Gå til innhold

Stortingsvalget 2021: Stem her og forklar valget ditt

Valgmåling på KG  

294 stemmer

1. 1. Hvilket parti stemmer du på?

• Rødt
      44
    • Sosialistisk venstreparti
      50
    • Arbeiderpartiet
      43
    • Senterpartiet
      25
    • Miljøpartiet De Grønne
      26
    • Pasientfokus
      1
    • Kristelig Folkeparti
      12
    • Venstre
      22
    • Høyre
      31
    • Fremskrittspartiet
      22
    • Andre
      18

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 06. nov. 2021, 20:20

Anbefalte innlegg

Skrevet
bucket_IV skrev (10 minutter siden):

Tror ikke jeg gidder å stemme. Ville stemt AP. siden AP kommer til å vinne

Ellers ville jeg stemt høyre slik at dem blir større, så dem slipper frp, krf og hva faen ellers  idiotparti skulle være med på styringen. hvis jeg trodde dem skulle vinne

Kan du vennligst stemme? Rød side vinner nok som du sier, og jo større AP eller SP blir jo mindre vil de små "idiotpartiene" på rød side ha å si for politikken som venter oss. :)

Du sier du ville stemt høyre hvis du trodde de kunne vunnet, det er ikke så stor forskjell på AP og Høyre. :) De andre idiotpartiene som AP to må samarbeide med er langt unna dem.

Håper du gidder å slenge inn stemmen din, den er viktig! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet
etnavn skrev (10 timer siden):

Dette har vært et vanskelig valg. Jeg er i ferd med å skifte parti, og det å komme frem til det helt i innspurten av valgkampen har ærlig talt ikke vært så enkelt. Men, jeg er ikke lenger enig med mitt tidligere parti. Det er ikke så mye det at de har forandret seg, men mer at mine prioriterte viktigste saker tipper vektskåla en helt annen vei nå. 

Det som er viktig for meg nå er:

• Lovendringen vedrørende flagg på offentlige bygninger. Dette har brydd med siden jeg første gang leste høringsnotatet.
  • Kraftavtalene og strømlekkasjen til EU.
  • EU medlemskapet og EØS avtalen. Her mener jeg at vi må ha en handelsavtale med SCO, men det finnes ikke et eneste parti som drar det så langt som meg der, så jeg nøyer meg med det nest beste alternativet.
  • Økning av folketrygdens grunnbeløp, og bedre vilkår/økonomi for syke og pensjonerte. 
  • Egen råderett over egen eiendom, egen bestemmelsesrett over egen familie.
  • Avskaffing av svertekampanjene som har fått fotfeste i befolkningen ila de to siste stortingsperiodene. 
  • Strengere straffer for overgrep mot kvinner og barn. 
  • Gjøre det mulig for en familie å leve på én inntekt igjen, og gi kvinner et reelt valg i forhold til å jobbe eller være hjemme.
  • Ta landbruket ett skritt tilbake i utviklingen, tilbake til bærekraftig produksjon i mindre skala, mer tilbake til bonden og avgiftslettelser i landbruket.
  • Sette fokus på miljø lokalt, med utdaterte renseanlegg med enorme utslipp over hele landet, og problemet mht overløp og forurensing.
  • Avvikle fosterhjemsordningen og omlegge hele barnevernsfadesen, samt oppreising til alle berørte barn og familier. 
  • Hjelpe yngre mennesker inn på boligmarkedet, stadfeste en grunnlovsfestet rett til å bo i egen eid bolig, og avskaffe leiemarkedet og proffiteringen på mennesker i en dårlig økonomisk situasjon.

Gjett hva jeg stemte da.

INP eller Demokratene.

Gjest Alterego666
Skrevet
Wednesday Addams skrev (9 timer siden):

Jeg stemmer Rødt. Mange her på forumet vil hevde at jeg er ekstremist av den grunn. 

Du er ikke nødvendigvis det, men Rødt er et ekstremistisk parti som ønsker en helt annen samfunnsretning i et land som scorer topp på alle internasjonale sammenligninger.

Gjest Alterego666
Skrevet
Trudelutt1 skrev (47 minutter siden):

Jeg er egentlig imot innvandring i stor skala, men dersom vi ikke gjør noe med klimakrisen så kommer klimainnvandringen til å slå ut i full blomst. 

Dette er helt riktig.

Når dette skjer, kommer det ikke noen få tusen forhutlede sjeler på sykkel over Storskog.

De som kommer da har et antall, en selvsikkerhet og en kjøpekraft som gjør at vi kan se langt etter boligene og jobbene våre.

Skrevet

SV fordi jeg vil ha mer frihet for folk flest, bedre integrering, mindre gjeldslaveri, gi alle muligheten til å klare seg, sørge for at de flinkeste blir premierte og at vi får en fornuftig miljøpolitikk.

• Liker 4
Skrevet
56 minutter siden, Trudelutt1 said:

Nå er det en ting som trumfer alt i årets valg. Klima. Jeg er vidt uenig med MDG på mange av deres andre punkter, men det får så være. De må få en kraftig stemme på stortinget dersom vi overhodet skal ha mulighet til å bremse de katastrofale utviklingene. 

Jeg er egentlig imot innvandring i stor skala, men dersom vi ikke gjør noe med klimakrisen så kommer klimainnvandringen til å slå ut i full blomst. 

tipper SV har bedre miljøpolitikk enn MDG...  det er vel lite norge kan gjøre da med disse katastrofale utviklingene som kommer som du sier.. men du har rett..

også innvandring er ikke noe problem hvis det foregår på rett vis..

Skrevet
27 minutter siden, loveli said:

Kan du vennligst stemme? Rød side vinner nok som du sier, og jo større AP eller SP blir jo mindre vil de små "idiotpartiene" på rød side ha å si for politikken som venter oss. :)

Du sier du ville stemt høyre hvis du trodde de kunne vunnet, det er ikke så stor forskjell på AP og Høyre. :) De andre idiotpartiene som AP to må samarbeide med er langt unna dem.

Håper du gidder å slenge inn stemmen din, den er viktig! :)

hvis jeg ikke stemmer AP da ? må AP styre med SV eller w/e ?

dem har vel bedre miljøpolitikk enn AP...

Skrevet
Wednesday Addams skrev (10 timer siden):

Jeg stemmer Rødt. Mange her på forumet vil hevde at jeg er ekstremist av den grunn. 

Ser ikke ut som om det er så forferdelig mange som vil hevde det her inne. Hvis man ser hva folk har stemt i denne tråden er vi mange som heier på Rødt.

• Liker 3
Skrevet
luna1 skrev (Akkurat nå):

Ser ikke ut som om det er så forferdelig mange som vil hevde det her inne. Hvis man ser hva folk har stemt i denne tråden er vi mange som heier på Rødt.

Det er noen, og de roper høyt. Verden går visst under om venstresiden får for mye makt. 🤷🏻‍♀️

• Liker 3
Skrevet

Stemmer borgerlig, ikke helt sikker på hvilket parti enda, holder på å lese meg opp på partiprogrammene.  Det som er viktig for landet er å sikre et bærekraftig næringsliv som igjen sikrer arbeidsplasser.

Miljøpolitikken må være fornuftig uten masse symbolpolitikk som bare er ødeleggende på sikt. 

• Liker 4
Skrevet
EtØnske skrev (12 timer siden):

SV er ett parti for uføre og lavlønte, ikke for de unge. Stem heller på høyre

Verden skal gå mot dommedag før jeg stemmer Høyre. 

• Liker 6
Gjest Alterego666
Skrevet
Wednesday Addams skrev (43 minutter siden):

Det er noen, og de roper høyt. Verden går visst under om venstresiden får for mye makt. 🤷🏻‍♀️

Det er mye som er bra med den reformistiske venstresiden, og ingenting som er bra med revolusjonær kommunisme.

Prinsipprogrammet til Rødt stiller dem helt på siden av alle de parlamentaristiske partiene over hele spekteret.

Skrevet (endret)
bucket_IV skrev (59 minutter siden):

hvis jeg ikke stemmer AP da ? må AP styre med SV eller w/e ?

dem har vel bedre miljøpolitikk enn AP...

Hvis AP og SP får nok stemmer så slipper de å danne regjering med Rødt (i tillegg til SV). Og hjelpe oss alle om Rødt kommer i regjering.

Men ja, dersom SV får nok stemmer så slipper vi også Rødt, men da får AP og SP mindre makt.

Og ettersom du sa at du ville stemt AP hvis du gadd å stemme så tenkte jeg at det ikke var vits å nevne SV. AP og SP er heller ikke så ulike. Egentlig kan du stemme på hvem som helst av dem fordi forskjellen ikke er så stor, men AP er nok nærmere Høyre, som du sa du ville stemt hvis du trodde høyresiden hadde sjans til å vinne. :)

Rødt i regjering = rasering av velferdsstaten. De kommer til å bruke opp oljepengene våre med et knips hvis de får muligheten. De blir det 0 kroner i pensjon for deg og meg og våre barn og barnebarn. Trygdede, syke og lavtlønte får det bedre en stund, før statskassen er tom og vi alle må klare oss selv. Du kan bare tenke deg hva som skjer med kriminaliteten når syke og hjemløse folk må stjele av de rike for å ikke sulte ihjel.

Så please, sleng inn stemmen din til enten AP eller SP og til nøds SV hvis du vil at velferdsstaten skal bestå. Den er forsikringen vår for et godt liv videre både for denne og kommende generasjoner. :)

Endret av loveli
Skrevet
7 minutter siden, loveli said:

Hvis AP og SP får nok stemmer så slipper de å danne regjering med Rødt (i tillegg til SV). Og hjelpe oss alle om Rødt kommer i regjering.

Men ja, dersom SV får nok stemmer så slipper vi også Rødt, men da får AP og SP mindre makt.

Og ettersom du sa at du ville stemt AP hvis du gadd å stemme så tenkte jeg at det ikke var vits å nevne SV. AP og SP er heller ikke så ulike. Egentlig kan du stemme på hvem som helst av dem fordi forskjellen ikke er så stor, men AP er nok nærmere Høyre, som du sa du ville stemt hvis du trodde høyresiden hadde sjans til å vinne. :)

Rødt i regjering = rasering av velferdsstaten. De kommer til å bruke opp oljepengene våre med et knips hvis de får muligheten. De blir det 0 kroner i pensjon for deg og meg og våre barn og barnebarn. Trygdede, syke og lavtlønte får det bedre en stund, før statskassen er tom og vi alle må klare oss selv. Du kan bare tenke deg hva som skjer med kriminaliteten når syke og hjemløse folk må stjele av de rike for å ikke sulte ihjel.

vil helst at venstresiden vinner.. stemmer bare høyre hvis jeg ser høyresiden kommer til å vinne for å bli kvitt andre partier på høyresiden..

Skrevet
Wednesday Addams skrev (3 timer siden):

Rødt er ikke på noen venstreside på noen måte. Revolusjonær kommunisme er malplassert innenfor enhver forståelse av en politisk akse. Det er milevis utenfor noe som kan minne om politikk.

At Rødt forsøker å gjøre seg selv spiselig ved å friste de aller svakeste av oss endrer ikke på det.

• Liker 4
Gjest G-string
Skrevet
A-hunter skrev (1 time siden):

Rødt er ikke på noen venstreside på noen måte. Revolusjonær kommunisme er malplassert innenfor enhver forståelse av en politisk akse. Det er milevis utenfor noe som kan minne om politikk.

At Rødt forsøker å gjøre seg selv spiselig ved å friste de aller svakeste av oss endrer ikke på det.

De er ikke det lenger. Les partiprogrammet deres igjen!

Gjest G-string
Skrevet

Håpløst at det finnes så mange høyreekstremistiske meninger på KG (les 6 stk stemmer på Demokratene). 

Hvorfor tiltrekkes de på KG?

Skrevet
G-string skrev (6 minutter siden):

De er ikke det lenger. Les partiprogrammet deres igjen!

Det står rett ut at Rødt er et revolusjonært kommunistisk parti. De sier også at kommunisme kun gjennom reformer ikke er praktisk mulig. Så jo, de er fortsatt et revolusjonært, kommunistisk parti.

De eneste som ikke skjønner det ser ut til å være velgerne deres...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...