Gå til innhold

Trene når man har halsbetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg om det er noen grunn til at jeg IKKE skal trene når jeg begynner å føle meg bedre? Går fremdeles på penicillin, har ikke feber lenger, og smertene begynner å avta...

Får fnatt hvis jeg ikke får bevege meg og svette litt snart :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en infeksjon i kroppen, og går derfor på antibiotika. I tillegg gjør immunforsvaret alt det kan for å få kroppen frisk. At du da trener, kan føre til at det tar lenger tid før du blir frisk igjen, da trening faktisk setter ned immunforsvaret for en stund.

Grunn god nok til å vente til du blir helt frisk?

(jeg har selv ikke trent på to uker nå pga. sykdom, så jeg vet hvordan det føles :forvirret:)

Skrevet

Når jeg har halsbetennelse og går på pencillin ORKER jeg ikke trene...men har hørt at det ikke er bra fordi det kan ta lenger tid å bli frisk eller at tilstanden din forverres...

Skrevet

Huff, ok da, visste det vel egentlig.... :sjenert:

Har gjort lignende feil før...

Men jeg VIL VIL VIL.... Skal selvfølgelig ikke gjøre det, men kroppen min verker etter å få jobbe litt.

Men når kuren er over er det vel lov å begynne litt forsiktig?...

Skrevet

Tur er bra! :Nikke:

Kan gå en tur i moderat tempo før jobb i morgen formiddag da, med god musikk på øra :digge:

Gleder meg :)

Skrevet

Har jeg gått på penicillin så har jeg ikke orka stort, men verka etter å trene :Nikke:

Når jeg har begynt å føle meg bedre, uten å bli sliten av å gå fra sofaen å inn på kjøkkenet, så pleier jeg å gå meg en liten tur eller to. Bare passe på å ikke anstrenge meg for mye, å kle meg godt :)

Har pressa meg så ofte for langt, å da blir man jo aldri frisk. :sove: :lese: :klem1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...