AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #1 Skrevet 5. september 2021 Hele familien har blitt syke og har vært det over en uke. Har testet oss og alt kom tilbake negativt. Vanligvis bruker vi å bli bedre etter noen dager. Har alt fra diaré til ekkel hoste, frysninger og vond hals. Måtte til legen med minsten da hosten er vanvittig ekkel. Fikk da inhalator. Nå etter ei uke er ikke hosten blitt bedre, men legen kan ikke gjøre noe. I dag høres det ut som barnet på 15 mnd holder på å kveles. Luftveiene er tette og surklete, og vi andre går og hangler. Aner ikke hva vi skal gjøre. Flere som sliter med sykdom som ikke er covid? Anonymkode: f873f...13b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #2 Skrevet 5. september 2021 Vil si det var litt merkelig, ja. Jeg tror mange ganger det kan være falsk neg ved test for tidlig eller der viruset ikke har slått ut ennå. Ta nye tester. Her har vi kun to bekreftet Covid 19 tilfeller, men de to andre er også ganske så syke, men med negativ test foreløpig. Skal testes videre. Anonymkode: 3d6c6...cbe 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Ville tatt en ny test på alle sammen! Anonymkode: 8e8f6...f37 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vil si det var litt merkelig, ja. Jeg tror mange ganger det kan være falsk neg ved test for tidlig eller der viruset ikke har slått ut ennå. Ta nye tester. Her har vi kun to bekreftet Covid 19 tilfeller, men de to andre er også ganske så syke, men med negativ test foreløpig. Skal testes videre. Anonymkode: 3d6c6...cbe Ja, synes det er rart jeg også. I natt svetta jeg som en gris, pleier aldri svette og det kjennes ut som feber. Men har ikke feber noen av oss. Så vil jo dette heller ikke slippe tak Kan jeg spørre om hva slags symptomer dere har? Når i forløpet har dere blitt testet og når ble det positivt? Ønsker dere riktig god bedring 💙 Anonymkode: f873f...13b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Dette høres ut som influensa. Anonymkode: 91a2f...b19
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville tatt en ny test på alle sammen! Anonymkode: 8e8f6...f37 Men vi blir behandlet som om det kun er en vanlig forkjølelse, legen hørte på lungene til ungen og tok CRP som var normal. Mest mest frustrerende er jo at barnet såvidt får til å puste når hostekulene setter inn Anonymkode: f873f...13b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #7 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette høres ut som influensa. Anonymkode: 91a2f...b19 Ja, kan sikkert være det også. Men som sagt så har ingen av oss feber.. men diaré Anonymkode: f873f...13b
Margo Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Har dere kun tatt 1 test? Og hvilken test har dere benyttet? Hurtigtest eller PCR? Om dere kun har testet 1 gang ville jeg ha testet hele gjengen på nytt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Vera skrev (Akkurat nå): Har dere kun tatt 1 test? Og hvilken test har dere benyttet? Hurtigtest eller PCR? Om dere kun har testet 1 gang ville jeg ha testet hele gjengen på nytt. Barnet på 15 mnd tok PCR tre dager etter sykdom, så tok eldste hurtigtest 2 ganger, og jeg PCR 3. dagen etter jeg fikk symptomer. Vi har også tatt hurtigtest i går. Alt negativt. Anonymkode: f873f...13b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 Det er MYE forkjølelse ute og går altså. Sliter med det samme her, litt lengere forløp enn jeg vanligvis har på forkjølelse, kanskje immunforsvaret bruker litt tid siden det har hatt pause en god stund? Har nesten ikke vært syk siden nedstengningen. Anonymkode: f3717...ca0 1
Margo Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet på 15 mnd tok PCR tre dager etter sykdom, så tok eldste hurtigtest 2 ganger, og jeg PCR 3. dagen etter jeg fikk symptomer. Vi har også tatt hurtigtest i går. Alt negativt. Anonymkode: f873f...13b Jeg ville nok ha tatt en ny PCR test nå på alle sammen. Det er fullt mulig at det ikke er Covid-19, det går mye rart for tiden - men iom at dere har de symptomene dere har, ville jeg tatt ny PCR test. CPR hos barnet - var den forhøyet, eller helt normal? Opp til 50 regnes som virus, over 50 regnes som bakterieinfeksjon. Under 5 er helt normal. 1
