Gå til innhold

Hvorfor er det så mange aggressive menn i trafikken for tida? Gjelder Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er tilfeldig, men den siste uken har jeg opplevd mye aggressiv kjøring fra bilister i Oslo, og det er ikke greit! Hva er galt med sånne folk? Det gjelder kun menn, har ikke opplevd sånt fra kvinner. 

Gjelder både i overgangsfelt etter jeg har sett rundt meg at det er klart å gå over, og mens jeg er på vei over kommer det en idiot og gasser på uten å stoppe (har skjedd flere ganger i det siste, og nei jeg er ikke sånn som bare virrer ut i veien uten å se meg for). Jeg var millimeter fra å bli truffet. I dag var jeg ute og gikk tur med hunden min på Nordstrand også kommer det et rasshøl råkjørende i en trang gate som ikke viser tegn til å bremse ned. Var bare å hive meg uti en busk for å ikke bli truffet. Er dette sosiopater? Ønsker de å drepe folk, eller hva er greia? Det er mange trange gater på Nordstrand og mange barn/dyr som er ute og leker, i tillegg til mange gående. Forstår ikke vitsen med å gasse på (la oss si de kjørte i 80-90 km i en 30-sone). 

Anonymkode: da287...a3f

Skrevet

Slike har alltid vert på veien. Jo mer penger de, har jo værre er de. Og det gjenspeiler seg i bilene de kjører.

Anonymkode: 8ee6a...bfd

Skrevet

Fordi de slipper unna med det. Politiet er opptatt med å henlegge voldtektssaker og bedrive ulovlig ransaking av ungdommer. Det er frustrerende at den drittkjøringen ikke får konsekvenser for føreren. Jeg fantaserer av og til om å ta reg.nr, sjekke det på vegvesenets sider og bruke natta til å skrive «hensynsløs råkjører» på bilen med et skrujern. Mest fordi jeg vil se førerens reaksjon dagen etter. Skal ikke gjøre det altså. Tror jeg… 🤔

Anonymkode: a6a6c...a5a

Skrevet

Selvjustis er en særdeles dårlig løsning. For det første vet du ikke om du har oppfattet situasjonen korrekt. Etter min erfaring er mange av de som hevder seg med skrujern og hevet knyttneve typiske "Karens" som ikke oppfatter situasjonen helt en gang. For det andre gjør du noe straffbart og kan selv ende i knipe. Spør deg selv om det er verdt det?

Her på bygda har jo den blå regjeringen praktisk talt avskaffet politiet. Nærmeste vaktsted er nå en time unna. Vet ikke om UP, men de er svært sjelden å se og folk kjører som gærninger her etter politireformen. Så har du samtidig alle disse bobilene. De kjører stort sett ikke fortere enn 60 der det er fartsgrense 80, mens frustrerte familiefedre i sine gazillion hestekrefter elbiler og undermotoriserte Hyundai helst vil ligge i 120. Den store fartsforskjellen og frustrasjonene som kommer ut av det skaper farlige situasjoner. Stadig vekk.

Anonymkode: fed7b...59c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selvjustis er en særdeles dårlig løsning. For det første vet du ikke om du har oppfattet situasjonen korrekt. Etter min erfaring er mange av de som hevder seg med skrujern og hevet knyttneve typiske "Karens" som ikke oppfatter situasjonen helt en gang. For det andre gjør du noe straffbart og kan selv ende i knipe. Spør deg selv om det er verdt det?

Her på bygda har jo den blå regjeringen praktisk talt avskaffet politiet. Nærmeste vaktsted er nå en time unna. Vet ikke om UP, men de er svært sjelden å se og folk kjører som gærninger her etter politireformen. Så har du samtidig alle disse bobilene. De kjører stort sett ikke fortere enn 60 der det er fartsgrense 80, mens frustrerte familiefedre i sine gazillion hestekrefter elbiler og undermotoriserte Hyundai helst vil ligge i 120. Den store fartsforskjellen og frustrasjonene som kommer ut av det skaper farlige situasjoner. Stadig vekk.

Er dette på bygda i Viken fylke?

politiet burde stoppe disse råkjørerne, de fortjener ikke å ha lappen. 

Anonymkode: c1fe9...326

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæ? Hvor er det noen som har skrevet om selvjustis? Jeg skriver at jeg er redd for å gå ute, siden så mange bilister ikke viser hensyn. I tillegg må man passe seg for el-scootere og alt mulig annet. Jeg ble selv påkjørt av el-scooter for en stund siden, så jeg er derfor ekstra engstelig.

Har full forståelse for at bilister har mye de skal passe på i trafikken, men jeg tenker det er ganske basic å vite at man ikke råkjører i et boligfelt med 30-grense. Jeg ser mange gående som vaser rundt både uti veien og i trikkespor med musikk i ørene og som ikke følger med, men dette gjelder altså ikke meg. Syns det er unødvendig at jeg skal kaste meg nedi busker for å unngå å bli påkjørt!

Det virker jo nesten som mange liker å skremme folk med vilje, og det er jo ikke akkurat tegn på at man er helt frisk mentalt. Er det straffbart med denne type oppførsel, dersom man klarer å ta reg-nr? Eller bryr ikke politiet seg om sånt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er dette på bygda i Viken fylke?

politiet burde stoppe disse råkjørerne, de fortjener ikke å ha lappen. 

Anonymkode: c1fe9...326

Vestland fylke, men hele distrikts Norge er jo føkka av Erna og storkapitalistene hennes. Verst i Nord.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hæ? Hvor er det noen som har skrevet om selvjustis?

Én over som skulle gå løs på andre sine biler mdd skrujern.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...