AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #1 Skrevet 6. september 2021 Legen ringer meg for å høre om detaljer anngående en sykemelding som nav ville vite litt mer om. må jeg betale for konsultasjonen? jeg har ikke bedt om time, legen spør heller ikke og bare setter opp en konsultasjon samme dag via tlf for å høre mer for å videreoberføre til nav. må jeg betale for denne timen? Anonymkode: 3e3a5...077
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #3 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Legen ringer meg for å høre om detaljer anngående en sykemelding som nav ville vite litt mer om. må jeg betale for konsultasjonen? jeg har ikke bedt om time, legen spør heller ikke og bare setter opp en konsultasjon samme dag via tlf for å høre mer for å videreoberføre til nav. må jeg betale for denne timen? Anonymkode: 3e3a5...077 Nettet snører seg. NAV har endret praksis, sykemeldinger kontrolleres og leger blir stilt til ansvarlig for å gi ut sykemeldinger bare fordi de ikke står imot presset fra sine pasienter krever seg sykemeldt. Min fastlege gjennom 25 år har nesten ingen unge voksne som sine pasienter. Dette fordi hun på legelisten.no er ratet så lavt på de myke verdiene. Ganske artig at man vurderer en lege ut i fra om hun er snill og grei i stedet for om hun er dyktig. De sier sitt om dagens generasjon. Anonymkode: e8bb4...f43
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #4 Skrevet 6. september 2021 Det koster sånn 200kr for en konsultasjon. Er det virkelig så ille? Du har bedt om en tjeneste og får denne utført. Legen gjør det ordentlig og bruker tid på det. Ser ikke problemet Anonymkode: 09bb6...437
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #5 Skrevet 6. september 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Nettet snører seg. NAV har endret praksis, sykemeldinger kontrolleres og leger blir stilt til ansvarlig for å gi ut sykemeldinger bare fordi de ikke står imot presset fra sine pasienter krever seg sykemeldt. Min fastlege gjennom 25 år har nesten ingen unge voksne som sine pasienter. Dette fordi hun på legelisten.no er ratet så lavt på de myke verdiene. Ganske artig at man vurderer en lege ut i fra om hun er snill og grei i stedet for om hun er dyktig. De sier sitt om dagens generasjon. Anonymkode: e8bb4...f43 Hvordan vet du hvem som er på lista hennes? Suspekt. De yngre går generelt sjeldnere til lege fordi de har sjeldnere sykdom Bortsett fra psykisk sykdom. Og når man for eks har blitt voldtatt gjennom hele barndommen av sine foreldrene, så kan man forstå at det er vanskelig for den å åpne seg for en lege som ikke eier sosiale antenner. Anonymkode: 09bb6...437 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #6 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det koster sånn 200kr for en konsultasjon. Er det virkelig så ille? Du har bedt om en tjeneste og får denne utført. Legen gjør det ordentlig og bruker tid på det. Ser ikke problemet Anonymkode: 09bb6...437 Er ikke min tjeneste. For jeg vil ikke ha det. Plutselrig koster legetimene meg like mye som sykemeldingen Anonymkode: 3e3a5...077
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #7 Skrevet 6. september 2021 Hvis det er nav som lurer så bør de betale da. Anonymkode: 54da1...a7d 2
Gjest theTitanic Skrevet 6. september 2021 #8 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nettet snører seg. NAV har endret praksis, sykemeldinger kontrolleres og leger blir stilt til ansvarlig for å gi ut sykemeldinger bare fordi de ikke står imot presset fra sine pasienter krever seg sykemeldt. Min fastlege gjennom 25 år har nesten ingen unge voksne som sine pasienter. Dette fordi hun på legelisten.no er ratet så lavt på de myke verdiene. Ganske artig at man vurderer en lege ut i fra om hun er snill og grei i stedet for om hun er dyktig. De sier sitt om dagens generasjon. Anonymkode: e8bb4...f43 Nja... enhver vil vel ha en lege som er empatisk..? Men også dyktig? Jeg valgte fastlege etter faglig dyktighet + empati på legelisten. Har møtt henne noen ganger før og dumsnill kan jeg aldri tenke meg at hun er. Likevel empatisk. Empati og dumsnillhet er ikke det samme, og det tror jeg du misforstår. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke min tjeneste. For jeg vil ikke ha det. Plutselrig koster legetimene meg like mye som sykemeldingen Anonymkode: 3e3a5...077 Da får du klare deg uten sykmelding da. Enten betaler du det det koster å få den igjennom eller så har du ingen. Da blir vel fraværet skulk og det er nok dyrevennlig et par konsultasjoner.
Gjest theTitanic Skrevet 6. september 2021 #9 Skrevet 6. september 2021 theTitanic skrev (Akkurat nå): Nja... enhver vil vel ha en lege som er empatisk..? Men også dyktig? Jeg valgte fastlege etter faglig dyktighet + empati på legelisten. Har møtt henne noen ganger før og dumsnill kan jeg aldri tenke meg at hun er. Likevel empatisk. Empati og dumsnillhet er ikke det samme, og det tror jeg du misforstår. Da får du klare deg uten sykmelding da. Enten betaler du det det koster å få den igjennom eller så har du ingen. Da blir vel fraværet skulk og det er nok dyrevennlig et par konsultasjoner. *** DYRERE
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det er nav som lurer så bør de betale da. Anonymkode: 54da1...a7d Enig Anonymkode: 3e3a5...077
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #11 Skrevet 6. september 2021 Hva trenger egentlig nav å vite? De er ikke leger! Anonymkode: 54da1...a7d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #12 Skrevet 6. september 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det koster sånn 200kr for en konsultasjon. Er det virkelig så ille? Du har bedt om en tjeneste og får denne utført. Legen gjør det ordentlig og bruker tid på det. Ser ikke problemet Anonymkode: 09bb6...437 200kr kan være veldig mye! Ts, dette går jo på helfo, så hvis du har frikort slipper du nok å betale. Anonymkode: 079dd...934
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå