så blir jeg redd for å angre på eventuelt kjøp... noen som vil dere erfaringer med for stort/for lite hus? Eller andre ting og råd å komme med til oss? Anonymkode: e1019...f1e 3
OlsenHansen Skrevet 6. september 2021 #2 Skrevet 6. september 2021 Er jo bare å selge om behovet melder seg. Du vet selv best hva det er. 11
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 Umulig å svare på, kommer an på deres behov, fremtiden og hvor mye stæsj dere har. Dessuten betyr planløsning mye. Jeg syntes det var mye positivt ved boligen jeg da, Soverom til alle egen kjellerstue, kjekt når barna vokser opp ekstra toalett, og ikke bare ett bad fornuftig inndeling av rommene pr etasje Anonymkode: d79f7...35e 10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Vi har hus på ca 120 og er to voksne + to barn. Bad + vaskerom kombinert 1 innendørs bod + 3 soverom. Stue og kjøkken i overetg med hageflekk. Loft til lagringsplass (julepynt, puter til utemøbler osv). Det er altfor lite, ikke nok lagringsplass, ingen utendørs bod til sykler/annen nødvendig lagring og hver gang vi får besøk med overnatting må ett av barna sove med det andre barnet. Ville aldri ha kjøpt så lite igjen. Vi ønsker hus med ett til bad, en liten tv-stue/oppholdsrom når barna blir større (8 og 10 år nå, registrerer det behovet allerede) + ett rom som står fritt til gjester. Anonymkode: 23375...752
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 Planløsning har mye mer å si enn nøyaktig antall m². Bodde tidligere i et 170 kvm stort hus, med helt elendig løsning. Nedre etasje kunne bygges om til to soverom, men løsningen da jeg bodde der, var at det var et gedigent rom. Oppe var det bare et soverom, så kunne maks fått 3 rom ut av det. Utenom det var det masse små rom som kunne brukes som bod og div, men ikke soverom, pga manglende vindu. Et stort bad med dusj/do/vaskemaskin på alt. Resten av nedre etasje var en gedigen bod. Bor i et langt mindre hus nå, og her har jeg to soverom, kan bygge ut til 3. Anonymkode: 5b7db...841 5
Ullvott Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 Det jeg ville vurdert i deres situasjon er: - om huset fyller deres behov for lagring av ting og utstyr for hele familien - om dere har plass til at barna har besøk av venner uten at det "tar over" hele huset - om dere har plass til hjemmekontor hvis det er behov for det - om det tilstrekkelig plass til lekselesing o.l. på barnas rom, eller om de må gjøre dette i fellesarealene 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 Vi har 130kvm; 3 soverom, 2 stuer, 2 fulle bad (2 dusj, do osv), hage.. Vi har to barn og jeg holder på å klikke på den lille plassen vi har!! Vi bodde her 5 år før vi fikk barn, da var det perfekt. Nå må vi ha minst 200kvm. Problemet vil bli lite oppbevaringsplass, og savn etter det ekstra rommet til kontor/hobbyrom/lekerom e.l. samt hage. Generelt er alle rom små når dere kun har rett over 100kvm... Hadde ventet på noe større.. Anonymkode: f9f0d...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 Vi bor på 116 kvadrat med to barn. Fire små soverom. Skulle gjerne hatt noe større, men har jo ikke råd for det kostet søren meg over 8 millioner for dette. Bor i Oslo. Anonymkode: 4ff13...40e
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 Bor på 130 kvm med tre barn. Funker fint! Bodplass har vi lite av, men rotet vårt står i garasjen, og bilen står ute 😊 Eneste minuset jeg ser for dere, er at behovet for to dusjer kan oppstå... Anonymkode: 61c83...b22 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 Jeg er oppvokst på 77 kvm. Blokkleilighet. 2 voksne, 2 barn. 1 bad. Det gikk helt greit. Anonymkode: 1e0ef...65c 5
