Gå til innhold

Stortingsvalget 2021: Stem her og forklar valget ditt

Valgmåling på KG  

294 stemmer

1. 1. Hvilket parti stemmer du på?

• Rødt
      44
    • Sosialistisk venstreparti
      50
    • Arbeiderpartiet
      43
    • Senterpartiet
      25
    • Miljøpartiet De Grønne
      26
    • Pasientfokus
      1
    • Kristelig Folkeparti
      12
    • Venstre
      22
    • Høyre
      31
    • Fremskrittspartiet
      22
    • Andre
      18

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 06. nov. 2021, 20:20

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kamilla25 skrev (19 minutter siden):

Krf for jeg vil beholde kontantstøtta. De mener det finnes kun to kjønn, og de vil ikke forlenge abort grensa. 

Absolutt alle som kjemper for fri eller utvidede abortmuligheter er allerede født...

Kanskje vi som samfunn trenger noen som snakker for de uten egen stemme?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (32 minutter siden):

rasistisk, innvandrerfiendtlig, kjønnsdiskriminerende, fordømmende og fattigdomsfremmende ved enda mer kutt og krav i velferdsordningene.  Mer privatisering. De som kontakter NAV skal fortsatt bli ansett som svindlere.  Homofile og transer skal miste rettigheter, oppfordring til å føde flere hvite barn med hjemmeværende mødre. Eldre overlates til familiens ansvar, nynorsken skal bort. Straff, straff og mer straff.

Link gjerne til punkter i programmet som dokumenterer disse relativt løse påstandene.

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
A-hunter skrev (55 minutter siden):

Link gjerne til punkter i programmet som dokumenterer disse relativt løse påstandene.

Det var akkurat det jeg gjorde. Har du ikke lest det selv?  Kan ikke du heller forklare hvor jeg tar feil?

Punktene i programmet lar seg ikke linke til. Og det er egentlig nesten over alt.  Jeg gidder ikke å drive og kopiere og markere ørtenogførti  punkter, setninger og avsnitt, for å forsvare min påstand.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
A-hunter skrev (2 timer siden):

Det står rett ut at Rødt er et revolusjonært kommunistisk parti. De sier også at kommunisme kun gjennom reformer ikke er praktisk mulig. Så jo, de er fortsatt et revolusjonært, kommunistisk parti.

De eneste som ikke skjønner det ser ut til å være velgerne deres...

Haha, helt riktig.

Jeg forstår meg ikke på folk som stemmer Rødt. De må være virkelig glade i Stalin og hva han drev med ... 

• Liker 3
Skrevet
Kamilla25 skrev (51 minutter siden):

Samboeren min ble rasende da jeg sa jeg skulle stemme MDG 😂 «Er du hjerneskada eller?!» 

Skjønner ham godt. 

• Liker 4
Skrevet
G-string skrev (3 timer siden):

https://www.faktisk.no/artikler/zm9v4/slik-har-demokratene-bygget-seg-opp-pa-facebook

Faktisk.no er en politisk nøytral kilde. De undersøker både fakta fra ventresiden og høyresiden. Informasjon herifra er anerkjent fra andre medierkilder av blant annet NRK, Tv2, høyresidas avis nettavisen.no.

Her er dokumentasjonen du ba om.

Linken nevner ikke et, eneste sted at Demokratene er et høyreekstremt parti.... De forsøker riktignok å linke et par sentrale medlemmer til høyreekstreme miljøer, men hevder altså ikke, slik du gjør, at selve partiet er høyreekstremt.

Jeg er forøvrig ikke enig i at faktisk.no er en nøytral kilde. De hevder det selv, men det gjør den ikke automatisk til det likevel. Faktisk.no består av journalister. Dersom bare journalister fikk stemme ville Stortinget vært blodrødt. Over 70% av journalistene stemmer venstreradikalt. 

Prøv igjen. Jeg vil se dokumentasjonen på at Demokratene er et høyreekstremt parti slik du hevder.

• Liker 3
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (2 timer siden):

Det var akkurat det jeg gjorde. Har du ikke lest det selv?  Kan ikke du heller forklare hvor jeg tar feil?

