AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 26 år gammel kvinne. sviende smerte i brystet hele tiden . var og tok EKG for en uke siden og den var fin. tok også blodtrykk og puls. Den var normal. er jo redd det er noe alvorlig galt, men om det hadde vert en innfarkt ville jeg vel ikke levd såppass lenge med det? ( fikk symptomer for ei uke siden). Hvis det hadde vert noe farlig ville det vel blitt vist på den EKG. Hvor lenge kan man leve med et innfarkt? Kan det være brystbrann? noen som har hatt dette og hatt sviende smerte i brystet? eller bør jeg reise tilbake til legen ? vil jo ikke plage legen unødig heller midt i fjerde smittebølge. Anonymkode: 18446...acc
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Kan jo ringe legevakten å høre bare? 😊 Har du tatt EKG så kan du sikkert ta det med ro til i morgen og så høre med fastlegen. Men er du virkelig bekymret eller smerter så er det helt greit å høre med legevakta. Anonymkode: 1a401...1cf
Gjest Lija Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 26 år gammel kvinne. sviende smerte i brystet hele tiden . var og tok EKG for en uke siden og den var fin. tok også blodtrykk og puls. Den var normal. er jo redd det er noe alvorlig galt, men om det hadde vert en innfarkt ville jeg vel ikke levd såppass lenge med det? ( fikk symptomer for ei uke siden). Hvis det hadde vert noe farlig ville det vel blitt vist på den EKG. Hvor lenge kan man leve med et innfarkt? Kan det være brystbrann? noen som har hatt dette og hatt sviende smerte i brystet? eller bør jeg reise tilbake til legen ? vil jo ikke plage legen unødig heller midt i fjerde smittebølge. Anonymkode: 18446...acc Man plager aldri legen når det kommer til smerter i brystet. Men hvor i brystet sitter det?
enkefru Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 (endret) Greit å få tatt et nytt EKG kanskje ja, og kjøp deg gjerne noen syrenøytraliserende medisiner, overproduksjon av magesyre kan også arte seg som brystsmerter Endret 5. september 2021 av Fjugur
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Jeg har hatt svie/stikking i brystene pga vanlig hormonell syklus Anonymkode: 41c04...670
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Lija skrev (7 minutter siden): Man plager aldri legen når det kommer til smerter i brystet. Men hvor i brystet sitter det? midt i brystet. Brennende følelse. ikke stikking. Men hadde det vert noe alvorlig hadde jeg fortsatt levd nå? en uke etter det startet? er ikke det sånn som går veldig sjapt? ihvertfall hjerteinfarkt. Anonymkode: 18446...acc
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 Halsbrann er ordentlig vondt og kan gi en brennende følelse i brystkassen. Du hadde et fint EKG, og andre målinger. Du kan bestille en akuttime på fastlegekontoret i morgen tidlig så kan de ta en test for magesyre. Ellers så er det ikke riktig som Lija sier. Man skal diskutere med lege når det gjelder smerter i brystet. Anonymkode: 51cdd...cda
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Høres ut som refluks problematikk, hvis du ikke har noe syrenøytraliserende prøv å drikk melk, ligg med hodet litt høyere enn vanlig i natt, unngå sterk/krydret mat. Kontakt lege igjen i morgen. Anonymkode: 51a12...e27 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Har du nylig tatt vaksine? Anonymkode: 1e8d3...1ef
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du nylig tatt vaksine? Anonymkode: 1e8d3...1ef tok siste 3 juli Anonymkode: 18446...acc
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 Jeg har det lege og fysio sier er kostokondritt. Har en tendens til å komme fra mye hosting og eventuelle liggestillinger som ikke hjelper på. Mye stikking/sviing midt i brystet og mot en side, som kommer spesielt når man puster inn fordi ribbein og brystbein blir presset da. Trodde jeg nærmet meg hjerteinfarkt etter noen heftige byger med smerter og stikking, men EKG var helt normal. Legen mente det var muskulært etter litt trykking og betraktelig ømmere områder der det stikker, så sendte meg til fysio. Fysio mistenkte kostokondritt da han hadde hatt noen gjennom årene med lignende stikking. Legen var enig. Så er det ikke magesyre eller annet som en naturlig sjekker for først - og det VEDVARER av og på over tid - så kan kostokondritt være noe å spørre om Anonymkode: 7ba7f...06f
Gjest Lija Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): midt i brystet. Brennende følelse. ikke stikking. Men hadde det vert noe alvorlig hadde jeg fortsatt levd nå? en uke etter det startet? er ikke det sånn som går veldig sjapt? ihvertfall hjerteinfarkt. Anonymkode: 18446...acc Noe spesielt som skjedde for en uke siden da? Endring i aktivitet, kosthold, medisiner? Skulle jo tro at det hadde blitt verre om det var noe farlig ja. Jeg fikk det slik du beskriver etter å ha startet på en betennelsesdempende medisin en gang. Hadde skikkelig vondt. Måtte kutte den ut og da ble det bra. Endret 5. september 2021 av Lija
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 Høres ut som sure oppstøt, jeg har og tatt et par EKG i begynnelsen men de var alltid fine så fant vi ut at det er magen som er problemet der og. Anonymkode: f49c5...08a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 tok syrenøytraliserende nå og nå syntes jeg smeten har flyttet seg litt til oversiden av magen ( mellomgulvet) rare greier , men takk for tips alle sammen Anonymkode: 18446...acc
Swoosh Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 Muskelsmerter, som nevnt fra magen, angst? Muskelsmerter og syre fra magen ol gir meg skikkelig smerter i brystet. Og ikke minst, angsten gjør det 100 ganger værre. Har tatt EKG opptil flere ganger i uken og aldri vært noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå