Gå til innhold

Blåmerker etter knebøy

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hver gang jeg tar knebøy får jeg alltid blåmerker og litt blødninger under huden der stanga har vært, noen som vet hvorfor? Etter et par dager begynner det å klø og flasse av der jeg får disse merkene. 

Når jeg har tatt markløft ser heller ikke leggene mine ut etterpå pga stanga som kommer bort i dem hele tiden.

Jeg får veldig raskt blåmerker overalt på kroppen generelt, men jeg vet moren min også har det sånn, så vet ikke om det er genetisk eller noe jeg bør bekymre meg over?

Anonymkode: 8bbe6...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

hadde det samme problemet. 

de fleste sentere har en slags pølse som du kan tre rundt stanga ved Knebøy. test ut denne. 

Markløft må du kanskje jobbe litt med teknikk. det er mening at du skal dra den langs legg, men ikke at den skal ligge inntil. prøv å ta stanga noen mm lengre fra leggen i startposisjonen.

hvis du får mye blåmerker kan du kanskje se nærmere på strake markløft,evt bytte på mark og strake slik at de får bedret. 

det kan også være lurt å spise litt ekstra magnesium - det kan redusere blåmerker.

lavt magnesium vises ikke alltid på blodprøver - men dersom man har det kan man få økt blåmerker. for meg forsvant nesten alle blåmerkene når jeg begynte å ta det. 

tar idag multivitamin med ekstra magnesium i 😊

Anonymkode: 9e6b4...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...