Punktene i programmet lar seg ikke linke til. Og det er egentlig nesten over alt.  Jeg gidder ikke å drive og kopiere og markere ørtenogførti  punkter, setninger og avsnitt, for å forsvare min påstand.

Vi kan umulig ha lest samme partiprogram. Selv med nådeløse øyne finner jeg ikke et ord, et begrep eller en setning som en gang kan minne om noe høyreekstremt.

Da må jeg nesten konkludere med at du enten dikter eller rett og slett ikke vet hva høyreekstremt er og derfor har du laget din egen, private definisjon.

Og jeg beklager det virkelig, men jeg tror det er det siste.

• Liker 3
Skrevet

Helt klart FRP!! 

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
G-string skrev (5 timer siden):

De er ikke det lenger. Les partiprogrammet deres igjen!

Det er nettopp revolusjonære kommunister de er. Les prinsipprogrammet deres. Så kan du lese deg opp på moderne historie.

Gjest G-string
Skrevet (endret)
Hvemsomhelst skrev (5 timer siden):

Jeg har også skummet igjennom dette såkalte partiprogrammet, og finner det alt fra rasistisk, innvandrerfiendtlig, kjønnsdiskriminerende, fordømmende og fattigdomsfremmende ved enda mer kutt og krav i velferdsordningene.  Mer privatisering. De som kontakter NAV skal fortsatt bli ansett som svindlere.  Homofile og transer skal miste rettigheter, oppfordring til å føde flere hvite barn med hjemmeværende mødre. Eldre overlates til familiens ansvar, nynorsken skal bort. Straff, straff og mer straff.   Virker tvers igjennom råttent og menneskefiendtlig.   Det jeg sitter igjen med er at de rike skal ha mer på andres bekostning.

Det var bare litt av inntrykket jeg fikk etter noen minutters lesning. Kan ikke forstå at voksne individer kan støtte noe slikt, bortsett fra enkelte bra punkter, men de er for få til å skrive om.  
 Jeg har ikke for vane å snakke stygt, så dette var det groveste jeg som sørlending kunne uttrykke.  Og ja, jeg har jobbet og betalt min skatt i 40 år.

Dette våger jeg å si fordi jeg har ytringsfrihet.

A-hunter skrev (3 timer siden):

Linken nevner ikke et, eneste sted at Demokratene er et høyreekstremt parti.... De forsøker riktignok å linke et par sentrale medlemmer til høyreekstreme miljøer, men hevder altså ikke, slik du gjør, at selve partiet er høyreekstremt.

Jeg er forøvrig ikke enig i at faktisk.no er en nøytral kilde. De hevder det selv, men det gjør den ikke automatisk til det likevel. Faktisk.no består av journalister. Dersom bare journalister fikk stemme ville Stortinget vært blodrødt. Over 70% av journalistene stemmer venstreradikalt. 

Prøv igjen. Jeg vil se dokumentasjonen på at Demokratene er et høyreekstremt parti slik du hevder.

Demokratene gir uttrykk for at de er høyreekstreme i partiprogrammet, spesielt gjelder det innkrenking av rettigheter og vern av grupper som Hvemsomhelst sier.

To konkret eksempeler som står i programmet som de fleste i Norge vil mene er høyreekstremt:

"Demokratene ønsker assimilering av innvandere." Det kan tolkes at de vil bruke tiltak som oppfattes som tvang for å få det til.

Punkt 7.2 i partiprogrammet:

"Dobbel statsborgerskap skal kun aksepteres av kulturelle nordmenn."

Kulturelle nordmenn er synonymt med etnisk norsk i følge ordboka.

Partiprogrammet er vel ikke skrevet av journalister som stemmer på normale partier (Rødt til Frp), men av høyreekstreme demokratene. I flere steder nevnes det at etnisk norske skal ha fordeler ovenfor innvandere, f.eks. kun etnisk norske skal ha dobbelt statsborgerskap. Det er fint for meg som er etnisk norsk, men ikke for min venn som har utenlandsk opprinnelse.

For å balansere dette, så har demokratene grei politikk når det gjelder andre områder som EØS, NATO, Schengen.