Blue Berry Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 Har vært igjennom det samme. Alle er friske igjen, men jeg hangler 11 dager etter jeg begynte. Hadde ikke diaré, men litt feber/svetting, hosting, hodepine og sår hals. Mistet smak-luktesans. Kjempe sliten og trøtt.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er MYE forkjølelse ute og går altså. Sliter med det samme her, litt lengere forløp enn jeg vanligvis har på forkjølelse, kanskje immunforsvaret bruker litt tid siden det har hatt pause en god stund? Har nesten ikke vært syk siden nedstengningen. Anonymkode: f3717...ca0 Ja, jeg vet. Det er bare så rart at det varer så lenge og gir oss så rare symptomer.. Jeg har også stikking i hjertet som kommer og går. (Jeg har også fått beskjed om at jeg kan komme på jobb i morgen - sykepleier -siden testen er negativ. Så blir jo litt urolig for det også.) Anonymkode: f873f...13b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 Vera skrev (2 minutter siden): Jeg ville nok ha tatt en ny PCR test nå på alle sammen. Det er fullt mulig at det ikke er Covid-19, det går mye rart for tiden - men iom at dere har de symptomene dere har, ville jeg tatt ny PCR test. CPR hos barnet - var den forhøyet, eller helt normal? Opp til 50 regnes som virus, over 50 regnes som bakterieinfeksjon. Under 5 er helt normal. CRP var under 5. men legen sa det var virus. Anonymkode: f873f...13b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 Blue Berry skrev (3 minutter siden): Har vært igjennom det samme. Alle er friske igjen, men jeg hangler 11 dager etter jeg begynte. Hadde ikke diaré, men litt feber/svetting, hosting, hodepine og sår hals. Mistet smak-luktesans. Kjempe sliten og trøtt. Testa du deg? Bra dere er bedre nå. Kjedelig når man blir syk som dette. Anonymkode: f873f...13b
Gjest Lija Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 (endret) Høres ut som slik det er her. Rett og slett en skikkelig forkjølelse med vond hals, hodepine, stygg hoste, og diaré og feber. Crp tydet på virus (var på 36). Har to barn her med skikkelige hostekuler. Vet ikke hva slags inhalasjon dere bruker, men ene her får mange saltvannsinhalasjoner i døgnet for å tynne ut slimet, slik at det blir lettere å hoste opp. (Han har nedsatt hostekraft). På en del små klapper luftveiene litt sammen, så det er kanskje derfor barnet ditt sliter ekstra? du kan jo ringe legevakt og spørre om råd? Endret 5. september 2021 av Lija
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 Vi har også vært syke med feber, snørr og hoste et par uker. Anonymkode: e2b60...b4c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 Det går mye sånt for tida. Jeg har akkurat det samme. Anonymkode: 452c1...478
Blue Berry Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Testa du deg? Bra dere er bedre nå. Kjedelig når man blir syk som dette. Anonymkode: f873f...13b Ja, jeg testet meg etter 2 dager, da jeg var på mitt dårligste. Skal sies at jeg blir utredet for ME, så mulig derfor jeg er dårlig mye lenger enn de andre. Masse god bedring til dere og den lille gutten din. Hva fikk du for og åpne lungene hans? Ventolin?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #20 Skrevet 5. september 2021 Blue Berry skrev (15 minutter siden): Ja, jeg testet meg etter 2 dager, da jeg var på mitt dårligste. Skal sies at jeg blir utredet for ME, så mulig derfor jeg er dårlig mye lenger enn de andre. Masse god bedring til dere og den lille gutten din. Hva fikk du for og åpne lungene hans? Ventolin? Takk for det. Huff, ikke noe særlig det. Ikke verst at testen slo ut etter ti dager. Hører noen si at man kan teste seg for tidlig også. Ja, fikk ventoline for åpne bronkiene, men kan ikke si det har hatt noe spesiell effekt. Blitt mere surkling av det virker det som. Anonymkode: f873f...13b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå