Gå til innhold

Hvilke byer/bydeler har best klima?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som Oslobeboer vil jeg si at områdene ved kysten og ikke for høyt opp har godt klima. Ganske luftig om sommeren og ikke altfor mye snø om vinteren. Det betyr Nordstrand, Sørenga, Bygdøy osv. 
Oppover i i Holmenkollåsen er det lengre vinter og kortere sommer. Det samme gjelder Røa. I Groruddalen kan det også blir merkbart kaldere om vinteren sammenlignet med nede ved sjøen. 

I Norge generelt vil jeg si at Østfold/Vestfold må være det beste. Det ligger såpass langt fra havet at det verste stormene ikke tar sinnsykt av. Det er sommervær men litt friskere hvis det er hetebølge i Oslo. 

Vegetasjonen er også mer svensk/dansk. Flere løvtrær som blir fortere grønne enn i Oslo. 

Anonymkode: 7fa6f...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bydel Østensjø 💕

Anonymkode: e05ef...a03

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Som Oslobeboer vil jeg si at områdene ved kysten og ikke for høyt opp har godt klima. Ganske luftig om sommeren og ikke altfor mye snø om vinteren. Det betyr Nordstrand, Sørenga, Bygdøy osv. 
Oppover i i Holmenkollåsen er det lengre vinter og kortere sommer. Det samme gjelder Røa. I Groruddalen kan det også blir merkbart kaldere om vinteren sammenlignet med nede ved sjøen. 

I Norge generelt vil jeg si at Østfold/Vestfold må være det beste. Det ligger såpass langt fra havet at det verste stormene ikke tar sinnsykt av. Det er sommervær men litt friskere hvis det er hetebølge i Oslo. 

Vegetasjonen er også mer svensk/dansk. Flere løvtrær som blir fortere grønne enn i Oslo. 

Anonymkode: 7fa6f...deb

Bydel Østensjø er best klimamessig. 🥰

Egentlig uansett. ;)

Anonymkode: bde62...18c

• Liker 1
Skrevet

Åhh, men det kommer an på hva man liker. Jeg personlig liker ikke "laveste" Oslo, slik som senter og andre områder nærme fjord, for det er så kaldt og vått og forblåst der på vinteren. Synes det er bedre å komme opp i høyden litt, der er det snø på vinteren. Og man trenger ikke lengre opp enn Bjølsen liksom. Holmenkollen er igjen så høyt oppe at det er tåkete. 

Absolutt beste klima i hele Norge er i min mening i Grimstad. Flest soldager i året 🌞 Varmt på sommeren, og ikke mye vind. Også Lillesand, Kristiansand har det nesten likt.

Anonymkode: 523e1...1c4

Skrevet

Bergen sentrum har dårlig luft pga forurensning fra biler/vedovner. Spesielt Løvstakksiden/Danmarksplass/Årstad

Anonymkode: 5209a...adf

Skrevet

Bydel Nordstrand! Vi har nesten ikke snø om vinteren ned mot sjøen, og likevel kort vei til marka i andre enden av bydelen. 

Anonymkode: a8e67...225

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...