Gå til innhold

Trene/stryke nedre rygg/hofter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt rart problem. Eller jeg finner hvertfall ikke noe om det.

jeg er veldig sammensunket i holdningen, spesielt når jeg sitter. Og det er som regel snakk om skuldre og øvre rygg i forbindelse med holdning. Men litt problem kjennes ut som sitter helt nederst i ryggen og rundt hoftene. Det er veldig anstrengende for meg å rette meg opp/strekken ut der nede. Men jeg merker at det trenger jeg. Har litt plager oppover i ryggen og når jeg ligger og strekker ut bena slik at at det strekker i hoftene så merker jeg at pusten blir lettere, nakken føles bedre og til og med MIn litt kronisk tette nese åpner seg. Det er veldig behagelig å ta lange skritt, utfall etc, alt som får strekt ut hoftene og nedre rygg (rett over rompa).

så spørsmålet mitt er vel egentlig, hvordan kan jeg trene for å ikke være så sammensunket nederst ryggen og hoftene? Er det logisk det jeg forteller? Kan man styrke noe for å lettere klare å holde ryggen oppe?

Anonymkode: f36cf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke fagperson, men tipper du vil ha godt av å trene kjernemuskulaturen generelt. Uansett ville jeg gått til fysioterapeut eller naprapat for å få hjelp med problemstillingen. Jeg slet med smerter i nedre del av rygg og frem mot hoftene - fikk god hjelp av naprapat ☺️

Anonymkode: 71a1a...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke fagperson, men tipper du vil ha godt av å trene kjernemuskulaturen generelt. Uansett ville jeg gått til fysioterapeut eller naprapat for å få hjelp med problemstillingen. Jeg slet med smerter i nedre del av rygg og frem mot hoftene - fikk god hjelp av naprapat ☺️

Anonymkode: 71a1a...366

Ja burde kanskje det. Men har ikke vondt egentlig, mer det at jeg føler det er svakt der Slik at hele ryggen synker sammen nederst. Hvis det gir mening. Og er stivt, så kan føles litt sårt når jeg strekker ut hoftene/bena, men samtidig kjenner jeg at det er godt og åpner på en måte opp hele overkroppen og letter pust osv. 

kjernemuslulatur er sikkert lurt

Anonymkode: f36cf...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markløft vil nok være en god øvelse for holdningen. Samme vil farmer walks. 
 

Styrker rygg og kjerne/støttemuskulaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også du kan få godt utbytte av yoga. Men pass på at det ikke skal gjøre skikkelig vondt, da er det noe galt. 

Anonymkode: 57a49...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...