Gå til innhold

Kvinner med AS

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anciol skrev (5 minutter siden):

Thats me in a nutshell!

Kult. Jeg trodde du mente aksjeselskap. 

Anonymkode: ab53b...7f6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg er ikke interessert i en kvinne før hun er majoritetseier i et ASA. AS kan jo være hva som helst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Asperger-damer har kvaliteter som mange menn virkelig liker.

De har ofte mer mannlige interesser innenfor vitenskap.

De er lekne og mange gamer.

De er ikke så opptatt av normer i samfunnet og å fremstå perfekt utad.

De er ofte glad i action og sci-fi filmer.

De tenker på en annen måte enn vanlige damer og er ofte veldig intelligente, noe som gjør dem til gode samtalepartnere. 

Anonymkode: 6da6b...4f4

Jeg er dame med asperger, bortsett fra at jeg ikke gamer, så beskrev du meg her 😅

Anonymkode: 75d5d...d97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

De tenker på en annen måte enn vanlige damer og er ofte veldig intelligente, noe som gjør dem til gode samtalepartnere. 

Haha, dette beskriver meg også. Jeg er "voksen+" (førtiårene), så for mange jevnaldrende fremstår jeg kanskje som barnslig, uansvarlig, umoden osv. Well well, det plager meg ikke stort, jeg er fornøyd med å være merkelig. 

Anonymkode: ba740...156

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

dette betyr vel at kvinner med as som ikke er slik, er verdiløse og irriterende

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

dette betyr vel at kvinner med as som ikke er slik, er verdiløse og irriterende

Selvfølgelig ikke!❤️ 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg leste en artikkel. Tror den var engelsk. Der sto det at det ikke er uvanlig av kvinner med AS blir "brukt" av beskjedne, innadvendte, usikre menn som "test-kjæreste", mens de finner noen bedre snart etterpå. Kan prøve å finne linken. Hva er dere erfaring?  

Er det annerledes med kvinner med enkeltmannsforetak?

Anonymkode: d9903...a6d

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke statistikken på dette. Men det finnes i det minste kvinner med aspergers som ikke blir utnyttet.

Jeg har aspergers syndrom. Jeg føler ikke at jeg har blitt brukt. Jeg har vært i tre seriøse forhold og to litt mindre seriøse forhold. Det var alltid jeg som avsluttet forholdene. I de to useriøse forholdene var det jeg som valgte å holde igjen. Min erfaring er at menn har villet meg vel og behandlet meg bra. Mye annet har vært vanskelig med diagnosen, men de var aldri slemme mot meg fordi jeg var annerledes.  Min nåværende samboer og jeg har vært sammen i mange år. Han støtter meg i tykt og tynt. Og jeg var ikke bare noen han måtte ta til takke med. Jeg kjente ham som en venn noen år før vi ble sammen og han var populær blant damene. Det samme var den første kjæresten min. De ble oftere sjekka opp på byen enn meg. 

Men jeg tror jeg har vært heldig. Jeg tror jeg egentlig framstår som ganske normal, og hvert fall ikke svak, så man ser ikke at jeg sliter. Noe som kanskje gjør at disse mennene som bare vil ha noen å utnytte holder seg unna.

Anonymkode: 57f9c...7cd

• Liker 2
Skrevet

Virkelig? Så de som driver eget firma blir brukt og dumpet? Er det for ufeminint?

Anonymkode: cf606...16c

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 2.30):

Jeg kan ikke statistikken på dette. Men det finnes i det minste kvinner med aspergers som ikke blir utnyttet.

Jeg har aspergers syndrom. Jeg føler ikke at jeg har blitt brukt. Jeg har vært i tre seriøse forhold og to litt mindre seriøse forhold. Det var alltid jeg som avsluttet forholdene. I de to useriøse forholdene var det jeg som valgte å holde igjen. Min erfaring er at menn har villet meg vel og behandlet meg bra. Mye annet har vært vanskelig med diagnosen, men de var aldri slemme mot meg fordi jeg var annerledes.  Min nåværende samboer og jeg har vært sammen i mange år. Han støtter meg i tykt og tynt. Og jeg var ikke bare noen han måtte ta til takke med. Jeg kjente ham som en venn noen år før vi ble sammen og han var populær blant damene. Det samme var den første kjæresten min. De ble oftere sjekka opp på byen enn meg. 

Men jeg tror jeg har vært heldig. Jeg tror jeg egentlig framstår som ganske normal, og hvert fall ikke svak, så man ser ikke at jeg sliter. Noe som kanskje gjør at disse mennene som bare vil ha noen å utnytte holder seg unna.

Anonymkode: 57f9c...7cd

Du er heldig.

Anonymkode: 5c3ee...bdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...