Gå til innhold

Anbefale et godt telt

Cecilie82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cecilie82 skrev (34 minutter siden):

Trenger et nytt telt. Fant dette fra sport 1’s eget merke. Hvorfor så billig? God vannsøyle høyde og lett. Skal brukes på turer hvor en må gå bitte litt. Tåler det lite vind? Trenger et romslig 2 mannstelt dvs 2+ eller 3 mannstelt

https://www.tri-sport.no/olavsbu-3-telt-blå-1

Å anbefale et telt er vanskelig, da det er mange å velge i og mange hensyn å ta. Akkurat DET teltet der, ser mest ut som er egnet til å telte i hagen en vindstille sommernatt. Det har ingen barduner ser det ut til? Og vannsøyle på 2500mm syns jeg kanskje ikke hørtes ut som all verden for å være ærlig. Ser ut som dette bare har en teltduk, og ikke innertelt og yttertelt som er vanlig.

Ellers er det ofte sånn at

- lette telt er dyrere enn tyngre telt. Så du må vurdere hva som er viktigst av pris eller vekt.  
- litt større telt gir litt mer komfort, men blir tyngre. Du må avgjøre om komfort eller vekt er viktigst. Kan du feks. få plass i et 2-mannstelt er det lettere enn et 3-mannstelt, men trangere.
- skal du bruke det hele årete, bare om sommeren, til fjells eller på campingplasser? 

Skal du ha et solid, vindstabilt, lett og romslig telt for høyfjellsbruk, må du rett og slett regne med å bruke endel penger. Er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splittbinders skrev (4 timer siden):

Å anbefale et telt er vanskelig, da det er mange å velge i og mange hensyn å ta. Akkurat DET teltet der, ser mest ut som er egnet til å telte i hagen en vindstille sommernatt. Det har ingen barduner ser det ut til? Og vannsøyle på 2500mm syns jeg kanskje ikke hørtes ut som all verden for å være ærlig. Ser ut som dette bare har en teltduk, og ikke innertelt og yttertelt som er vanlig.

Ellers er det ofte sånn at

- lette telt er dyrere enn tyngre telt. Så du må vurdere hva som er viktigst av pris eller vekt.  
- litt større telt gir litt mer komfort, men blir tyngre. Du må avgjøre om komfort eller vekt er viktigst. Kan du feks. få plass i et 2-mannstelt er det lettere enn et 3-mannstelt, men trangere.
- skal du bruke det hele årete, bare om sommeren, til fjells eller på campingplasser? 

Skal du ha et solid, vindstabilt, lett og romslig telt for høyfjellsbruk, må du rett og slett regne med å bruke endel penger. Er min erfaring.

Skal mulig gå litt. Men må bli en mellomting mellom et med litt høyde og et telt som ikke er det tyngste. Må tåle litt regn. Fikk beskjed å søke på helsport og bergans sine

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...