AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Hvor lenge har de tunge tidene vart, før det letter og blir bedre, etter din erfaring? Jeg vet såklart at det varierer enormt fra person til person og hva som skyldes de tunge tidene, men ønsker å høre folk sine opplevelser Anonymkode: 5e734...8b5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Har vert igjennom fler depresjoner hvor jeg hatt behov for profesjonell hjelp for å komme meg ut av det. Den første gangen tok det nesten 3 år, nå sisit ca 6 måneder. Mellom der har det vert alt i mellom. Har drevet å styrt med dette depresjonsmøkket i 20 år snart, og aldri hatt mer enn et år sammenhengende hvor jeg ikke har vert deprimert. Anonymkode: 77d1e...408
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Livet mitt er stort sett bra og jeg har det meste på stell. Men det har vært perioder der ting har raknet litt. Både meg selv som har kanskje forårsaket dette, men også andre som har gjort livet virkeligt surt for meg. Utskjelt uten grunn, mistenkt og anklaget for noe aldri jeg har gjort. Brutte relasjoner. Mistet jobb pga nedskjæringer. Blitt kalt idiot og lat av kollega på jobb (i den perioden så hadde jeg både lavt stoffskifte, lavt vitamin d3 og b12 uten at jeg var klar over det og var en zombie på jobb). Jeg blir veldig sint der og da og lar følelsene ta over av all adrenalinet som rusher igjennom kroppen. Så går det noen mnd og så kommer smellen. Jeg går rett i kjelleren og er i full anger og virkelig hater meg selv. Det går noen måneder før jeg klarer å bygge meg opp igjen før jeg føler jeg er tilbake til normalen. Har aldri vært så deprimert at jeg ikke kommer ut av sengen, men angsten har vært skyhøy at jeg nesten ikke har klart å komme meg ut, og igjen blir da fort utmattet og sliten I disse periodene så har jeg funnet ut at skriving ned på papir er en god terapi, samt lesing og høre på skikkelig god feelgood musikk. Jeg kan også bli oppslukt i filmer, tegning, maling og andre prosjekter. Nesten som jeg er litt manisk (selv om jeg ikke er manisk depressive). Anonymkode: 8be67...c6b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå