Gå til innhold

Stortingsvalget 2021: Stem her og forklar valget ditt

Valgmåling på KG  

294 stemmer

1. 1. Hvilket parti stemmer du på?

• Rødt
      44
    • Sosialistisk venstreparti
      50
    • Arbeiderpartiet
      43
    • Senterpartiet
      25
    • Miljøpartiet De Grønne
      26
    • Pasientfokus
      1
    • Kristelig Folkeparti
      12
    • Venstre
      22
    • Høyre
      31
    • Fremskrittspartiet
      22
    • Andre
      18

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 06. nov. 2021, 20:20

Anbefalte innlegg

Gjest G-string
Skrevet
A-hunter skrev (Akkurat nå):

Det står rett ut at Rødt er et revolusjonært kommunistisk parti. De sier også at kommunisme kun gjennom reformer ikke er praktisk mulig. Så jo, de er fortsatt et revolusjonært, kommunistisk parti.

De eneste som ikke skjønner det ser ut til å være velgerne deres...

Lederen i Rødt har tusen ganger sagt at de er ikke revolusjonært kommunistisk parti. Det står også i partiprogrammet deres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
G-string skrev (10 minutter siden):

Håpløst at det finnes så mange høyreekstremistiske meninger på KG (les 6 stk stemmer på Demokratene). 

Hvorfor tiltrekkes de på KG?

List gjerne opp det som konkret er høyreekstremt med Demokratene. Såpass bør vi kunne forvente av deg som hevder det er slik ting henger sammen.

• Liker 2
Skrevet
G-string skrev (Akkurat nå):

Lederen i Rødt har tusen ganger sagt at de er ikke revolusjonært kommunistisk parti. Det står også i partiprogrammet deres.

Det står rett ut på side 19 og 20 i gjeldende prinsipprogram for det revolusjonære kommunistiske partiet Rødt.

• Liker 4
Gjest G-string
Skrevet (endret)
A-hunter skrev (4 minutter siden):

List gjerne opp det som konkret er høyreekstremt med Demokratene. Såpass bør vi kunne forvente av deg som hevder det er slik ting henger 

Les partiprogrammet så er det tydelig at de er høyreekstreme.

Endret av G-string
Gjest G-string
Skrevet
A-hunter skrev (2 minutter siden):

Det står rett ut på side 19 og 20 i gjeldende prinsipprogram for det revolusjonære kommunistiske partiet Rødt.

Jeg stemmer ikke på Rødt for å si det slik.

Skrevet

Les partiprogrammet så er det tydelig at de er høyreekstreme. I tillegg så støtter de konspirasjonsteorier i følge vg ( google Demokratene konspirasjonsteori). Da finner du mange treff.

Ikke godt nok. List opp det som gjør Demokratene høyreekstremt her i denne tråden. Det er tross alt du som (ganske alene) hevder at det er et høyreekstremt parti.

Klarer du ikke lage en slik liste sier det alt om påstanden din.

• Liker 3
Skrevet

Stemmer rødt for å få ned forskjellen på folk. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg stemmer ikke på Rødt for å si det slik.

Du må dokumentere at Rødt ikke er et revolusjonært, kommunistisk parti slik du hevder at det ikke er - selv om Rødt selv bekrefter at de er akkurat det i sitt eget prinsipprogram, jmf linken over. 

Slik det ser ut nå så kommer du bare med innholdsløst babbel. Kom med dokumentasjonen!

• Liker 4
Gjest G-string
Skrevet (endret)
A-hunter skrev (6 minutter siden):

Ikke godt nok. List opp det som gjør Demokratene høyreekstremt her i denne tråden. Det er tross alt du som (ganske alene) hevder at det er et høyreekstremt parti.

https://antirasistisk.no/partiet-demokratene/

Her forklarer de tydelig hvorfor det er ett høyreekstremt parti.

Jeg anser ikke FRP som ett høyreekstremt parti. Det er de som er for ekstreme til å være i Frp som havner hos demokratene.

Endret av G-string
Skrevet

Antirasistisk senter er virkelig ingen brukbar kilde. De er politiske aktivister med åpenbare bindinger og koblinger til venstresiden.

Hvor blir det av dokumentasjonen? 

Du får en sjanse til, deretter blir du stemplet som en floskelmaskin uten innhold. Altså en radikal venstreaktivist.

• Liker 4
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Visum skrev (På 5.9.2021 den 23.41):

Nordisk forsvarssamarbeid :)

Ha ha, vi er altfor små uansett mot en sånn gigantisk krigsmaskin.

Skrevet
miaw skrev (6 timer siden):

Jeg stemmer rødt

Fordi jeg ønsker mindre forskjeller 

Fordi jeg er imot privatisering

Fordi mitt intrykk er at rødt er mer kompromissløse enn andre partier.

Hvorfor er du i mot privatisering? 

• Liker 1
Gjest G-string
Skrevet (endret)
A-hunter skrev (30 minutter siden):

Antirasistisk senter er virkelig ingen brukbar kilde. De er politiske aktivister med åpenbare bindinger og koblinger til venstresiden.

Hvor blir det av dokumentasjonen? 

Du får en sjanse til, deretter blir du stemplet som en floskelmaskin uten innhold. Altså en radikal venstreaktivist.

https://www.faktisk.no/artikler/zm9v4/slik-har-demokratene-bygget-seg-opp-pa-facebook

Faktisk.no er en politisk nøytral kilde. De undersøker både fakta fra ventresiden og høyresiden. Informasjon herifra er anerkjent fra andre medierkilder av blant annet NRK, Tv2, høyresidas avis nettavisen.no.

Her er dokumentasjonen du ba om.

Endret av G-string
Skrevet

Rødt❤ ap er jo blitt minihøyre

• Liker 5
Skrevet

Stemmer Høyre. Jeg er ikke overbegeistret for alt de gjør, men ideologisk er det de som står meg nærmest. Jeg ønsker mest mulig frihet, selvstendig ansvar og belønning, og jeg ønsker en liten stat. En offentlig sektor som bare eser ut, med stadig flere som er avhengig av den, er ikke bærekraftig. 

Mer spesifikt så ønsker jeg også;
- Fritt skolevalg og videregående skoler som er basert på karakterer. Mange ser ut til å glemme at vgs ikke er obligatorisk. Skolene har også ofte spesialiseringer og egne valgfag som kan gi en forsmak på studier. Dersom vi ikke tillater elever å søke på, og jobbe seg mot skolene de ønsker, så klapper dette helt sammen.

- Lærere med fordypning i faget de underviser i. Ikke bare kommer dette elevene til gode, men det er med på å heve statusen til læreryrket.

- Beholde fraværsgrensen. 

- Aktivitetsplikt for arbeidsledige. 

- Fritt behandlingsvalg - pasienter skal velge egen behandling.

• Liker 3
Skrevet
Alterego666 skrev (6 timer siden):

Du er ikke nødvendigvis det, men Rødt er et ekstremistisk parti som ønsker en helt annen samfunnsretning i et land som scorer topp på alle internasjonale sammenligninger.

Venstreradikale, ikke venstreekstremister.

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
A-hunter skrev (1 time siden):

Jeg har også skummet igjennom dette såkalte partiprogrammet, og finner det alt fra rasistisk, innvandrerfiendtlig, kjønnsdiskriminerende, fordømmende og fattigdomsfremmende ved enda mer kutt og krav i velferdsordningene.  Mer privatisering. De som kontakter NAV skal fortsatt bli ansett som svindlere.  Homofile og transer skal miste rettigheter, oppfordring til å føde flere hvite barn med hjemmeværende mødre. Eldre overlates til familiens ansvar, nynorsken skal bort. Straff, straff og mer straff.   Virker tvers igjennom råttent og menneskefiendtlig.   Det jeg sitter igjen med er at de rike skal ha mer på andres bekostning.

Det var bare litt av inntrykket jeg fikk etter noen minutters lesning. Kan ikke forstå at voksne individer kan støtte noe slikt, bortsett fra enkelte bra punkter, men de er for få til å skrive om.  
 Jeg har ikke for vane å snakke stygt, så dette var det groveste jeg som sørlending kunne uttrykke.  Og ja, jeg har jobbet og betalt min skatt i 40 år.

Dette våger jeg å si fordi jeg har ytringsfrihet.

Endret av Hvemsomhelst
Gjest rampenissen72
Skrevet

Krf for jeg vil beholde kontantstøtta. De mener det finnes kun to kjønn, og de vil ikke forlenge abort grensa. 

Gjest rampenissen72
Skrevet
Slowpoke skrev (53 minutter siden):

MDG for å irritere vennene mine.

Samboeren min ble rasende da jeg sa jeg skulle stemme MDG 😂 «Er du hjerneskada eller?!» 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...