Om minioritetspolitikken (innvandrere, homofile, kvinner, muslimer, trygde etc) hadde vært rettferdig, så ville partiet ikke vært definert som høyreekstremt.

Dette er mitt endelige svar og nå har du fått et ordentlig svar med henvisning til partiprogrammet.

Endret av G-string
Skrevet

Jeg har ikke bestemt meg helt men tror det blir MDG. Klima er den viktigste saken og det virker som ingen andre tar det alvorlig nok. FRP er spesielt skremmende. MDG er riktignok litt umodne på en del andre saker men havner de i regjering vil det være med partier som har seriøs politikk på de andre områdene så det er ikke noen stor fare.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Stemte Rødt fordi jeg vil at de rike skal betale mer skatt, fordi de selv har lave politikerlønninger, fordi de er knallharde på at Israel må stå til rette for krigshandlingene sine, og fordi LoVeSe 💖 kort sagt!

Edit: OG fordi Rødt vil at asylsøkere skal kunne jobbe mens de venter på svar. Har med egne øyne sett hvordan det tærer når de ikke har noe annet enn å bare vente på svar.

Endret av tunaen
La til noe viktig
  • Liker 3
Skrevet
tunaen skrev (22 minutter siden):

Stemte Rødt fordi jeg vil at de rike skal betale mer skatt, fordi de selv har lave politikerlønninger, fordi de er knallharde på at Israel må stå til rette for krigshandlingene sine, og fordi LoVeSe 💖 kort sagt!

Edit: OG fordi Rødt vil at asylsøkere skal kunne jobbe mens de venter på svar. Har med egne øyne sett hvordan det tærer når de ikke har noe annet enn å bare vente på svar.

Helt enig i det siste punktet!

Skrevet

Da har jeg forhådstemt på Høyre.  :) Satser på fire nye år med fortsatt høyreregjering.

• Liker 1
Skrevet
PetterKanin skrev (På 2021-9-5 den 13.24):

At du velger de tabloide medienes fremstilling fremfor å lese deg opp på faktisk politikk får stå for din regning.

Det var lagt opp til langt mer bompengefinansiering enn det nå er.

Ja ha, tipper du er en av dem som har satt meningene sine i stein og står for det samme uansett hvor mye bevis som blir lagt frem. 

Poenget er at det fremdeles var rekord i bompenge innsamling under dem. 

Skrevet
kikkana skrev (18 minutter siden):

Ja ha, tipper du er en av dem som har satt meningene sine i stein og står for det samme uansett hvor mye bevis som blir lagt frem. 

Jeg har prøvd å legge fram tydelig bevis i denne tråden, og alt blir avfeid med venstresidevennlig kilde - selvom det ikke er det.

Du har ett veldig godt poeng her!

Skrevet
Sankt-Vinger skrev (1 time siden):

Da har jeg forhådstemt på Høyre.  :) Satser på fire nye år med fortsatt høyreregjering.

Hvorfor ønsker du høyre igjen?

Skrevet
kikkana skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal man ikke se hva som ligger bak politikken?

Skrevet
G-string skrev (1 time siden):

Hvorfor ønsker du høyre igjen?

det er nå vi må stimulere til mer vekst. Høyre har skikklig næringspolitikk. venstresiden forstår ikke at verdier må skapes først før velferd og peng kan deles ut. flere må i arbeid. Høyre skaper flest nye arb. plasser osv.

Skrevet
Sankt-Vinger skrev (37 minutter siden):

det er nå vi må stimulere til mer vekst. Høyre har skikklig næringspolitikk. venstresiden forstår ikke at verdier må skapes først før velferd og peng kan deles ut. flere må i arbeid. Høyre skaper flest nye arb. plasser osv.

Det blir jo veldig enkelt og teoretisk. Det som heller er situasjonen i praksis er jo at vekst slik situasjonen idag har det med å konsentrere gode blant bedriftseier og folk med høyere utdannelse. Det blir rett og slett skapt alt for få jobber for ufaglærte. Er jo bare å se hvordan den blomstrende IT sektoren har gjort lite til ingenting for de relativt fattige svenske forstedene. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...