Eneri Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 Jeg syns det hørtes ut som et praktisk hus. Har dere nye langveisfarende overnattingsbesøk; slik at de må overnatte ei uke i slengen? Går sikkert an å tenke sovesofa i kjellerstua, evt møblere der for hjemmekontor dersom det blir nødvendig. Jeg syns dere skal gå for det DERE er fornøyd med; også med tanke på økonomien. Større hus betyr større lån. For meg ville beliggenhet hatt noe å si (feks nær barnas skole), samt å ikke låne over pipa og risikere å måtte selge huset hvis den ene ble arbeidsledig/ufør. 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 Så lenge dere liker det, så må dere ikke bry dere om hva andre sier. Anonymkode: 952e2...21f 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #13 Skrevet 6. september 2021 Vi har 300 kvadrat, og det er altfor stort! Det skal vaskes og vedlikeholdes - og betales. Det er fornuftig å dekke behovet, og ikke kjøpe større. Ikke hør på hva alle andre måtte mene om deres valg. Anonymkode: d517d...848 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #14 Skrevet 6. september 2021 Vi solgte nettopp eneboligen vår på 200 kvm for å flytte i rekkehus på 125 kvm rett og slett fordi vi ikke ønsket så mye plass. Vi hatet å ha stort hus. 2 voksne og 2 barn. Anonymkode: 9704e...1f0 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #15 Skrevet 6. september 2021 For meg hadde det vært perfekt! Dere har jo gjesterom i kjellerstua tenker jeg. Og dere har et ekstra toalett, det tenker jeg er veldig praktisk. Hvis dere i en periode har behov for et ekstra rom kan dere sette opp lettvegg i stua, og enkelt ta den ned igjen. Anonymkode: 830e5...9bc 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #16 Skrevet 7. september 2021 Høres perfekt ut! Vi bor med tre småbarn på 114 kvm. Tre soverom (to av barna deler rom), lite lekerom/gjesterom og stort arkitekttegnet bad som gir maksimal plassutnyttelse. To store boder og en liten utendørsbod. Det kan godt hende vi er så fornøyde fordi vi bor i Oslo, så noe særlig større har vi ikke råd til - en slags forsvarsmekanisme😂 Anonymkode: a0e39...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #17 Skrevet 7. september 2021 Vi har tre soverom og ett barn på 100 kvadrat, og ser etter noe større nå. Mulig en kjellerstue og muligheten til å lage et soverom til på stuen hadde gjort det aktuelt, men sannsynligvis ikke. Vi bor langt borte fra slekt, og ønsker oss minimum et soverom til, og helst en stue/kjellerstue/et soverom til. Et ekstra rom til gjesterom,kontor,oppbevaring,lekerom er gull verdt og noe vi savner. Med et barn til hadde det du beskriver hørtes lite ut, men såklart avhengig av planløsning. Anonymkode: d410d...66c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #18 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei! Mannen og jeg har vært på husjakt ei stund, og har nå endelig funnet noe vi kunne tenkt oss å bo i. Det er 114 kvm tomannsbolig. Kjelleretasjen består av 3 soverom, kjellerstue, stort kombinert bad/vaskerom og gang. Første etasje består av stue, kjøkken, toalett, gang og bod. Stua er det mulighet til å dele opp til et soverom til. En liten altan i 1 etc og en liten hage utenfor kjelleren. Vi har to barn. for oss syntes vi dette hørtes kjempe kjekt ut. Ikke verdens største, men ut i fra hva vi ønsker/orker å holde så syntes vi dette var bra. Men det er så mange som kommenterer at det er for lite, at vi burde tenke lenger og vente på et annet hus. At vi burde ha større hage for barna. Flere soverom i tilfellet vi plutselig ønsker flere barn eller ha som gjesterom. med alle disse kommentarene blir jeg så usikker på om det faktisk er for lite, og så blir jeg redd for å angre på eventuelt kjøp... noen som vil dere erfaringer med for stort/for lite hus? Eller andre ting og råd å komme med til oss? Anonymkode: e1019...f1e følg magefølelsen deres, dere har gjort det riktig, ta steget. To etasjer er særdeles stort. Anonymkode: e3706...328 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #19 Skrevet 7. september 2021 Blir deres soverom vegg i vegg med barna? Det ville jeg nok unngått mtp sex. Utenom det høres det greit ut. Hage trenger man ikke så lenge det er mulighet å leke i nærheten uten trafikk Anonymkode: 13977...8ce
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #20 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Blir deres soverom vegg i vegg med barna? Det ville jeg nok unngått mtp sex. Utenom det høres det greit ut. Hage trenger man ikke så lenge det er mulighet å leke i nærheten uten trafikk Anonymkode: 13977...8ce Hva i alle dager slags sex er det dere har 😂 Anonymkode: 9704e...1f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå