Gå til innhold

Skrikerunger på bussen. Så lei!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lei! Mødre med flokkevis av unger som skriker og hyler på bussen. Har egentlig bare lyst å stappe en klut og tette igjen munnen på disse barna. Kan ikke dere med sånne rabiate unger kjøre bil eller ta taxi? Ødlegger jo bussturen for alle oss andre.. blir sliten i hodet av alt maset og skrikingen.

Anonymkode: 9634f...044

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visste du at de som klager mest på andres barn får selv de meste krevende og høytlytte barna ? 
Det slår aldri feil .. 

Anonymkode: ee803...1c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Visste du at de som klager mest på andres barn får selv de meste krevende og høytlytte barna ? 
Det slår aldri feil .. 

Anonymkode: ee803...1c4

Jeg skal ikke ha barn. Syns de er irriterende og slitsomme!

Anonymkode: 9634f...044

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke du, som plages, ta taxi eller kjøre bil? 

Anonymkode: 2015f...236

Hvorfor kan ikke mødre med skrikende unger ta taxi? 

Anonymkode: fd58b...5c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kan ikke mødre med skrikende unger ta taxi? 

Anonymkode: fd58b...5c4

Nemelig! Fint å se at noen er enige.

Anonymkode: 9634f...044

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, ts. Det samme på t-banen, ganske ofte. Det er jo normalt at unger skriker, men ikke normalt at mora tror alle rundt henne digger det og at hun ikke engang prøver å roe barnet ned. 

Anonymkode: fd58b...5c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger lager lyder, det er greit nok. Det som irriterer meg mest er foreldrene som bare lar de holde på. Men resultatet blir det samme, klarer de ikke holder kontroll på avkommet, så hiv de ut 

Anonymkode: bef2e...b4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt buss i flere tiår, har aldri opplevd at dette har vært plagsomt. Du må være veldig sensitiv for lyder, da er kanskje ikke offentlig transport noe for deg? Egentlig er ikke det offentlige rom egnet for deg, strengt tatt 

Anonymkode: d84db...77f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har tatt buss i flere tiår, har aldri opplevd at dette har vært plagsomt. Du må være veldig sensitiv for lyder, da er kanskje ikke offentlig transport noe for deg? Egentlig er ikke det offentlige rom egnet for deg, strengt tatt 

Anonymkode: d84db...77f

Åh? Offentlig transport er for ALLE, og det handler om GJENSIDIG respekt. Du forstyrrer ikke meg, jeg forstyrrer ikke deg. 

Anonymkode: fd58b...5c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som irriterer deg over dette kan jo ta taxi eller kjøre bil? Eventuelt støydempende øretelefoner, og hør på musikk. Selv velger jeg å kjøre bil…

Anonymkode: 0bd00...773

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor kan ikke mødre med skrikende unger ta taxi? 

Anonymkode: fd58b...5c4

Det svaret er vel ganske klart selv om det ikke kan sies høyt.

Anonymkode: e4191...ff1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mange unger som ikke har tatt mye kollektivt i det siste - de må tilvennes

Mange barn syns det er skummelt og utrygt med andre mennesker som ignorerer dem. Smil til barna. Si hei. Mulig de stopper å grine da. Får man en slik kultur er det plutselig en annen passasjer som underholde ungene neste gang, og du får nyte turen i fred.

Anonymkode: 373d6...eed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå er jeg så lei! Mødre med flokkevis av unger som skriker og hyler på bussen. Har egentlig bare lyst å stappe en klut og tette igjen munnen på disse barna. Kan ikke dere med sånne rabiate unger kjøre bil eller ta taxi? Ødlegger jo bussturen for alle oss andre.. blir sliten i hodet av alt maset og skrikingen.

Anonymkode: 9634f...044

Har du hørt om øreplugger eller headset? Kan fungere godt mot problemet du opplagt vet at du kommer til å møte på. Så vær proaktiv! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh jeg er så enig! Men problemet er ikke ungene, problemet er foreldre som lar ungene herje og rope uten at de tilsnakker barna sine. Utrolig slitsomt å høre på sånt bråk og se foreldre sitter og scroller på telefonen sin som om alt var helt normalt (noe det sikkert er for de, men IKKE for oss andre som faktisk har oppdratt ungene våre).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få taxier som har barnesete, og sikkert ikke mange som har 2-3 barneseter. Derfor må man ta kollektiv 

Anonymkode: c6ad1...882

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også det er slitsomt, TS. Men jeg trøster meg med at selv om jeg blir plaget på bussen så er det bare de tyve minuttene. Så fort jeg går av, så er det borte. Foreldrene, derimot, må stå i dette 24/7.

Anonymkode: bccf8...b00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner dere disse uutholdelige skrikerungene? Jeg kjører kollektivt daglig, og kan ikke si jeg opplever barn som spesielt plagsomme medpassasjerer. Er du sikker på at du ikke er litt unormalt sensitiv? En mulighet å finne andre løsninger, f eks reise til andre tidspunkt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du som irriterer deg over dette kan jo ta taxi eller kjøre bil? Eventuelt støydempende øretelefoner, og hør på musikk. Selv velger jeg å kjøre bil…

Anonymkode: 0bd00...773

Fint for deg. Ikke alle har bil. Dessuten er taxi dyrt.

2 minutter siden, Ctrl said:

Har du hørt om øreplugger eller headset? Kan fungere godt mot problemet du opplagt vet at du kommer til å møte på. Så vær proaktiv! 

Har prøvd øreplugger, men om man sitter rett foran/bak en unge med en mor der sistnevnte maser høl i huet på ungen så ungen begynner å hyle høyt, ja da hjelper ikke det en dritt. 
 

Enda verre er de på fly. Her er et skrekkeksempel: 

 

Anonymkode: e9888...5e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fint for deg. Ikke alle har bil. Dessuten er taxi dyrt.

Har prøvd øreplugger, men om man sitter rett foran/bak en unge med en mor der sistnevnte maser høl i huet på ungen så ungen begynner å hyle høyt, ja da hjelper ikke det en dritt. 
 

Enda verre er de på fly. Her er et skrekkeksempel: 

 

Anonymkode: e9888...5e7

En ganske kjent video. Jeg lurer på hvorfor ansatte ikke gjør noe? Jeg ville klaget non-stop. 

Anonymkode: fd58b...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...